Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny og håper jeg skriver dette i riktig plass. Jeg jobber som forfatter og har kontrakt med et forlag, har en deadline i år å fullføre men får seriøst nesten ingen hjelp. Jeg er helt lost. Jeg har jobbet altfor lenge med denne boka, i flere år og vil så gjerne bli ferdig. 

Min redaktør gir vague tilbakemeldinger, skriver så dårlig ingen kan lese det og når jeg ber om fordypning i hva jeg må gjøre så får jeg bare enda mer vague svar. Jeg er på randen å gi opp. Jeg trenger hjelp og vet ikke hva jeg skal gjøre. Finnes det noen måte å få hjelp av en privat redaktør? Skjønner at det vil koste men det er bedre enn ingenting.  

NB! Oppdatering: Har ikke lenger redaktør pga det ble aldri no enighet, så treng ikke lenger tips/hjelp om ka som bør skje videre 😅🙂

Endret av bokjenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1765492-hvor-kan-man-finne-en-redakt%C3%B8r/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 9 måneder senere...
Catrinex skrev (På 18.5.2024 den 12.29):

Hei, fant du noe?
Jeg er i samme situasjon, men fant Boldbooks. Der kan man betale en for å gå gjennom manus på ulike nivåer.
fAnt du andre steder, er jeg takknemmelig for å høre om dem 👍 

Sorry for at æ aldri svarte, fant ikke no ut. Ska sjekke Boldbooks, høres bedre enn ingenting :) 

• Liker 1
bokjenta skrev (På 25.4.2024 den 13.58):

Hei, jeg er ny og håper jeg skriver dette i riktig plass. Jeg jobber som forfatter og har kontrakt med et forlag, har en deadline i år å fullføre men får seriøst nesten ingen hjelp. Jeg er helt lost. Jeg har jobbet altfor lenge med denne boka, i flere år og vil så gjerne bli ferdig. 

Min redaktør gir vague tilbakemeldinger, skriver så dårlig ingen kan lese det og når jeg ber om fordypning i hva jeg må gjøre så får jeg bare enda mer vague svar. Jeg er på randen å gi opp. Jeg trenger hjelp og vet ikke hva jeg skal gjøre. Finnes det noen måte å få hjelp av en privat redaktør? Skjønner at det vil koste men det er bedre enn ingenting.  

I utlandet snakker man mye om betalesere, altså en gruppe med mennesker man kjenner? har i sin nærhet? folk man søker på nettet? en lesesirkel? som kan lese igjennom et manuskript og komme med innspill. Har du sjekka om noe sånt fins i Norge, eller spurt redaktøren din? 

Dyp pust skrev (2 minutter siden):

I utlandet snakker man mye om betalesere, altså en gruppe med mennesker man kjenner? har i sin nærhet? folk man søker på nettet? en lesesirkel? som kan lese igjennom et manuskript og komme med innspill. Har du sjekka om noe sånt fins i Norge, eller spurt redaktøren din? 

Det ekke lett å finne folk som vil ta sæ tid å hjelpe, og det ekke mange som skriv/les dikt nok te å faktisk kunne si ka som e bra/dårlig. Men skjønne ka du komme me, og takke for tips.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...