AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 Hei, Jeg har funnet ut av omfattende utroskap. Mannen gjennom 15 år har for meg et problem. Nå vil begge avslutte, og han ønsker ikke søke hjelp for sex avhengigheten som jeg påstår han har. Vi har 3 barn sammen, og per nå så synes jeg det er ubehagelig å tenke på at de skal være alene med han. Ikke at jeg mistenker at han er pedofil eller noe slikt, ikke dårlig far på noen annen måte heller. Men når han nå blir singel så ser jeg for meg at det kommer til å ta av helt. Forklarer litt hva jeg fant ut av. Jeg fant en PC som jeg ikke har sett han har hatt fremme med familien. Det var heller ikke jobb PC, og jeg oppfattet det som at den var lagret på dette stedet for å holde den skjult. Utrolig nok klarte jeg å gjette passordet. Når jeg kom inn på pc, var det logget inn på en mail adresse som jeg ikke kjente til. I innboksen her var det fult av mail fra nettsamfunn og sider som omhandlet sex. Jeg logget meg videre inn på alle de ulike plattformene (samme passord som pc, heh! og denne mailen som han holdt skjult) og det var 100vis av samtaler, avtaler om treff osv osv. Han har hatt i snitt 4-5 damer i måneden. det er helt vanvittig. hvis jeg har vært borte med barna har han gjort noe hver dag(han har også kjøpt prostituerte), eller ved f.eks "jobbturer" har han vært på sextreff, orgier osv. Vi har hatt et veldig aktivt sexliv i tillegg, hver dag, eller 2-3 minst i uka om livet er travelt. (dette er avtalt for å dekke hans behov, men også helt ok/viktig for meg) Jeg synes noen ganger han har vært litt på kanten med tanke på å ta seg en rask en mens barna er hjemme. Som f.eks å komme stormende inn på vaskerommet og låse døra, mens barna løper rundt utenfor. "La meg ta deg raskt" Noen ganger er det spennende og helt greit, men andre ganger så synes jeg det er ubehagelig, og føler barna kan forstå til en grad hva som skjer (i hvertfall eldste). Det synes jeg ikke noe om. Jeg har avvist flere ganger, men han blir da furt. Og jeg har innsett at jeg har blitt litt for medgjørlig gjennom årene og for det meste latt han få kjøre på. Han ser jo helt vill ut i blikket noen ganger, som all fornuft er borte. Kan jeg stole på at han skjermer denne livsstilen fra barna? Jeg er redd det vil renne inn av tilfeldige damer osv. Er dette noe jeg bør nevne på familie mekling? Anonymkode: b94b9...7f9
isw Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 (endret) Problemet er at du egentlig har gjort noe ulovlig her ved å bryte deg inn på hans PC og mail. Det KAN bli brukt mot deg. For rent juridisk er det ikke ulovlig å være utro. Men konklusjonen din er vel korrekt. Med et slikt liv egner man seg ikke helt som far. Endret 25. april 2024 av isw 2
PusheenPusheen Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 Det bør jo ligge i hans interesse at barna skjermes fra dette, de har jo ikke noe med den delen av hans liv å gjøre. Du kan jo si at du forventer at han holder seg på matta når barna er hos ham, så får han gjøre som han vil når de er hos deg. 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Skrevet 25. april 2024 Det har vel ikke du noe med hva han måtte gjøre senere når eller om dere blir exer. Det bør du vel ta om/når det kommer Anonymkode: e4f4d...21d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #5 Skrevet 25. april 2024 Bruker han amfetamin? Eller boler han? Slemt å være utro, at han orker. Må bli utslitt til slutt. Anonymkode: dbdd0...b7b 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #6 Skrevet 25. april 2024 For et sjokk dette må ha vært å finne ut av. Har han innrømmet det som du har funnet ut av på pc-en? I så fall kan du jo avtale med ham at du har barna mest. Han er kanskje ikke i stand til å holde seg fra driftene sine en hel uke i strekk, men noen dager bør vel gå? Kanskje han lett går med på en slik ordning? Sender mange styrketanker til deg❤️ Anonymkode: e2ae7...823 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Skrevet 25. april 2024 isw skrev (8 minutter siden): Problemet er at du egentlig har gjort noe ulovlig her ved å bryte deg inn på hans PC og mail. Det KAN bli brukt mot deg. For rent juridisk er det ikke ulovlig å være utro. Men konklusjonen din er vel korrekt. Med et slikt liv egner man seg ikke helt som far. Nei, det har du rett i Det er heller ikke lov å kjøpe sex. Noe jeg har bevis på at han har gjort i stor skala. Og hva med at han har brukt fra felles pengene til dette i tillegg? Så da kan vi jo bruke noe mot hverandre evnt. Noe vi ikke kommer til å gjøre selvfølgelig pga barna. Synes jo det egentlig er ganske forkastelig at det ikke er noen form for lover rundt dette. Når han har hatt 100vis av sexpartnere bak min rygg, og antageligvis ikke brukt kondom(han hater det) så har han jo utsatt meg ufrivillig for smittsomme sykdommer. Håper inderlig at jeg ikke har HIV:) Skal til fastlegen neste uke.. så vi får se. TS Anonymkode: b94b9...7f9 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #8 Skrevet 25. april 2024 19 minutter siden, isw said: Problemet er at du egentlig har gjort noe ulovlig her ved å bryte deg inn på hans PC og mail. Det KAN bli brukt mot deg. For rent juridisk er det ikke ulovlig å være utro. Men konklusjonen din er vel korrekt. Med et slikt liv egner man seg ikke helt som far. Rull inn du da, privacypolitiet. Det er uansett greit å gjøre som hun gjorde, uansett hva loven sier om det. Anonymkode: e3847...484 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #9 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bruker han amfetamin? Eller boler han? Slemt å være utro, at han orker. Må bli utslitt til slutt. Anonymkode: dbdd0...b7b Ikke som jeg vet. Han boler i hvert fall ikke, helt gjennomsnittlig trent og veldig kjekk mann. Men han er ikke typen som sier nei, og jeg vet han har prøvd mye forskjellig i sine yngre dager. Helt sikkert også når han har vært ute/på fest uten meg. Altså alt er vel egentlig mulig å forestille seg når man finner ut av noe slikt. Anonymkode: b94b9...7f9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det har du rett i Det er heller ikke lov å kjøpe sex. Noe jeg har bevis på at han har gjort i stor skala. Og hva med at han har brukt fra felles pengene til dette i tillegg? Så da kan vi jo bruke noe mot hverandre evnt. Noe vi ikke kommer til å gjøre selvfølgelig pga barna. Synes jo det egentlig er ganske forkastelig at det ikke er noen form for lover rundt dette. Når han har hatt 100vis av sexpartnere bak min rygg, og antageligvis ikke brukt kondom(han hater det) så har han jo utsatt meg ufrivillig for smittsomme sykdommer. Håper inderlig at jeg ikke har HIV:) Skal til fastlegen neste uke.. så vi får se. TS Anonymkode: b94b9...7f9 Har selv skilt meg i nogenlunde samme situasjon, bortsett fra at jeg var mannen da.(Hun ville ha veldig lite sex så fant det andre steder) Om du vil ha et råd fra min side er det å legge alle anklager bort å prøve å bevare vennskapet, det funker og har funket veldig bra og vi er fortsatt venner med respekt for hverandre selv om det ble sånn det ble. Et råd til og vær large under oppdeling av verdier (hvis det blir brudd) til slutt får barna arve uansett istedet for advokat og millimeter måling finn en minnelig deling. Det tjener du på som menneske og normalt får barna det bedre om det ikke blir en to årig krangel rundt økonomi i tillegg får barna normalt sett det som eventuelt skulle bli skjevdelt som arv på et senere tidspunkt(Viktig å ha i bakhodet for å finne en løsning) Anonymkode: e4f4d...21d 1
isw Skrevet 25. april 2024 #11 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, det har du rett i Det er heller ikke lov å kjøpe sex. Noe jeg har bevis på at han har gjort i stor skala. Og hva med at han har brukt fra felles pengene til dette i tillegg? Så da kan vi jo bruke noe mot hverandre evnt. Noe vi ikke kommer til å gjøre selvfølgelig pga barna. Synes jo det egentlig er ganske forkastelig at det ikke er noen form for lover rundt dette. Når han har hatt 100vis av sexpartnere bak min rygg, og antageligvis ikke brukt kondom(han hater det) så har han jo utsatt meg ufrivillig for smittsomme sykdommer. Håper inderlig at jeg ikke har HIV:) Skal til fastlegen neste uke.. så vi får se. TS Anonymkode: b94b9...7f9 Det er ikke meningen å virke usympatisk, men jeg prøver bare å illustrere forskjellene mellom etikk/moral og lov. Det er jo ikke nødvendigvis det samme, og kanskje en felle en del kvinner går i når mannen er utro, eller man mistenker at mannen er utro. Hvis jeg var sammen med deg og var utro og du klippet av meg penis, så var det du som hadde gjort noe straffbart og ikke jeg. For utroskap er moralsk og etisk galt, men intet lovbrudd. Avklipping av penis er legemsbeskadigelse og et lovbrudd Egentlig gjelder (dessverre) det samme rundt kjøp av sex. Det er politiet som må sjekke PCen hans for å dokumentere et lovbrudd (hvis aktuelt) og ikke du. Selv om jeg fra et menneskelig ståsted skjønner EKSTREMT godt at man ønsker å bevise hvilken drittsekk denne mannen er. Jeg tror for øvrig det er bra at du fikk klarhet i det og kan bruke resten av livet ditt på en mann som er mindre drittsekk.
isw Skrevet 25. april 2024 #12 Skrevet 25. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Rull inn du da, privacypolitiet. Det er uansett greit å gjøre som hun gjorde, uansett hva loven sier om det. Anonymkode: e3847...484 Og du kan lese straffelovens §204. Endret 25. april 2024 av isw
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #13 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har selv skilt meg i nogenlunde samme situasjon, bortsett fra at jeg var mannen da.(Hun ville ha veldig lite sex så fant det andre steder) Om du vil ha et råd fra min side er det å legge alle anklager bort å prøve å bevare vennskapet, det funker og har funket veldig bra og vi er fortsatt venner med respekt for hverandre selv om det ble sånn det ble. Et råd til og vær large under oppdeling av verdier (hvis det blir brudd) til slutt får barna arve uansett istedet for advokat og millimeter måling finn en minnelig deling. Det tjener du på som menneske og normalt får barna det bedre om det ikke blir en to årig krangel rundt økonomi i tillegg får barna normalt sett det som eventuelt skulle bli skjevdelt som arv på et senere tidspunkt(Viktig å ha i bakhodet for å finne en løsning) Anonymkode: e4f4d...21d En mann som bruker felles midler som skulle gått til Familien AS på prostitusjon tenker nok kjempemye på barnas fremtidige arv... Ingen grunn til å være "large" med denne mannen. Han kommer til å bruke hver krone på hobbyen sin (sex) og barna må nok få både emosjonell og økonomisk støtte fra mor. Anonymkode: 17dcb...56f 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #14 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann som bruker felles midler som skulle gått til Familien AS på prostitusjon tenker nok kjempemye på barnas fremtidige arv... Ingen grunn til å være "large" med denne mannen. Han kommer til å bruke hver krone på hobbyen sin (sex) og barna må nok få både emosjonell og økonomisk støtte fra mor. Anonymkode: 17dcb...56f Mennesker er ikke bare en ting, var bare et friendly advise. Har sett damer hvordan de krangler med tidligere partnere om penger (i tilligg til frustrasjon) selv etter oppgjør er avgjort og viktigst av alt hvor trist det er for barna. NB: selv om jeg har hørt frustrerte damer er det sikkert like mange frustrerte menn etter brudd og innsats i ekteskap/samboerskap. Jeg har gitt barna våre flere hundre tusen til bidrag leiligheter(Av mine penger ikke felles) uansett så det du skriver er ikke alltid riktig men kan være det. Anonymkode: e4f4d...21d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #15 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mennesker er ikke bare en ting, var bare et friendly advise. Har sett damer hvordan de krangler med tidligere partnere om penger (i tilligg til frustrasjon) selv etter oppgjør er avgjort og viktigst av alt hvor trist det er for barna. NB: selv om jeg har hørt frustrerte damer er det sikkert like mange frustrerte menn etter brudd og innsats i ekteskap/samboerskap. Jeg har gitt barna våre flere hundre tusen til bidrag leiligheter(Av mine penger ikke felles) uansett så det du skriver er ikke alltid riktig men kan være det. Anonymkode: e4f4d...21d Nå må vi jo nesten ta utgangspunkt i TS sin mann, og ikke deg, siden det er det tråden handler om? Og han har vist at han setter seg selv foran ungene på alle måter. Både økonomisk og emosjonelt. PS, kjempefint at du har gitt ungene dine penger, men du kan aldri betale vekk det sviket du utsatte moren deres for... Anonymkode: 17dcb...56f 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #16 Skrevet 25. april 2024 TS her, Nå ser jeg vi gikk litt over i andre tema som vi gjerne kan diskutert også. Men ønsker ikke å skremme noen menn/ kvinner bort, vil gjerne ha flere råd/erfaringer fra noen som kjenner seg igjen i oppførselen til mannen. Som kanskje har vært lik han. - Når man blir singel, og har et så stort sexbehov. Et sexbehov som går ut over hverdagen. Tror dere han vil klare å holde dette borte fra barna. Hva om han skal ha dem annenhver uke f.eks? Jeg kan ikke se for meg at han klarer å holde ut en uke i strekk av gangen uten å ha besøk av kvinner osv. Ikke etter måten han har oppført seg. Men mulig jeg også er litt blind av avsky per nå. Jeg vil ikke at vi skal introdusere noen ny med det første, verken jeg eller han før det evnt er seriøst. Nye titt og ofte tror jeg er skadelig for barna. Anonymkode: b94b9...7f9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #17 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS her, Nå ser jeg vi gikk litt over i andre tema som vi gjerne kan diskutert også. Men ønsker ikke å skremme noen menn/ kvinner bort, vil gjerne ha flere råd/erfaringer fra noen som kjenner seg igjen i oppførselen til mannen. Som kanskje har vært lik han. - Når man blir singel, og har et så stort sexbehov. Et sexbehov som går ut over hverdagen. Tror dere han vil klare å holde dette borte fra barna. Hva om han skal ha dem annenhver uke f.eks? Jeg kan ikke se for meg at han klarer å holde ut en uke i strekk av gangen uten å ha besøk av kvinner osv. Ikke etter måten han har oppført seg. Men mulig jeg også er litt blind av avsky per nå. Jeg vil ikke at vi skal introdusere noen ny med det første, verken jeg eller han før det evnt er seriøst. Nye titt og ofte tror jeg er skadelig for barna. Anonymkode: b94b9...7f9 Dette handler nok ikke primært om «sexbehov» i biologisk forstand, men om en tvangslidelse der den maniske fikseringen på sex demper angst og psykisk smerte. Det er trist, men ganske vanlig, at mennesker med slike mentale forstyrrelser ikke ønsker hjelp, men samtidig vil han jo se at lidelsen dominerer tilværelsen fullstendig, og skaper store problemer for ham selv. Kanskje litt mer pushing fra deg og muligens nære venner og familie kan få ham til å endre holdning til å motta hjelpen han trenger? Anonymkode: ad5d3...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #18 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg har funnet ut av omfattende utroskap. Mannen gjennom 15 år har for meg et problem. Nå vil begge avslutte, og han ønsker ikke søke hjelp for sex avhengigheten som jeg påstår han har. Vi har 3 barn sammen, og per nå så synes jeg det er ubehagelig å tenke på at de skal være alene med han. Ikke at jeg mistenker at han er pedofil eller noe slikt, ikke dårlig far på noen annen måte heller. Men når han nå blir singel så ser jeg for meg at det kommer til å ta av helt. Forklarer litt hva jeg fant ut av. Jeg fant en PC som jeg ikke har sett han har hatt fremme med familien. Det var heller ikke jobb PC, og jeg oppfattet det som at den var lagret på dette stedet for å holde den skjult. Utrolig nok klarte jeg å gjette passordet. Når jeg kom inn på pc, var det logget inn på en mail adresse som jeg ikke kjente til. I innboksen her var det fult av mail fra nettsamfunn og sider som omhandlet sex. Jeg logget meg videre inn på alle de ulike plattformene (samme passord som pc, heh! og denne mailen som han holdt skjult) og det var 100vis av samtaler, avtaler om treff osv osv. Han har hatt i snitt 4-5 damer i måneden. det er helt vanvittig. hvis jeg har vært borte med barna har han gjort noe hver dag(han har også kjøpt prostituerte), eller ved f.eks "jobbturer" har han vært på sextreff, orgier osv. Vi har hatt et veldig aktivt sexliv i tillegg, hver dag, eller 2-3 minst i uka om livet er travelt. (dette er avtalt for å dekke hans behov, men også helt ok/viktig for meg) Jeg synes noen ganger han har vært litt på kanten med tanke på å ta seg en rask en mens barna er hjemme. Som f.eks å komme stormende inn på vaskerommet og låse døra, mens barna løper rundt utenfor. "La meg ta deg raskt" Noen ganger er det spennende og helt greit, men andre ganger så synes jeg det er ubehagelig, og føler barna kan forstå til en grad hva som skjer (i hvertfall eldste). Det synes jeg ikke noe om. Jeg har avvist flere ganger, men han blir da furt. Og jeg har innsett at jeg har blitt litt for medgjørlig gjennom årene og for det meste latt han få kjøre på. Han ser jo helt vill ut i blikket noen ganger, som all fornuft er borte. Kan jeg stole på at han skjermer denne livsstilen fra barna? Jeg er redd det vil renne inn av tilfeldige damer osv. Er dette noe jeg bør nevne på familie mekling? Anonymkode: b94b9...7f9 Jeg hadde kjempet for at barna ikke er hos han. Han høres helt gal ut. Null kontroll på sine sykelige drifter. Horer og hele pakka. Anonymkode: 93358...768 2
isw Skrevet 25. april 2024 #19 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rull inn du da, privacypolitiet. Det er uansett greit å gjøre som hun gjorde, uansett hva loven sier om det. Anonymkode: e3847...484 For å utdype litt og sikkert samtidig høres ut som verdens største drittsekk selv: Det ville vært fullstendig uaktuelt for meg å være sammen med noen som sjekket hva jeg skrev på forumer, sjekket telefonen min, PC, eller krevde at jeg skulle være synlig på snapkart. Og nei, jeg bryr meg faktisk ikke om grunnen er tidligere traumer fra feil mann, generell paranoia, nysgjerrighet eller hva det nå er. Og jeg ville selvfølgelig praktisere akkurat det samme ovenfor partner. Jeg er meg, ikke tidligere menn, og jeg fortjener tillit til det eventuelt skulle være grunn til å ikke ha tillit lengre. Grunnen til at jeg sier dette, er at for meg er tillit som graviditet. Enten har man tillit til hverandre, eller så har man det ikke. Har man det ikke, så tar man konsekvensene av det og gjør det slutt. Det er ikke noe som heter å ha litt tillit, men samtidig trenge å sjekke eller ettergå alt den andre gjør "for sikkerhets skyld". Det er en diagnose, ikke et samliv. Tillit i et forhold er at man gjør som det er avtalt. Er man enige om å være eksklusive for hverandre, ja, så er man det. Og da stoler man på at man faktisk er det, fram til en eventuell tillit er brutt og man tar konsekvensen av det. Har man andre avtaler, så forholder man seg til disse.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #20 Skrevet 25. april 2024 isw skrev (6 minutter siden): For å utdype litt og sikkert samtidig høres ut som verdens største drittsekk selv: Det ville vært fullstendig uaktuelt for meg å være sammen med noen som sjekket hva jeg skrev på forumer, sjekket telefonen min, PC, eller krevde at jeg skulle være synlig på snapkart. Og nei, jeg bryr meg faktisk ikke om grunnen er tidligere traumer fra feil mann, generell paranoia, nysgjerrighet eller hva det nå er. Og jeg ville selvfølgelig praktisere akkurat det samme ovenfor partner. Jeg er meg, ikke tidligere menn, og jeg fortjener tillit til det eventuelt skulle være grunn til å ikke ha tillit lengre. Grunnen til at jeg sier dette, er at for meg er tillit som graviditet. Enten har man tillit til hverandre, eller så har man det ikke. Har man det ikke, så tar man konsekvensene av det og gjør det slutt. Det er ikke noe som heter å ha litt tillit, men samtidig trenge å sjekke eller ettergå alt den andre gjør "for sikkerhets skyld". Det er en diagnose, ikke et samliv. Tillit i et forhold er at man gjør som det er avtalt. Er man enige om å være eksklusive for hverandre, ja, så er man det. Og da stoler man på at man faktisk er det, fram til en eventuell tillit er brutt og man tar konsekvensen av det. Har man andre avtaler, så forholder man seg til disse. Aldri hatt behov for å sjekke, eller grave. Kanskje derfor det gikk så lang tid før jeg fant ut av noe også. Fordi jeg viste tillit. Samtidig så ga han meg en grunn til å ikke ha tillit, ved måten denne PC-en var gjemt på. For øvrig synes jeg det er spesielt med menn som har så voldsomme prinsipper rundt dette. Det virker i seg selv ganske tvilsomt. Forstår at man skal ha privatliv. men på død og liv verne om passord på mobil, slik at partner ikke kan låne den når egen er ute av strøm. Ikke ha på posisjon på snap, fordi? det er så hemmelig hvor du er? Jeg har alltid hatt slike passord åpent. og posisjon er på fordi jeg vil at familien skal vite hvor jeg er hvis de ikke får tak i meg o.l. Mannen har vært lik, aldri vært noe tema hos oss. Men så hadde han denne PC-en da:) Du skriver at man skal ha tillit. Men er det ikke også tillit å ha passord/posisjon åpent i den forstand at dette ikke misbrukes? Jeg har ikke noe å skjule, og om noen snoker så har de brutt tilliten. Hvis han/hun finner noe, har begge brutt tillitten, og da kan det jo fint avsluttes. Anonymkode: b94b9...7f9 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå