AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg får slike anrop 3-5 ganger i uka. Er så vanvittig lei av det, det har vært sånn i et par år. Jeg blokkerer nummeret hver eneste gang, men det nytter ikke. Forskjellige nummer hver gang som ringer. Pga. jobb må jeg svare alle som ringer meg, men jeg legger på med en gang de spør "Hello, am I talking to *mitt navn*". Og hvorfor har de navnet mitt? 🤯 Får dere alle så mange slike anrop, eller er det noe jeg har gjort feil along the way? Jeg har forsøkt å kontakte min mobiloperatør, de kan ikke gjøre noe. Anonymkode: 260ac...a89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg får slike oppringinger 2-3 ganger i året og det er ingenting man kan gjøre med det, hjelper ikke å blokkere nummer når det er spoofet. Det eneste du oppnår med det er å blokkere nummeret til de som har blitt spoofet og ikke svindlerne, mobiloperatører kan heller ikke gjøre noe med problemet. Når de ringer til meg og det er mennesker i andre enden og ikke automatisert så haler jeg ut samtalen så lenge som mulig, da bruker jeg tiden til svindlerne som de kunne brukt til å faktisk svindle andre. På slutten av samtalen så får de selvfølgelig høre hvor skitne og verdiløse de er som skapninger. Anonymkode: 79f2f...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 25. april 2024 #3 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg har fått det ofte. En dag klikket jeg på den som ringte og skjelte vedkommende ut og la på umiddelbart. Da begynte terrorringingen. Jeg fikk ett anrop i minuttet, hver gang et nytt nummer. Jeg måtte blokkere alle innkommende anrop og kontakte mobiloperatøren min. Fikk satt på sperre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Del Skrevet 25. april 2024 Ebbeliten skrev (10 minutter siden): Jeg har fått det ofte. En dag klikket jeg på den som ringte og skjelte vedkommende ut og la på umiddelbart. Da begynte terrorringingen. Jeg fikk ett anrop i minuttet, hver gang et nytt nummer. Jeg måtte blokkere alle innkommende anrop og kontakte mobiloperatøren min. Fikk satt på sperre. Hvilken sperre fikk du satt på? Ts Anonymkode: 260ac...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #5 Del Skrevet 25. april 2024 Aldri fått slike oppringninger. Har hatt Telenor og samme telefonnummer siden 1998. Svarer uansett ikke ukjent nummer/personer jeg ikke kjenner. Anonymkode: 1f1c9...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #6 Del Skrevet 25. april 2024 Det kommer i bølger her. Det er tydeligvis gammel informasjon de har om eieren av nummeret, for de referer alltid til navnet jeg hadde for 3 år siden. Så når de spør: am I talking to Kari nordmann, svarer jeg bare nei. Da legger de på 🤣 Anonymkode: cb1a7...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer i bølger her. Det er tydeligvis gammel informasjon de har om eieren av nummeret, for de referer alltid til navnet jeg hadde for 3 år siden. Så når de spør: am I talking to Kari nordmann, svarer jeg bare nei. Da legger de på 🤣 Anonymkode: cb1a7...c31 Nåh, så DE legger på når du svarer nei? Man skulle jo tro de ville svindle uansett hva du heter. Kanskje jeg skal prøve noe nytt neste gang. "Hello, am I talking to *mitt navn*?" "No, this is the police." Ts Anonymkode: 260ac...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 25. april 2024 #8 Del Skrevet 25. april 2024 (endret) Har aldri fått. Står ikke oppført i noen telefonkatalog, melder aldri nummeret mitt på nettsider (uten om 2-trinns verifisering), og er ekstremt opptatt av at om noen får mitt nummer, har de ikke lov til å dele det med mindre de har fått klarsignal fra meg. Endret 25. april 2024 av anon01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. april 2024 #9 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg kan få flere på samme dag i noen dager i strekk hvert 3. år eller så… veldig sjelden iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Del Skrevet 25. april 2024 De kommer i "bølger".Noen dager ringer de flere ganger,forskjellige nummer hver gang,så er det stille til det er en ny runde.Blokkerer nummeret som ringer, men vet ikke om det hjelper.. Anonymkode: 5fff5...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #11 Del Skrevet 25. april 2024 Så rart at dere andre får det i bølger, mens jeg har flere hver uke. Jeg må jo ha gjort et eller annet uheldig et eller annet sted som gjør at jeg får så mange. ts Anonymkode: 260ac...a89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #12 Del Skrevet 29. april 2024 Har bare fått det 5-6 ganger. Har skjult nummer, kanskje det hjelper? Anonymkode: e2199...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg får også mye rare oppringninger. Jeg står ikke i telefonkatalogen så nummeret mitt må være stjålet fra et annet sted. Jeg får mye anrop fra Tunisia, India, Angola osv. Og mange nordmenn som sender meg SMS med «Hvorfor har du ringt meg?) når jeg ikke har ringt noen. Anonymkode: 91fdd...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå