AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Skrevet 25. april 2024 Har fått diagnosen helseangst eller generell angst. Begynt på Venlafaxin mot dette. Erfaringer med den? Og...hvordan er det egentlig mulig at jeg kan få så mye fysiske symptomer på de sykdommene jeg er redd? Jeg blir jo ikke bedre av angsten når det fysiske er tilstede😓 Anonymkode: fc449...225 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Skrevet 25. april 2024 Les litt om angst og hva det gjør med kroppen, da vil du forstå hvordan dette med fysiske symptomer kan skje. Angst har å gjøre med hvordan hjernen overreagerer og tror vi er i fare selv om vi ikke er det. Når hjernen gir beskjed til kroppen om at vi enten må sloss eller løpe fra denne "faren" vil mange prosesser settes i gang i kroppen. Dette skjer kjempefort, raskere enn ett sekund! Disse følelsene kan bli misforstått som sykdom. Medisinen vil gi deg mye god drahjelp. Skal du få terapi for angsten din også? Med tid og øvelse vil kunne lære deg å kjenne igjen "angsttanker" og kjenne forskjell på angst og sykdom, men det er mye lettere å finne ut av dette hvis du har en profesjonell å snakke med. Anonymkode: 9c9dc...aad
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Les litt om angst og hva det gjør med kroppen, da vil du forstå hvordan dette med fysiske symptomer kan skje. Angst har å gjøre med hvordan hjernen overreagerer og tror vi er i fare selv om vi ikke er det. Når hjernen gir beskjed til kroppen om at vi enten må sloss eller løpe fra denne "faren" vil mange prosesser settes i gang i kroppen. Dette skjer kjempefort, raskere enn ett sekund! Disse følelsene kan bli misforstått som sykdom. Medisinen vil gi deg mye god drahjelp. Skal du få terapi for angsten din også? Med tid og øvelse vil kunne lære deg å kjenne igjen "angsttanker" og kjenne forskjell på angst og sykdom, men det er mye lettere å finne ut av dette hvis du har en profesjonell å snakke med. Anonymkode: 9c9dc...aad Jeg skal begynne med samtaler ja. Det som er at noen dager kan jeh føle meg rolig, men kroppen er ikke. Ergo jeg har ikke faretanker men kroppen fucker allikevel det til😓 Anonymkode: fc449...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå