AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Del Skrevet 25. april 2024 Hei! Vi skal bytte 4 innerdører i leiligheten vår og får besøk av et firma fra MittAnbud på fredag som vil gi oss et tilbud på jobben. Årsaken til at vi bytter er at karmer og dører er skjeve og at dørene dermed ikke går igjen. I tillegg er lydisoleringen dårlig. Basert på at jeg har snakket litt med naboer som har lik leilighet, så antar jeg at det vil være nødvendig å bytte karmer og dørblad på alle dørene. VI ser for oss noen helt streite dører i hvitt med noe støyredusering. Jeg ser at selve døren, altså dørbladet på en støydempende dør koster en plass mellom 1000 og 2000 kroner, dørkarmer med terskel koster rundt en 1200 og dørhåndtak til rundt 800. På nettet leser jeg at bytte av en dør ikke tar mer enn 1,5 timer og at prisen ligger på 500-1500 kroner. Prisen på en dør blir da i verste fall rundt 5500 kroner og dermed 22000 for alle fire. De jeg har snakket med i borettslaget har gjort lignende ting for en del tid tilbake. Han ene fikk et tilbud på 22.000 for to dører for en del år siden. Jeg har også hørt fra andre i borettslaget at det kan være nødvendig å bygge ned litt for at nyere typer dører med karmer skal passe inn i veggen. Vi har foreløpig bare fått et treff på MittAnbud fra et firma som vil se på jobben, så jeg lurer på om noen andre her inne har hatt håndverkere for å gjøre lignende arbeid og kan realitetsorientere meg litt med tanke på pris? Anonymkode: d62c6...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Del Skrevet 25. april 2024 Vi betalte 122.000 for ti dører, men vi har eikelister og fineroverflate på døren (ikke heltre). Anonymkode: 69fb8...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 26. april 2024 #3 Del Skrevet 26. april 2024 Om du klarer å stille parkeringsplass til håndverkerne blir de glade. Normalt sett må de kalkulere inn både bøter og skyhøye parkeringskostnader, samt at de i enkelte områder ikke har lov til å stå mer enn 3 timer, så da må de ut og finne ny parkeringsplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thedude1989 Skrevet 26. april 2024 #4 Del Skrevet 26. april 2024 (endret) . Endret 26. april 2024 av thedude1989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi betalte 122.000 for ti dører, men vi har eikelister og fineroverflate på døren (ikke heltre). Anonymkode: 69fb8...4b1 Skjønner. Kan du si noe noe om hvor mye som var materialkost og hvor mye som var timelønn eller var dette en fastpris med alt inkludert? Anonymkode: d62c6...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #6 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi betalte 122.000 for ti dører, men vi har eikelister og fineroverflate på døren (ikke heltre). Anonymkode: 69fb8...4b1 Var det kun for dørene? Eller med montering? Synes uansett det var dyrt. Anonymkode: c87aa...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #7 Del Skrevet 26. april 2024 Syns 1,5 time var litt lite pr dør. Må også ta med tid for: - kjøring tur/retur - henting av dører hos forhandler - innbæring av dører - innbæring av verktøy - utbæring av gamle dører - utbæring av verktøy - kjøring til søppeldeponiet - listing - gangtid mellom dør og listesag, hvis ikke denne kan plasseres i umiddelbar nærhet til dørene - tid til fakturering Du bør nok regne med en timepris opp mot 1000 kr inkl mva. Anonymkode: a4850...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #8 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skjønner. Kan du si noe noe om hvor mye som var materialkost og hvor mye som var timelønn eller var dette en fastpris med alt inkludert? Anonymkode: d62c6...eb0 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var det kun for dørene? Eller med montering? Synes uansett det var dyrt. Anonymkode: c87aa...ad1 Det var kun for dørene. Vi betalte ikke dørprodusenten for monteringen, for det var ifm. bygging av hus og der var montering inkludert. Ble et påslag på 10% i tillegg. Anonymkode: 69fb8...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #9 Del Skrevet 26. april 2024 Du skal altså ut med dørkarmer og inn med nye karmer og dører? Det høres dyrt ut. Og det tar mer enn halvannen time per dør. Anonymkode: a62e0...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå