Gå til innhold

Konsekvenser av å slutte på Quetiapine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med et dødsfall fikk jeg skrevet ut Quetiapine da jeg var 19 år gammel og student (ellers helt frisk). Fastlegen min mente at dette var så harmløst at jeg kunne fortsette. Har nå fått det utskrevet i 8 (!!) år og selv gått ned fra 100mg til 25-50mg de siste årene. Har blitt så vant til å ta det og blir ikke groggy så jeg har bare fortsatt med fastlegens velsignelse. Helt idiotisk. I går natt og i natt sov jeg uten, og det var to lange netter med oppstykket søvn og dårlig søvn 😅 Er det noen andre som har sluttet og kan fortelle meg om erfaringene og hvordan dere følte dere etterpå? Jeg håper spesielt det skal gjøre vektnedgang lettere - vekta rikker seg nesten ikke selvom jeg har spist mye i underskudd siden nyttår og begynt å gå 10 000 skritt om dagen. Noen mer erfaring de vil dele? :) 

Anonymkode: b08bb...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å ha dårlig søvn en ukes tid, og så går det seg til. Det er galskap å gå på den greia der lenge. Har selv gått på den i mer enn ti år og er i ferd med å trappe ned. Har gått fra 200 mg og er nede på 75 mg nå. Gleder meg til å sove uten.

Anonymkode: 372d7...355

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg en kilo i måneden av den medisinen, så jeg sluttet etter et halvt år. Seks kilo hadde jeg da lagt på meg på seks måneder. Dessverre tok det lenger tid før de kiloene forsvant igjen, nesten ett helt år før jeg var tilbake på min normale vekt.

Generelt tar det lenger tid å gå ned i vekt enn opp, bare ha det i bakhodet. Du vil antageligvis miste noe av suget etter godterier og snacks når det går litt tid etter medisinslutt. Det opplevde i alle fall jeg.

Jeg begynte med Truxal for søvn i stedet. Fungerer fint, men man sover ikke like tungt som på Quetiapine.

Anonymkode: de0b6...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tynnigjwb oh sov godt igjen da jeg sluttet på denne drittmedisinen.

Leger må slutte å tro at denne medisinen er helt harmløs hele tiden. 

Anonymkode: 68362...e11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

I forbindelse med et dødsfall fikk jeg skrevet ut Quetiapine da jeg var 19 år gammel og student (ellers helt frisk). Fastlegen min mente at dette var så harmløst at jeg kunne fortsette. Har nå fått det utskrevet i 8 (!!) år og selv gått ned fra 100mg til 25-50mg de siste årene. Har blitt så vant til å ta det og blir ikke groggy så jeg har bare fortsatt med fastlegens velsignelse. Helt idiotisk. I går natt og i natt sov jeg uten, og det var to lange netter med oppstykket søvn og dårlig søvn 😅 Er det noen andre som har sluttet og kan fortelle meg om erfaringene og hvordan dere følte dere etterpå? Jeg håper spesielt det skal gjøre vektnedgang lettere - vekta rikker seg nesten ikke selvom jeg har spist mye i underskudd siden nyttår og begynt å gå 10 000 skritt om dagen. Noen mer erfaring de vil dele? :) 

Gått på 100mg ved behov i 4år..tar den vel 15 dager i måneden. Aldri gått opp  et eneste1kg.

Du kan få økt matlyst av den,men dette må en passe på selv. Man legger ikke på seg av tabletten i seg selv.

Anonymkode: bf589...5a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gått på 100mg ved behov i 4år..tar den vel 15 dager i måneden. Aldri gått opp  et eneste1kg.

Du kan få økt matlyst av den,men dette må en passe på selv. Man legger ikke på seg av tabletten i seg selv.

Anonymkode: bf589...5a3

TS. Jeg har gått opp ca 10 kilo de siste årene, men det er som du sier fordi jeg har spist om kvelden / natten - ikke selve tabletten i seg selv men den økte matlysten den fører til. Har lest en del forskning og kroppen "holder" visstnok mer på fettet når man går på den og prøver å gå ned i vekt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...