Gå til innhold

Rare symptomet på barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår var sønnen på 6 år helt fin. Fram til kl 14. Da plutselig klagde han på hodepine, ingen feber. 1t etterpå endret allmenntilstanden seg og han hadde plutselig over 39 i feber. Fikk ibux. Går 2t så begynner han å kaste opp. Kastet opp masse. Våknet idag med null feber, men mye magesmerter og oppkast. Han sovner på sofaen sittende og plutselig våkner og sier han et helt fin igjen. Får vondt i hodet igjen og feberen begynner å stige veldig fort igjen (ikke fått paracet siden kl 00 inatt.) Magesmerter og kvalme er borte. Men oppdaget at han var så rød bak øret som nå har blitt større og sprer seg nedover nakken. Han begynner da å klage på at det klør. Oppdaget at han har røde utslett store deler av hodebunnen som klør. 

Jeg har flere barn, men aldri opplevd omgangssyke som så ille og med så varierende symptomer.  Så jeg lurer litt på om noen her har opplevd dette ved omgangssyke eller andre sykdommer? 

Anonymkode: df7fc...c5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret og hør med dem!

Anonymkode: 4d44d...7c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igår var sønnen på 6 år helt fin. Fram til kl 14. Da plutselig klagde han på hodepine, ingen feber. 1t etterpå endret allmenntilstanden seg og han hadde plutselig over 39 i feber. Fikk ibux. Går 2t så begynner han å kaste opp. Kastet opp masse. Våknet idag med null feber, men mye magesmerter og oppkast. Han sovner på sofaen sittende og plutselig våkner og sier han et helt fin igjen. Får vondt i hodet igjen og feberen begynner å stige veldig fort igjen (ikke fått paracet siden kl 00 inatt.) Magesmerter og kvalme er borte. Men oppdaget at han var så rød bak øret som nå har blitt større og sprer seg nedover nakken. Han begynner da å klage på at det klør. Oppdaget at han har røde utslett store deler av hodebunnen som klør. 

Jeg har flere barn, men aldri opplevd omgangssyke som så ille og med så varierende symptomer.  Så jeg lurer litt på om noen her har opplevd dette ved omgangssyke eller andre sykdommer? 

Ring legen… 

Anonymkode: 328f9...e37

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville dratt til legen med barnet.

(PS: Ibux hjelper ikke mot feber vel?)

Anonymkode: 6b7c7...872

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror jeg ville dratt til legen med barnet.

(PS: Ibux hjelper ikke mot feber vel?)

Anonymkode: 6b7c7...872

Jo, det hjelper i tillegg til at det er betennelsesdempende. Men Ibux anbefales vel ikke for barn nå?

Anonymkode: 174e3...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Høy Feber, hodepine, utslett og oppkast. Hadde ringt lege. 

Anonymkode: 167a2...e56

AnonymBruker
Skrevet

Legekontoret et vært i kontakt med, fulle lister. Glemte å skrive det. Skal følge med på allmentilstanden siden han prater og får kontakt med han. Skal også følge med på utslettet.  Hvis det blir værre, skulle jeg ta kontakt igjen. Og evt ringe legevakta. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det gått?

Anonymkode: 77862...51c

AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenkte på var flåttbitt. Symptomene stemmer.  Har erfaring med dette,desverre. Utslettet trenger ikke å være den typiske ringen,men rødt utslett. Har du bilde?

Anonymkode: e07ff...ce8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan har det gått?

Anonymkode: 77862...51c

Utslettet spredde seg lynraskt og feberen Gikk ikke ned. Så da fant barnelegen på sykehuset og lekevaktslegen ut at det var en form for en streptokokkinfeksjon som stammer fra ett sted I kroppen, han hadde høy crp. Så fikk antibiotika. Så veldig glad de på legevakta tok oss imot med engang.  

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...