Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:) Hei!!!

Er det noen som har erfaring med familietur til Mallorca?

Da tenker jeg på når på året det er best å reise, og til hvilket sted og sånne ting..

Og så hvilke selskap det er lurt å reise med!!!!

Skal ha med ei på 11, en på 2 og så venter vi en liten i juni..

Så det blir i alle fall ikkje reist før i febr 07 vil eg tro!!

Noen som har gode tips???

;)

Lengter virkelig etter litt sol og varme her nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiste med Star Tour i September og bodde på Estrella de Mar i Alcudia. Var veldig fornøyd. Fint familiehotell og ikke lange veien til stranda. Var flere barnebasseng + Bamseklubb der også. Vi reiste med vår da 14 mnd gamle datter og hadde det helt supert. Var vel en 26-30 grader da. Tror mellom Juli-September er en god tid å reise.

Vi reiser forøvrig til Kypros nå i mai da og skal bo på hotell med to små :) Blir deilig med sol.

Lykke til :D

Skrevet

Februar er det ikke noen som selger turer til Mallorca tror jeg. (Mulig jeg tar feil). Men vintern er liksom Kanariøyer sesong. Mallorca tror jeg folk reiser til mellom mai og september som Maddy sier. Jeg har vært der både i juni, juli og oktober. (Oktober var ikke så bra for da var det mye vind og en del dager vi måtte ha bukser på.) Juni er også litt kjølig om kveldene....

Jeg har vært på Aludi 4-5 ganger tror jeg - veldig ålreit. Husker ikke hva hotellene har hett men de har vært bra alle sammen. Enten det har vært sånne "SunWing" resorts eller bare valige hoteller....

Har også vært på Cala D'Or. Veldig koselig sted. Mye mindre....masse små koselige badeviker istedenfor en stor strand som på Alcudia. Hotellet vi bodde på het Esmeralda Park. Men det er sikkert snart 15 år siden. Tror hotellet er der enda men det har nytt navn ;)

Skrevet

Jeg ville ikke dratt i august med så små barn, det blir alt for varmt. Dra i mai/juni eller september. I Alcudia er det supert for barn, tror ikke det spiller noen særlig rolle hvem du reiser med.

Skrevet

selskaper som ving, saga etc går ikke til mallorca i februar, det er ikke sesong der da. På den tiden er det kanariøyene "alle" drar til. Alcudia på mallorca er forøvrig et supert sted for barnefamilier: veldig fin langgrunn strand, samtidig som stedet ikke er altfor lite slik at det er noe annet å gjøre der utenom å ligge på stranden. Så reis der gjerne litt senere på året enn februar !!

• 2 uker senere...
Skrevet

Star Tour har/hadde (?) langtidsreiser til Mallorca om vinteren men ellers er det kun sesong fra april - oktober. Hvis du skal reise med barn vil jeg kanskje anbefale juni eller september... Det er helt klart varmest i juli/august så hvis man vil være garantert varmt vær og sol så drar man da..

Det er aqualand der ja og stranden på Alcudia er meget barnevennlig.. Hvis du velger et av de store familieanleggene som f.eks Sunwing, Blue Village osv så er det ofte barnebassenger (det er det de fleste steder), bamseklubber, barneaktiviteter osv :)

Mallorca er et supert feriested som trygt kan anbefales :)

Har vært der haugevis av ganger og blir ikke lei :)

Skrevet

Vi har vært i Alcudia og var godt fornøyde, typisk turistby i syden!

Men det blir skikkelig varmt på Mallorca, ville styrt unna juli/august der med liten baby!

Skrevet

Har vært på Mallorca flere ganger.

Sist var da mini var syv uker. Da dro vi første august og veldig varmt, men ikke noe problem.

Man innretter seg.

Skal du til Mallorca, er slutten av august og frem til tyvende september absolutt beste tiden. God norsk sommer, noe varmere men ikke trope som i juni og begynnelsen av august. Mai kan være kjølig. Mamma var der to år på rad samme dato i mai og opplevde to helt forskjellige vær.

Feb må du nok velge kanariøyene. Da er det kaldt og ikke noe ålreit på Mallorca.

• 3 uker senere...
Gjest Mallorca
Skrevet

Lurer litt på når det er best å dra til Mallorca med tanke på at vi har tenkt å ha med vår datter på da 1 1/2 år... har lurt litt på august, men mulig det er veldig varmt der da så vi bør vente til september??

Er liksom litt usikker, vil jo at det skal være minimum som en god norsk sommer, reiser ikke dit ned for å gå i bukser og gensere.... vil ha sol på kroppen :)

Noen som har bodd på Eden Lago som Apollo bruker?? Andre hoteller å anbefale hos Apollo på Mallorca/gjerne Alcudia??

Vi vil helst ha leilighetshotell så vi får lage noe av maten selv, syns det virker mest praktisk siden vi har med lille jenta. Vil at det skal være nært stranden og barnevennlig....

Grunnen til at vi kun ser på hoteller og reiser hos Apollo er at det er kun de som flyr til Mallorca fra den flyplassen vi bor nærmest...

Håper noen har erfaringer å dele :)

Gjest Gjest
Skrevet

Isj..... skulle liksom komme i nytt innlegg dette.... beklager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...