Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliten.mamma
Skrevet

Jeg var hos jordmor i går, hvor hun såg spor av protein i urinen. Blod trykket var normalt. Hun infomerer at om jeg får vondt i hode eller smerter i magen så må jeg ringe føden.
I dag våkner jeg å har vondt i hode (panne hodepine), jeg har også feber og blir kvalm når jeg reiser meg. Jeg prøver Paracet, men dette hjelper ikke. Jeg ringer da føden og hun mener jeg har fått omgangssyken. Jeg har ikke kastet opp og er ikke kvalm når jeg ligger. Hun vil bare jeg skal ta ny Paracet.

Jeg tar en ny Paracet, prøver å sove litt. Paraceten hjelper litt på feberen men har fortsatt hodepine. Kvalmen er også godt over. 

Orker ikke å ringe de igjen for jeg får alltid bare beskjed om å ta en Paracet. Får ikke hodepinen bort. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så håpløst at de ikke tar deg alvorlig. Ring igjen og be om å få en vurdering av noen andre på avdelingen. Eventuelt hadde jeg ringt legevakt eller 113, eller bare møtt opp på føden og krevd at de tar en sjekk. Det høres jo absolutt ikke ut som omgangssyke.

Svangerskapsforgiftning er ingen spøk! Dessverre må man noen ganger stå på krava for å få den hjelpen man trenger i helsevesenet.

Anonymkode: 51d5f...573

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg ha tatt alvorlig. Jeg fikk svangerskapsforgiftning selv og hodepinen nektet å forsvinne. Noe den vanligvis gjør når jeg tar smertestillende. Jeg merket også ett slags "press" i kroppen, væskeoppsamling etc og hadde protein i urin.

Anonymkode: 46977...30e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må ringe og være litt krass om du møter samme respons igjen, men sannsynligvis er det kanskje en annen på vakt nå?

Anonymkode: 5832d...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sliten.mamma skrev (8 timer siden):

Jeg var hos jordmor i går, hvor hun såg spor av protein i urinen. Blod trykket var normalt. Hun infomerer at om jeg får vondt i hode eller smerter i magen så må jeg ringe føden.
I dag våkner jeg å har vondt i hode (panne hodepine), jeg har også feber og blir kvalm når jeg reiser meg. Jeg prøver Paracet, men dette hjelper ikke. Jeg ringer da føden og hun mener jeg har fått omgangssyken. Jeg har ikke kastet opp og er ikke kvalm når jeg ligger. Hun vil bare jeg skal ta ny Paracet.

Jeg tar en ny Paracet, prøver å sove litt. Paraceten hjelper litt på feberen men har fortsatt hodepine. Kvalmen er også godt over. 

Orker ikke å ringe de igjen for jeg får alltid bare beskjed om å ta en Paracet. Får ikke hodepinen bort. Hva skal jeg gjøre?

Ring igjen. Var du tydelig på at du har fått påvist proteiner i urinen og fått beskjed av jordmor at du skal ringe føden ved hodepine eller magesmerter ? 

Mest sannsynlig er det noen andre på vakt nå. Så ring! 

Anonymkode: 31547...65c

Skrevet
Sliten.mamma skrev (8 timer siden):

For det første - ringer du igjen er det ikke sikkert du får den samme beskjeden - nå har du tatt en paracet, det hjalp ikke. 

For det andre - om du får den beskjeden, så må du stå opp for deg selv, og barnet i magen. "Nei, jeg vil ikke ta en paracet og se det an, det har vi alt gjort og jeg har fortsatt vondt. Min jordmor var bekymret for svangerskapsforgiftning, og det er jeg og. Jeg kommer inn - hvor skal jeg henvende meg når jeg kommer?" 

Om du ikke klarer det - ta kontakt med jordmor - hun tar deg sikkert inn til sjekk. ❤️

Håper alt går fint!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring igjen, forklar hvordan du har det i dag og at det ble funnet protein i urinen i går. Om de ikke tar deg på alvor, så må du bare bli veldig bestemt. Be om navnet på den du snakker med, dermed sier du  "Jeg risikerer ikke mitt og barnets liv, bare fordi du ikke vil ta meg på alvor. Jeg kommer inn, og forventer å bli møtt av noen som vil hjelpe meg, om dette ikke skjer, så vil jeg skrive et avvik på denne situasjonen og hvordan du (navn) har håndtert den". 

Anonymkode: 384ae...694

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...