Gå til innhold

Sy ut bunad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en vestlandsdrakt, og tenkte å sy den ut selv. Jeg ser at vesten er veldig enkel, men jeg mistenker at den må fjernes fra skjørtet? 

Og hvordan legger jeg ut skjørtet? Ser at det er sånn 2cm bredere legg i sidene, enn de 0,5rynkene ellers rundt stakken. Er det da bare å fjerne rynker ani det bredeste legget, og utvide det partiet?

Noen som har lagt ut en bunad der dette må gjøres som kan forklare meg?

Noen som har gjort om vestlandsdrakten og kan forklare meg?

Anonymkode: 2230f...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøv bunadsgrupper på fb, finnes egne grupper for de som syr og der er det masse hjelp å få.

Anonymkode: 61fe5...1f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har en vestlandsdrakt, og tenkte å sy den ut selv. Jeg ser at vesten er veldig enkel, men jeg mistenker at den må fjernes fra skjørtet? 

Og hvordan legger jeg ut skjørtet? Ser at det er sånn 2cm bredere legg i sidene, enn de 0,5rynkene ellers rundt stakken. Er det da bare å fjerne rynker ani det bredeste legget, og utvide det partiet?

Noen som har lagt ut en bunad der dette må gjøres som kan forklare meg?

Noen som har gjort om vestlandsdrakten og kan forklare meg?

Anonymkode: 2230f...467

jeg har nettopp gjort det med min rogalandsbunad. Spurte om hjelp på hobbyforumet, du finner sikkert tråden der.

Men det jeg gjorde var å løsne stakken i i sidene, slik at jeg kom til sidesømmene i vesten. De tok jeg opp, og sydde på nytt.

Så ble jeg fortalt at jeg måtte ta opp et par folder i sidene, og det høres ut som det er det du må gjøre og. Nå viste det seg i mitt tilfelle at jeg kunne ta fra noen folder midt foran istedet, som ikke viser under forkleet. Men med vestlandsdrakten bør du nok ta en fold i hver side og legge om.

Anonymkode: cad34...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...