Gå til innhold

Musikk i humanistisk bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan en vielse i regi av HEF er lagt opp, om man har musikk man går inn og ut til og sånn...

Har bare vært i kirkelige vielser, og har ikke snakket med vigsleren vår enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i grunnen velge hva som helst nesten. Svigerinna mi hadde Jon Blund sangen spilt på synth som inngangsmarsj. Det ble faktisk fint. :)

Skrevet

Vi har snakka med vår vigsler i dag, og blitt enige om dette opplegget foreløpig:

Inngangsmarsj

Sang evt diktlesning

Vigslers tale

Sang evt diktlesning (dette leddet kan droppes)

Vielse - Som består av blandt annet løftene vi skal gi, signering av papirer (forloverne må også signere) og så skal vi gi hverandre ringer. Hvis man ikke bytter ringer skal man ta hverandre i hånde på løftet. Litt usikker på om ringene kommer før eller etter signeringen, tror det var etter.

Utgangsmarsj

Vi ble også enige om "oppsettet" sånn fysisk sett. Vi skal ha stolrader med midtgang. Oppe midt foran midtgangen skal jeg og mannen sitte vendt mot de andre. På vår høyre side blir det et bord med papirene på og lys/blomster. Våre forlovere sitter litt bak oss på venstre side av oss og vigsleren sitter/står ved siden av bordet på vår høyre. Hihi, sitter og titter på en skisse vigsleren tegnet til oss... måtte ha sånt litt konkret jeg :)

Av musikk kan du velge hva som helst, så lenge det respekterer et humanistisk livssyn og går inn i kategorien "stilfullt og respektfylt" elns. Hun fortalte om en annen vielse der brudeparet hadde latt vigsler og gjester vente over en halvtime over avtalt tid, og når paret kom var de dressa opp i elviskostymer! Det var IKKE det HEF mente med stilig og respektfylt....

Skrevet

Takk Lisee!

Så flott at du delte med oss andre, jeg skal forhåpentlig ha humanistisk vigsel selv, men har veldig i tvil om åssen... Nå ga du meg virkelig en lys ide! Takk! :klem:

Skrevet

Bare hyggelig å hjelpe til vettu! Velkommen hit forresten Hanne-mor.

Skrevet
Bare hyggelig å hjelpe til vettu! Velkommen hit forresten Hanne-mor.

Takker!

:sjenert: *newbie*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...