Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på nesten 8mnd som ammes i søvn, det er det eneste som har fungert. Men det blir ganske mange oppvåkninger i løpet av kvelden og en del på natta, så babyen drikker mye melk på kveld og natt. Spurte helsesykepleieren om dette og hun sa at det var ok å avslutte nattamming og at det gikk an å slutte cold turkey. Da måtte vi ikke amme på soverommet lenger, men et annet rom før legging og så null melk på soverommet etterpå. 

Jeg synes det høres brutalt ut😅 Ser for meg at produksjonen vil stupe, ettersom jeg er på jobb om dagene. Og skjønner ikke hvordan det skal gå uten enormt mye gråt 😕

Er det noen annen måte å få lengre sovestrekk på?

Anonymkode: e1fe8...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg kuttet ut alt av nattamming cold turkey da jeg begynte i jobb da baby var 7 måneder, men ammer fortsatt på morningen og kveld før leggetid, samt før duppen hennes på dagen i helgene. Hun er nå 18 mnd. Ja, produksjonen har justert seg så jeg ikke får melkespreng ila dagen, men det er absolutt fortsatt nok melk til å få ammet ila dagen! 

Det hjalp i alle fall veldig på søvnen her. Mannen tok over legging og nettene da vi kuttet ut nattammingen, og etter dag 3 sov hun gjennom natten. Hun gråt ikke mye heller, for pappaen var jo der og sang og bysset.

Anonymkode: 89809...fc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å amme i søvn uten å slutte med nattamming. Ammer på soverommet til han er mett, når han går over til kose-amming avslutter jeg og sier at puppen må sove. Han blir litt frustrert et lite minutt før det går over. Sovner så veldig greit. Jeg har aldri vært en storprodusent, så har ønsket å beholde nattammingen for å sikre grei produksjon. Sovestrekkene har blitt lengre av seg selv. Våkner fortsatt et par ganger om natten, men for meg går det fint å være våken 5-10 minutter et par ganger. 

Anonymkode: 41a84...358

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sluttet å amme i søvn uten å slutte med nattamming. Ammer på soverommet til han er mett, når han går over til kose-amming avslutter jeg og sier at puppen må sove. Han blir litt frustrert et lite minutt før det går over. Sovner så veldig greit. Jeg har aldri vært en storprodusent, så har ønsket å beholde nattammingen for å sikre grei produksjon. Sovestrekkene har blitt lengre av seg selv. Våkner fortsatt et par ganger om natten, men for meg går det fint å være våken 5-10 minutter et par ganger. 

Hvor gammel er han? Tror ikke min vil skjønne det 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor gammel er han? Tror ikke min vil skjønne det 😅

Godt poeng😅 Husker ikke hvor gammel han var da vi sluttet med det, men var over året. 

AnonymBruker
Skrevet

Når min fikk første tann endret vi litt på leggerutinene. I stedet for å amme i sengen og så legge henne begynte vi å amme i stua for så å gå og pusse tenner og legge oss. Da byttet vi litt på hvem som la. Hente fortsatt at det ble så dårlig stemning at jeg tok frem puppen og løste det på den enkle måten, men tok ikke så lang tid før det var ok med bare kos i stedet for pupp. Ammet fortsatt på natten, og egentlig ved nesten hver oppvåkning i over et år etter dette. 

Anonymkode: 8bc1c...cd7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Når min fikk første tann endret vi litt på leggerutinene. I stedet for å amme i sengen og så legge henne begynte vi å amme i stua for så å gå og pusse tenner og legge oss. Da byttet vi litt på hvem som la. Hente fortsatt at det ble så dårlig stemning at jeg tok frem puppen og løste det på den enkle måten, men tok ikke så lang tid før det var ok med bare kos i stedet for pupp. Ammet fortsatt på natten, og egentlig ved nesten hver oppvåkning i over et år etter dette. 

Det høres jo veldig fint ut egentlig. Sov hun da kvelden uten oppvåkninger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres jo veldig fint ut egentlig. Sov hun da kvelden uten oppvåkninger?

Hun sov ofte 3-4 timer også var det pupp igjen. Sånn gikk ofte natta også om det ikke var noe spesielt som plaget henne. Plutselig en dag rundt 18 mnd begynte hun å sove natten gjennom og da sluttet vi  med nattamming og amming før leggetid også :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...