AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #1 Skrevet 24. april 2024 «Alle» i Norge har enten grå eller beige sofa virker det som. Jeg er lei. Samtidig er det litt skummelt å velge sofa med farge. Mistenker at trendfarger som «rust» eller olivengrønn kommer til å se datert ut om 3+ år. Hva ville du valgt hvis du skulle kjøpt sofa i dag? Anonymkode: fb97c...bc9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #2 Skrevet 24. april 2024 Slå deg løs med en sprek farge, men sjekk først om den falmer eller ei dersom den er utsatt for mye lys. Få i så fall garanti på dette. Har dessverre gått over til beige etter å ha brent meg på to flotte, fargerike, freshe (og dyre!) sofaer som falmet mye i fargen etter et par år. Det var nokså håpløst å reklamere, jeg ga i hvert fall opp. Anonymkode: c95be...e4e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #3 Skrevet 24. april 2024 Alt annet enn grått i alle fall. Anonymkode: 94126...5a7 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #4 Skrevet 24. april 2024 Lys grå og beige vil jo også falme noe, men det vises jo på langt nær så mye som på en fargesterke sofa. Anonymkode: c95be...e4e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #5 Skrevet 24. april 2024 Slår et slag for blå eller grønn jeg. Mange forskjellige nyanser, alltids en man kan falle hardt for. Anonymkode: c3284...bbd 1
svartkatt Skrevet 24. april 2024 #6 Skrevet 24. april 2024 Jeg kjøper helst det jeg liker best. Bryr meg ikke om det er in eller ut, eller hva det er om noen år. Hvorfor skulle det betyr noe? Smaken min er og har vært nokså lik i mange år. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #7 Skrevet 24. april 2024 Bolia har masse ulike trekk, ville sjekket farger der. Anonymkode: 94126...5a7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #8 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slå deg løs med en sprek farge, men sjekk først om den falmer eller ei dersom den er utsatt for mye lys. Få i så fall garanti på dette. Har dessverre gått over til beige etter å ha brent meg på to flotte, fargerike, freshe (og dyre!) sofaer som falmet mye i fargen etter et par år. Det var nokså håpløst å reklamere, jeg ga i hvert fall opp. Anonymkode: c95be...e4e Min Fogia har beholdt sin knalle og flotte farge i femten år, står foran et stort vindu som vender mot øst, så den får noen timer sol i løpet av et år. Her er det nok store forskjeller fra produsentene. Anonymkode: c3284...bbd
Ditzy Doo Skrevet 24. april 2024 #9 Skrevet 24. april 2024 Svart er en farge som passer til alt og går heller aldri av moten! Mørkegrå er også fint! 😃
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #10 Skrevet 24. april 2024 Jeg har lysegrå sofa. Den er ypperlig i småbarnsperioden 😅 Lett å rengjøre og fargen falmer ikke. Så valg av farge kommer jo og ann på hvordan du lever da...barn etc... Anonymkode: cab0d...e47
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #11 Skrevet 24. april 2024 Vi har hatt en grønn sofa i ti år. Fortsatt strålende fornøyd med den. Den er rett og slett nydelig. Anonymkode: 4f065...eae 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #12 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min Fogia har beholdt sin knalle og flotte farge i femten år, står foran et stort vindu som vender mot øst, så den får noen timer sol i løpet av et år. Her er det nok store forskjeller fra produsentene. Anonymkode: c3284...bbd Ja, jeg har muligens bare vært uheldig. De to sofaene jeg nevnte var begge av et relativt dyrt merke, dog ikke så dyre som Fogia, men likevel var det skuffende. Anonymkode: c95be...e4e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #13 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Slå deg løs med en sprek farge, men sjekk først om den falmer eller ei dersom den er utsatt for mye lys. Få i så fall garanti på dette. Har dessverre gått over til beige etter å ha brent meg på to flotte, fargerike, freshe (og dyre!) sofaer som falmet mye i fargen etter et par år. Det var nokså håpløst å reklamere, jeg ga i hvert fall opp. Anonymkode: c95be...e4e Oi, dette hadde jeg ikke tenkt på. Den skal stå i et tom med mye lys. Hvordan vet jeg om den vil falme? Anonymkode: fb97c...bc9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #14 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har hatt en grønn sofa i ti år. Fortsatt strålende fornøyd med den. Den er rett og slett nydelig. Anonymkode: 4f065...eae Hvilket merke? Anonymkode: fb97c...bc9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #15 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilket merke? Anonymkode: fb97c...bc9 Stressless. Står ved siden av store vinduer, kan ikke si at jeg ser noe falming noe sted. Har en dus rosa Stressless sofa også, veldig fin i stoffet den og. Den er vel kanskje seks år gammel eller noe sånt. Anonymkode: 4f065...eae
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #16 Skrevet 24. april 2024 Har rosa sofa med vaskbare trekk. Ikke angret et sekund på 10 år. Kjøpt på Bohus og har overlevd småbarnstid, bikkje og 2 katter. Like fin! Anonymkode: 9a0bb...085
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #17 Skrevet 24. april 2024 Jeg kjøpte okergul/sennepsfarget og har ikke angret på fargevalget. At stoffet lett får dradd ut tråder er ikke fargen sin feil 🤪 Den forrige salongen min var blå, kjøpte den brukt, var bare et par år gammel og var forholdsvis dyr ny. Den var falmet, den! Selv brydde jeg meg ikke, men om JEG hadde bladd opp 40.000 for den ny, hadde jeg blitt VELDIG skuffet! Anonymkode: 397b7...e48 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #18 Skrevet 24. april 2024 Vi gikk for en blåmelert sofa når vi kjøpte ny for to år siden. Skulle gjerne valgt en enda sprekere farge, men fordelen med melert stoff er at dyrehår synes ikke med en gang XD Det er fortsatt en relativt nøytral farge, men det har fortsatt gjort stua mye finere! Anonymkode: b3b44...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #19 Skrevet 24. april 2024 Jeg har lys blå Ville nok muligens valgt en mørkere blå med mer grønt i om jeg skulle kjøpt ny nå. Men bryr meg mest om hva jeg selv liker, og er ikke så nøye på om det er trendy eller ikke. Hvis det er veldig viktig for deg at fargen ikke blir utdatert så er det best gå for tidløse som grå og beige. Anonymkode: c1ef3...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå