AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #261 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En bjørn selvsagt. Den holder avstand og drar bort om man sier nei. Den truer meg ikke på noen som helst måte. Den vil unngå meg på lik linje som jeg vil unngå den. Vi er likestilte i skogen med bjørnen. Anonymkode: 73296...6e0 Om bjørnen var svolten og arg, trur eg du hadde fått vite deg anna. Anonymkode: 21d09...cbb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 5. mai 2024 #262 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) Rosalilje84 skrev (12 timer siden): Jeg hater ikke menn. Jeg er gift med en mann, har fine sønner, gode mannlige kolleger, snill far og hyggelige onkler. Men jeg tar mine forholdsregler når jeg er ute. Akkurat som kvinner i flere tiår har blitt oppfordret til av kjente profiler i media. Det høres likevel ut som at du har blitt redd. Jeg og gutta mine ville aldri gjort deg noe, ikke nok med det, hadde vi sett at du ble utsatt for noe hadde vi resolutt grepet inn uten hensyn til eget ve og vel. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Endret 6. mai 2024 av A new man 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #263 Del Skrevet 5. mai 2024 Prøv å gå i hotpants og kort topp i landsbygda i India så får du se hvor rovdyr menn er. Anonymkode: afa34...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #264 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo det gjør du. Når du generaliserer menn som voldelige og voldtektsforbrytere så hater du så absolutt menn. Og jeg syns synd på sønnene dine som ikke kan unnslippe hatet ditt. Anonymkode: 8fc6c...da1 Hvorfor synes du synd på sønnene hennes? De hadde voldtatt en kvinne de hadde møtt i skogen uten tvil! Sikkert bundet henne fast og torturert henne også. Hun vet dette, og hun vet at sønnene sine er "vanlige menn" innerst inne, og dermed tar hun forholdsregler. Tror du kanskje at mannen hennes, onklene hennes, faren hennes etc. også er uskyldige? Jaja, de lurer kanskje noen, men jeg ville ikke møtt dem i skogen for å si det slik. Om de hadde fått sjansen hadde de voldtatt på flekken! Håper bare @Rosalilje84 også tar forholdsregler når det gjelder disse mennene. Litt skremmende at hun kaller dem "flotte", håper hun er forsiktig. Ikke være alene med disse, de er menn! Anonymkode: b1e06...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #265 Del Skrevet 6. mai 2024 13 hours ago, Rosalilje84 said: Nei. DERE sier at kvinner skal ta forholdsregler for å ikke bli voldtatt. Vi tar forholdsregler, men da er vi radikale feminister. Hva vil dere? At vi IKKE tar forholdsregler og blir voldtatt? Som sagt, å mistenkeliggjøre et helt kjønn er ikke å ta forholdsegler. At noen kvinner får hjernetåke av å snakke om, eller tenke på, menn, er en farlig trend. Anonymkode: b582b...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #266 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Som sagt, å mistenkeliggjøre et helt kjønn er ikke å ta forholdsegler. At noen kvinner får hjernetåke av å snakke om, eller tenke på, menn, er en farlig trend. Anonymkode: b582b...f01 Ikke å mistenkeliggjøre et helt kjønn, men ta forholdsregler. Mine forholdsregler er for eksempel at jeg ikke blir igjen på fest når folk begynner å bli fulle (drikker ikke selv). Jeg går ikke alene på natten i mørket i uoversiktlige områder. Jeg møtte menn på offentlige steder de par første gangene da jeg datet. Og så videre. Ikke fordi jeg tror at alle menn er overgripere, men fordi jeg VET at noen av dem er det, og at det er umulig å si hvem konkret det kan være. Derfor er jeg forsiktig, uten å hate eller mistenkeliggjøre alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #267 Del Skrevet 6. mai 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor synes du synd på sønnene hennes? De hadde voldtatt en kvinne de hadde møtt i skogen uten tvil! Sikkert bundet henne fast og torturert henne også. Hun vet dette, og hun vet at sønnene sine er "vanlige menn" innerst inne, og dermed tar hun forholdsregler. Tror du kanskje at mannen hennes, onklene hennes, faren hennes etc. også er uskyldige? Jaja, de lurer kanskje noen, men jeg ville ikke møtt dem i skogen for å si det slik. Om de hadde fått sjansen hadde de voldtatt på flekken! Håper bare @Rosalilje84 også tar forholdsregler når det gjelder disse mennene. Litt skremmende at hun kaller dem "flotte", håper hun er forsiktig. Ikke være alene med disse, de er menn! Anonymkode: b1e06...0f0 Jeg er kvinne og dessverre enig i denne. Det er umulig at f.eks Rosalilje og hennes holdninger ikke påvirker sønnene som hun oppdrar. Anonymkode: 76307...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #268 Del Skrevet 6. mai 2024 3 minutter siden, Rosalilje84 said: Ikke å mistenkeliggjøre et helt kjønn, men ta forholdsregler. Mine forholdsregler er for eksempel at jeg ikke blir igjen på fest når folk begynner å bli fulle (drikker ikke selv). Jeg går ikke alene på natten i mørket i uoversiktlige områder. Jeg møtte menn på offentlige steder de par første gangene da jeg datet. Og så videre. Ikke fordi jeg tror at alle menn er overgripere, men fordi jeg VET at noen av dem er det, og at det er umulig å si hvem konkret det kan være. Derfor er jeg forsiktig, uten å hate eller mistenkeliggjøre alle. Og hvis du er nødt til å gå hjem alene en natt, gjennom en skog, så vil du heller møte en bjørn enn en mann? Fordi at risikoen for å møte på en voldelig mann er større enn å møte på en bjørn som er mett, trøtt og rolig? Dette forteller hvor mange voldelige menn du tror det finnes. Hvordan du generaliserer ett kjønn. Det er ikke å ta normale forholdsregler mot å unngå kriminelle mennesker. Anonymkode: 76307...ef2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #269 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvis du er nødt til å gå hjem alene en natt, gjennom en skog, så vil du heller møte en bjørn enn en mann? Fordi at risikoen for å møte på en voldelig mann er større enn å møte på en bjørn som er mett, trøtt og rolig? Dette forteller hvor mange voldelige menn du tror det finnes. Hvordan du generaliserer ett kjønn. Det er ikke å ta normale forholdsregler mot å unngå kriminelle mennesker. Anonymkode: 76307...ef2 Nei. Det forteller heller at jeg har blitt voldtatt en gang, forsøkt voldtatt to ganger og utsatt for skremmende og ubehagelig oppførsel fra menn gjentatte ganger. Og jeg er ikke attraktiv engang. Derfor vil jeg ringe etter taxi i stedet for å gå alene hjemme på natten gjennom en skog. Gjerne med en kvinnelig sjåfør. Slik at jeg slipper å møte både mann og bjørn midt på natta i skogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #270 Del Skrevet 6. mai 2024 5 minutter siden, Rosalilje84 said: Nei. Det forteller heller at jeg har blitt voldtatt en gang, forsøkt voldtatt to ganger og utsatt for skremmende og ubehagelig oppførsel fra menn gjentatte ganger. Og jeg er ikke attraktiv engang. Derfor vil jeg ringe etter taxi i stedet for å gå alene hjemme på natten gjennom en skog. Gjerne med en kvinnelig sjåfør. Slik at jeg slipper å møte både mann og bjørn midt på natta i skogen. Beklager at du har opplevd slik dritt og møtt de verste av de verste. Å bli voldtatt gir psykologisk traume. Uten å få bearbeidet det grundig vil man være redd lignende situasjoner for resten av livet. Generaliseringen er helt normalt da, så og si umulig å unngå. Anonymkode: 76307...ef2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #271 Del Skrevet 6. mai 2024 ElectricScum skrev (På 24.4.2024 den 17.22): Hvis dette er tilfelle, så har vi å gjøre med et slags massehysteri i form av demonisering av menn. Eventuelt er folk blitt fryktelig interessert i fauna og synes det er voldsomt stas å se en bjørn i sitt naturlige habitat. Ja, liker det ikke helt. Dette temaet hadde de faktisk oppe på skolen. Min datters argument for at hun ville møte en bjørn var at hvis bjørnen skadet henne ville hun bli trodd. Skremmende. Anonymkode: 2ecfd...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #272 Del Skrevet 6. mai 2024 A new man skrev (15 timer siden): Herregud! Hva da? Selv bibelen sier bjørn er bedre 😛 Anonymkode: bc9ae...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #273 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Beklager at du har opplevd slik dritt og møtt de verste av de verste. Å bli voldtatt gir psykologisk traume. Uten å få bearbeidet det grundig vil man være redd lignende situasjoner for resten av livet. Generaliseringen er helt normalt da, så og si umulig å unngå. Anonymkode: 76307...ef2 Jeg generaliserer ikke. Jeg mistenker blant annet ikke at mannen min plutselig vil voldta meg. Det samme gjelder mine mannlige kollegaer eller naboer. Og nei, jeg har ikke møtt "de verste av de verste". Mørketallene er store, og hvem som helst kan faktisk vise seg å ha voldtatt noen tidligere i sitt liv. Du ville ha blitt mektig overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 6. mai 2024 #274 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, liker det ikke helt. Dette temaet hadde de faktisk oppe på skolen. Min datters argument for at hun ville møte en bjørn var at hvis bjørnen skadet henne ville hun bli trodd. Skremmende. Anonymkode: 2ecfd...643 Det ER skremmende at kvinner ikke blir trodd uansett om det foreligger bevis eller tilståelse i saken. Som for eksempel dama som ble voldtatt av fire utenlandske menn på en campingplass. Mennene ble frikjent. Hvorfor? Fordi dama tilfeldigvis hadde FRIVILLIG sex med EN mann på campingplassen uka før. Han var også tilfeldigvis av utenlandsk opprinnelse. Da konkluderte retten at det sikkert var frivillig med disse fire mennene også, siden kvinnen "fra før ikke var fremmed for å ha sex med menn av utenlandsk opprinnelse som hun ikke kjente så godt". Derfor ville hun heller ha møtt en bjørn, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 6. mai 2024 #275 Del Skrevet 6. mai 2024 Trenden er fra USA, og det opprinnelige spørsmålet ble stilt til en mann, og lød - Om datteren din befinner seg alene i skogen, vil du heller at hun støter på en fremmed mann, eller en bjørn? Hvorpå mannen svarte at han foretrakk at hun møtte en bjørn. Når spørsmålet ble endret, om han heller ville at hun møtte en fremmed kvinne eller en bjørn, var han rask med å svare kvinne. Dette skapte selvsagt en opphetet debatt, hvor menn beskyldte kvinner for mannehat og for å være desillusjonerte og naive. Spørsmålet ble etter hvert dreid over til å spørre kvinner - ville du heller møtt en fremmed mann eller en bjørn alene ute i skogen? Og jeg skjønner godt at så og si alle kvinnene svarer bjørn. En bjørn vil mest sannsynlig ikke være interessert i deg, og vil la seg skremme bort. Å bli angrepet, og i verste fall drept, skjer uhyre sjelden, også i USA. Det er mye større sjanse for å bli angrepet eller drept av en mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 6. mai 2024 #276 Del Skrevet 6. mai 2024 (endret) Myrmica skrev (49 minutter siden): Det er mye større sjanse for å bli angrepet eller drept av en mann. Har du noe faktisk bevis for denne påstanden? Grunnen til at jeg spør er at dere snakker som om det faktisk er farlig å møte en mann i skogen. Det dannes ekkokamre hvor man danner urealistiske skremmebilder av menn generelt. Det er sikkert riktig at det finnes en og annen farlig mann, men den enorme majoriteten av menn som går i skogen (inkl. meg selv) er der for å gå en tur og nyte naturen og stillheten i skogen, og få en pause fra jobb og stress, ikke for å voldta eller drepe kvinner. Alle jeg noen gang har møtt i skogen, menn såvel som kvinner, har vært hyggelige når de sier hei eller ønsker en god tur videre. Det er ikke greit å si at det er farlig å møte en mørkhudet person. Jeg synes ikke det er noe bedre å si at det er farlig å møte en mann. Endret 6. mai 2024 av isw 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 6. mai 2024 #277 Del Skrevet 6. mai 2024 isw skrev (6 minutter siden): Har du noe faktisk bevis for denne påstanden? Det er da ganske soleklart, spør du meg. Hvor ofte hører eller leser vi om kvinner angrepet eller drept av menn, vs kvinner angrepet eller drept av bjørn? Jeg har ingen eksakte tall, men siden denne trenden startet i USA, har jeg noe info derfra: In the US, a person has about a one in 2.1 million chance of being injured by a bear, according to the National Park Service. “You are more likely to be killed by a bee than a bear, and way more likely to be killed by another human than by either bear or bee.” And in North America, the 750,000-strong population of black bears killed less than one person a year on average, according to the North American Bear Center. “Men ages 18-24 are 167 times more likely to kill someone than a black bear.” https://www.thepost.co.nz/nz-news/350265827/man-or-bear-frightening-reality-behind-frivolous-question#:~:text=In the US%2C a person,by either bear or bee.” I Nord-Amerika er 180 mennesker drept av bjørn siden 1784: https://bearvault.com/bear-attack-statistics/ I 2020 ble over 1900 kvinner drept av menn i USA: https://www.statista.com/statistics/327462/women-murdered-by-men-united-states/ Selv når man tar med i beregningen hvor mange bjørner det finnes i USA vs hvor mange menn, er det da ingen tvil om hvem som står for flest angrep på kvinner. Jeg har ingen tall for Norge, men det er vel mer enn 100 år siden noen har blitt drept av bjørn her på berget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 6. mai 2024 #278 Del Skrevet 6. mai 2024 Myrmica skrev (6 minutter siden): Det er da ganske soleklart, spør du meg. Hvor ofte hører eller leser vi om kvinner angrepet eller drept av menn, vs kvinner angrepet eller drept av bjørn? Jeg har ingen eksakte tall, men siden denne trenden startet i USA, har jeg noe info derfra: In the US, a person has about a one in 2.1 million chance of being injured by a bear, according to the National Park Service. “You are more likely to be killed by a bee than a bear, and way more likely to be killed by another human than by either bear or bee.” And in North America, the 750,000-strong population of black bears killed less than one person a year on average, according to the North American Bear Center. “Men ages 18-24 are 167 times more likely to kill someone than a black bear.” https://www.thepost.co.nz/nz-news/350265827/man-or-bear-frightening-reality-behind-frivolous-question#:~:text=In the US%2C a person,by either bear or bee.” I Nord-Amerika er 180 mennesker drept av bjørn siden 1784: https://bearvault.com/bear-attack-statistics/ I 2020 ble over 1900 kvinner drept av menn i USA: https://www.statista.com/statistics/327462/women-murdered-by-men-united-states/ Selv når man tar med i beregningen hvor mange bjørner det finnes i USA vs hvor mange menn, er det da ingen tvil om hvem som står for flest angrep på kvinner. Jeg har ingen tall for Norge, men det er vel mer enn 100 år siden noen har blitt drept av bjørn her på berget. Her glemmer/avstår du fra det faktum at det kanskje skjer en (eller hundretalls) million(er) ganger så mange møter mellom mann og kvinne, som mellom bjørn og kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Nattgal Skrevet 6. mai 2024 #279 Del Skrevet 6. mai 2024 25 minutter siden, Myrmica said: Det er da ganske soleklart, spør du meg. Hvor ofte hører eller leser vi om kvinner angrepet eller drept av menn, vs kvinner angrepet eller drept av bjørn? Jeg har ingen eksakte tall, men siden denne trenden startet i USA, har jeg noe info derfra: In the US, a person has about a one in 2.1 million chance of being injured by a bear, according to the National Park Service. “You are more likely to be killed by a bee than a bear, and way more likely to be killed by another human than by either bear or bee.” And in North America, the 750,000-strong population of black bears killed less than one person a year on average, according to the North American Bear Center. “Men ages 18-24 are 167 times more likely to kill someone than a black bear.” https://www.thepost.co.nz/nz-news/350265827/man-or-bear-frightening-reality-behind-frivolous-question#:~:text=In the US%2C a person,by either bear or bee.” I Nord-Amerika er 180 mennesker drept av bjørn siden 1784: https://bearvault.com/bear-attack-statistics/ I 2020 ble over 1900 kvinner drept av menn i USA: https://www.statista.com/statistics/327462/women-murdered-by-men-united-states/ Selv når man tar med i beregningen hvor mange bjørner det finnes i USA vs hvor mange menn, er det da ingen tvil om hvem som står for flest angrep på kvinner. Jeg har ingen tall for Norge, men det er vel mer enn 100 år siden noen har blitt drept av bjørn her på berget. Tror du virkelig dette viser at det er tryggere å være alene sammen med en bjørn enn en mann? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 6. mai 2024 #280 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg ville absolutt helst møtt en mann. I Nordiske skoger vel og merke. I en amerikansk eller indisk skog f.eks. ville jeg nok heller møtt en bjørn. I noen land er menn flest vokst opp med et kvinnesyn som gjør det utrygt for kvinner. I andre land er fysisk avstraffelse av barn så utbredt at mange sliter stort med relasjoner som voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå