lillesky Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Noen som har gode råd om hvordan man lett rengjør risten som er i ovnen? Er en mann her i huset som ikke har vært flink nok med bakepapir... Har prøvd avfettningsmiddel, oppvaskpulver, varmt vann, zalo...
Anna B. Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Her i huset brukes det en sånn metallskrubb - en sånn bløt ball. Fjerner all brent Grandiosa-ost uhyre effektivt
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Stålull og en dæsj muskler ← Jepp! Og så til slutt en runde i oppvaskemaskin.
Væren Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Jeg lar den også få en tur i oppvaskmaskinen innimellom!
Smørblomsten Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Jepp! Og så til slutt en runde i oppvaskemaskin. ← Wow, det har jeg aldri tenkt på, lurt! Er det bare RIST som tåler oppvaskmaskin, eller vanlige 'plater' også??
Twigi Skrevet 9. februar 2006 #7 Skrevet 9. februar 2006 Jeg lager en skummel blanding av zalo, salmiakk og glovarmt vann i den store kummen på vaskerommet. Det får rista ligge og godgjøre seg over natten. Dagen etter så bytter jeg vann, og skrubber i vei med en gammel oppvaskbørste - det går så lett at det er en fryd (og så mange år jeg har slitt med stålull og muskler )
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #8 Skrevet 9. februar 2006 Her går alt som får plass, inn i maskina
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. februar 2006 #9 Skrevet 9. februar 2006 Her går alt som får plass, inn i maskina ← Her også
lillesky Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2006 Rista ble ikke 100% ren, så jeg får kjøre den en gang til Er noen små svarte flekker som sitter godt.
Floja Felíz Skrevet 9. februar 2006 #11 Skrevet 9. februar 2006 Jeg bruker også først stålull og muskler, og så oppvaskmaskin. Funker utmerket!
Koriander Skrevet 12. februar 2006 #12 Skrevet 12. februar 2006 Jeg lager en skummel blanding av zalo, salmiakk og glovarmt vann i den store kummen på vaskerommet. Det får rista ligge og godgjøre seg over natten. Dagen etter så bytter jeg vann, og skrubber i vei med en gammel oppvaskbørste - det går så lett at det er en fryd (og så mange år jeg har slitt med stålull og muskler ) ← Og hvis man er av den late typen så skyller man godt når den er nesten ren og putter den i oppvaskmaskina for den siste finishen. Dette fungerer også veldig bra når man trenger den virkelige storrengjøringa av ovnen og rengjør "opphengsrillene"
Gjest Ego-solo Skrevet 12. februar 2006 #13 Skrevet 12. februar 2006 Litt salmiakk i en plastikpose, risten inn i og lukk. La den ligge ute til neste dag. Åpn posen (husk at salmiakk ikke er sunnt) og vask risten.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #14 Skrevet 12. februar 2006 Putter den i oppvaskmaskinen og det som ikke går vekk der fjerner jeg med stålull en gang i blandt. Hvis den er veldig skitten d.v.s. den har ikke vært vasket jevnlig over lang tid så kan du prøve med ovnsrens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå