AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #1 Skrevet 24. april 2024 Har noen erfaring? Bør jeg ta med advokat, eller er det vanlig å stille opp alene? Anonymkode: 4881f...d39
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #2 Skrevet 24. april 2024 Jeg har vært i et offentlig skifte, hvor det var flere arvinger, og der var det bare én som hadde med seg advokat. Jeg hadde ikke, og trengte det heller ikke. Men dette var ikke offentlig skifte på grunn av konflikter, det var fordi det var en fjern slektning og skiftet ble åpnet før de visste hvem alle arvingene var. Hvis det er konflikt, ville jeg vurdert det. Men samtidig kan det jo eskalere konflikten om man innfører advokat om ikke den eller de andre partene har det. Anonymkode: c93da...aec 1
CAPS LOCK Skrevet 25. april 2024 #3 Skrevet 25. april 2024 Arvingene møter vanligvis uten egen advokat. Møtet ledes av en dommer, og så går man igjennom hvem som er arvinger, hva avdøde eide og skyldte og hva arvingene tenker om hvem som skal få ansvaret for å gjennomføre arveoppgjøret; arvingene selv eller tingretten. 1
William_S Skrevet 26. april 2024 #4 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 21.35): Jeg har vært i et offentlig skifte, hvor det var flere arvinger, og der var det bare én som hadde med seg advokat. Jeg hadde ikke, og trengte det heller ikke. Men dette var ikke offentlig skifte på grunn av konflikter, det var fordi det var en fjern slektning og skiftet ble åpnet før de visste hvem alle arvingene var. Hvis det er konflikt, ville jeg vurdert det. Men samtidig kan det jo eskalere konflikten om man innfører advokat om ikke den eller de andre partene har det. Anonymkode: c93da...aec Hvis det er en slektning uten testamente og uten andre arvinger er det fjerneste man kan gå er søskenbarn i hht arveloven. Så veldig fjernt blir det vel ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #5 Skrevet 26. april 2024 54 minutter siden, William_S said: Hvis det er en slektning uten testamente og uten andre arvinger er det fjerneste man kan gå er søskenbarn i hht arveloven. Så veldig fjernt blir det vel ikke. Nei, det var klønete skrevet. Dette var mitt søskenbarn som var 40 år eldre, og som ingen av oss andre visste om engang (lang historie). Så det var derfor jeg formulerte meg slik, selv om sleksbåndet ikke egentlig er fjernt. Anonymkode: c93da...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå