Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er nå gravid i 6. uke og har allerede fått en liten kul på magen :roll:

Andre som har fått litt mage så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Det er pga luft' date=' ikke pga babyen.[/quote']

Hvordan kan du slenge ut sånt uten å kjenne vedkommende.

Jeg har vært gravid to ganger og begge gangene har jeg fått mage tidlig.

Du kjenner din egen kropp og er det en liten kul nederst på magen så kan det være graviditeten ja.

Barnet og forstervannet utvider livmora di under svangerskapet og er du relativt tynn, eller livmora ligger sånn til så kan det vises tidlig ja.

Dette varierer veldig fra kvinne til kvinne. Noen får ikke mage før langt ut i svangerskapet.

Lykke til !!!!

Klem fra

Gjest Anonymous
Skrevet

Da er du utrolig naiv. Samme hvor flat magen er synes ikke en graviditet så tidlig. Fosteret og morkaken veier mindre enn 50 gram til sammen på dette tidspunktet. Fosteret er 3 millimeter stort. Man vil ha større kul på magen av å spise et middagsmåltid.

:hoho: Det kan muligens være at hun har mye væske i kroppen pga graviditeten, men dette er lite sannsynlig så tidlig og ville uansett ikke bare være samlet rundt magen.

Skrevet

Når man er seks uker på vei er jo fosteret egentlig bare fire uker. Veier ikke masse den lille prikken der. Og spesielt stor plass tar den heller ikke.

Men mage kan man få likevel. Dette kommer som regel av luft, som gjest her påpeker. Det skjer endringer i kroppen, og man kan få en litt oppblåst mage. Magen skyldes altså graviditeten, men ikke det at fosteret opptar så masse plass.

Er mange som opplever å få denne lille magen tidlig i svangerskapet. For mange forsvinner den imidlertid etter en stund, før den vender tilbake igjen med full styrke. For man slipper jo ikke unna :wink:

Lykke til med svangerskapet!

Klem,

Nala :)

Skrevet

Jeg opplevde å bli veldig luftfull de første ukene av graviditeten. Det gjorde også sitt til at jeg fikk en liten kul på magen. Den ble imidlertidig borte sånn rundt uke 11, før den slo til igjen i uke 19.

Og nå er den stor og rund og fin !! :D :D *stolt*

Skrevet

jeg fikk også mage nesten med en gang.

selvfølgelig er det ikke babyen, vi er jo ikke dumme her heller, men det kjentes aldri ut som om jeg hadde så mye luft, derfor var det vanskelig å tro på den forklaringen.

men om det var luft eller vann eller opphovnet (blir jo det samme som vann, egentlig) var egentlig det samme.

magen var der, ble påpekt av de fleste, og har vært større enn gjennomsnittet siden. har en liten tass som liker god plass jeg.

:D

tror en del av disse gjestene sto opp med feil fot i dag siden de må uttrykke seg så krasst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor tror du jeg har stått opp med feil bein, Klips? Fordi jeg forteller Merete at hun tar feil? Jeg skriver ikke mer negativt enn f eks moderator Nala.

Skrevet
Da er du utrolig naiv.

Jeg sa krasst (ikke negativt).

Og dette er veldig mye mer krasst en moderatoren.

Skrevet
Da er du utrolig naiv. Samme hvor flat magen er synes ikke en graviditet så tidlig. Fosteret og morkaken veier mindre enn 50 gram til sammen på dette tidspunktet. Fosteret er 3 millimeter stort. Man vil ha større kul på magen av å spise et middagsmåltid.  

:hoho: Det kan muligens være at hun har mye væske i kroppen pga graviditeten, men dette er lite sannsynlig så tidlig og ville uansett ikke bare være samlet rundt magen.

Det er fint du er orakelet da ........... doh...

mange som får større mager på dette tidspunktet pga luft o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sa tidliger at barnet og forstervannet utvider livmora di under svangerskapet og er du relativt tynn, eller livmora ligger sånn til så kan det vises tidlig ja.

Skjønner jo at ikke fosteret og forstervannet alene er grunnen til magen.

Jeg forstår jo at det er luft, det er ikke det jeg mente med utsagnet mitt.

Luft skyldes jo graviditeten og behøver nødvendigvis ikke å forsvinne.

Jeg kjente den typiske kulen som det er snakk om tidlig i svangerskapet og den forsvant ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...