AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Del Skrevet 24. april Prøver å gå ned I vekt, og har derfor kjøpt meg en fitbit klokke. Per dags dato er jeg 84 kg og 168 cm. Har en aktiv hverdag, både mtp på jobb og barn. Trener ikke, men går daglige turer og sitter sjeldent lenge nedpå før på kvelden. I går feks så viste fitbit klokka at jeg forbrente 3543 kalorier. Da hadde jeg gått 21555 skritt/ 15,6 km og syklet til jobb (bare 5 minutter hver vei) Syntes dette tallet hørtes veldig høyt ut? Kan dette virkelig stemme? I dag har jeg vært på kurs med jobb, så ikke vært så aktiv enda. Til nå har jeg gått i overkant av 5000 skritt, men likevel har jeg forbrent over 1800 kcal. Har lagt meg på 1800 kcal daglig, er dette for lite da? Kan jeg stole blindt på denne klokka? Anonymkode: 88360...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Del Skrevet 24. april Min erfaring er at fitbit er raus på bade skritt og kaloritelling. Brukt fitbit i flere år og kom katt oppi de tallene, har bytra merke og må jobbe mye mer for samme tall😅 Anonymkode: 186f5...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at fitbit er raus på bade skritt og kaloritelling. Brukt fitbit i flere år og kom katt oppi de tallene, har bytra merke og må jobbe mye mer for samme tall😅 Anonymkode: 186f5...b85 Der er det jeg også mistenker. Når du ser på den nye klokka di, hvor stor er forskjellen? Er det snakk om mange hundre kalorier i forskjell? Prøver å finne ut hvor mye jeg skal ligge på for å gå ned 2-4 kg i måneden😊 Anonymkode: 88360...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Del Skrevet 24. april Klokker er egentlig ikke til å stole på når det kommer til forbrente kalorier. Og når det kommer til antall skritt så er min erfaring at mange klokker teller for mange. Min pulsklokke fra Polar teller skritt når jeg kjører bil 😂 styrer ofte med hånda klokka er på. Anonymkode: 7482d...01a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Del Skrevet 24. april Hmmm, du trenger mer kalorier jo mer du forbrenner + 21.000 skritt og en aktig hverdag forbrenner en del, men drt hørtes i overkant mye ut? Har du prøvd å google en TDEE kalkulator for å se om det stemmer? Jeg er 165 cm og veier 78 kg og forbrenner, i følge klokka, 2000 - 23000 kcal daglig. Jeg er jobbsøker så mye stillesitting ellers for tiden, men jeg trener 4-6 ganger i uka. Hos meg stemmer både TDEE og fitbitklokka overens på en prikk. Anonymkode: 886c0...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hmmm, du trenger mer kalorier jo mer du forbrenner + 21.000 skritt og en aktig hverdag forbrenner en del, men drt hørtes i overkant mye ut? Har du prøvd å google en TDEE kalkulator for å se om det stemmer? Jeg er 165 cm og veier 78 kg og forbrenner, i følge klokka, 2000 - 23000 kcal daglig. Jeg er jobbsøker så mye stillesitting ellers for tiden, men jeg trener 4-6 ganger i uka. Hos meg stemmer både TDEE og fitbitklokka overens på en prikk. Anonymkode: 886c0...9ac * du forbrenner mer kalorier jo mer du veier - var det jeg mente, i første setning der 😊 Anonymkode: 886c0...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Del Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 6.35): Han har tre barn og du har fire? Det skal nok bli festlig i årene fremover. Neida, beklager. Men som de andre sier: Gi ham tid og plass og tålmodighet. Hvis det ikke blir bedre når prosessen er overstått, må du vurdere det igjen da. Det er ikke SÅ mange der ute man er kompatibel med; hvis dette er en du ser for deg at du kan tilbringe mange gode år med, så gjør det vel ikke noe om det tar litt tid før dere kan være sammen som kjærester ellers. Og for Guds skyld: Ikke flytt sammen og skvis syv unger inn i samme hjem annenhver uke 😄 Anonymkode: 01066...de1 I går hadde jeg jeg 16000 skritt 250 min aktivitetsminutter (fjelltur) og da måler samsungen 2300 kalorier, med fitbiten var jeg lett over 3000 på en sånn dag. Anonymkode: 186f5...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Del Skrevet 25. april Her ble det noe feil... skulle kopiere innlegget om hvilke forskjell jeg hadde på fitbiten ifh.ny klokke😵 Anonymkode: 186f5...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. april #9 Del Skrevet 25. april Du bør uansett ikke stole blindt på klokka. Og trening utgjør bare gram på vekta, mens mat utgjør kilo. Så skal du ned i vekt må du finne ut hvor mye kalorier du kan spise i løpet av en dag og så må du holde litt oversikt over dette og holde deg under det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Del Skrevet 25. april Jeg har også fitbit. Jeg trener 3 ganger i uken. Går ca 5 km ofte lenger tur nesten hver dag. om sommeren er det mer fjelltur. Jeg kommer nesten aldri opp i de tallene du nevner Anonymkode: f99d6...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Del Skrevet 25. april Det varierer fra person til person. Når mamma og pappa med sine klokker går de samme turene en dag, ender pappa på med flere skritt enn mamma, til tross for at hun går mer inne i huset enn han. Antagelig får han ekstra skritt mens han sitter fordi han alltid er utrolig med armer/ bein. Anonymkode: c1c97...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #12 Del Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Syntes dette tallet hørtes veldig høyt ut? Kan dette virkelig stemme? Har du lagt inn rett tall for vekt og alder? Har klokka rukket å beregne forbrenningen din/pulssonene dine? Jeg bruker Fitbit versa og min klokke tror jeg er ganske presis. Jeg går i snitt 15.000 skritt hver dag, trener 5 dager i uken og må jobbe hardt for å komme over 2300 kcal daglig. Anonymkode: ba82d...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Del Skrevet 25. april 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det varierer fra person til person. Når mamma og pappa med sine klokker går de samme turene en dag, ender pappa på med flere skritt enn mamma, til tross for at hun går mer inne i huset enn han. Antagelig får han ekstra skritt mens han sitter fordi han alltid er utrolig med armer/ bein. Anonymkode: c1c97...e9f Hos oss er det omvendt. Jeg får altid flere skritt enn min mann, men det skyldes nok at han har lengere skrittavstand enn jeg. For hvert 2. skritt han tar har jeg tatt 3 Anonymkode: 4738a...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Del Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 15.28): Prøver å gå ned I vekt, og har derfor kjøpt meg en fitbit klokke. Per dags dato er jeg 84 kg og 168 cm. Har en aktiv hverdag, både mtp på jobb og barn. Trener ikke, men går daglige turer og sitter sjeldent lenge nedpå før på kvelden. I Anonymkode: 88360...70c Jeg synes ikke det ser så ille ut. Uten at jeg vet alderen din vil jeg tro at du har ca 1600 kcal i hvileforbrenning, og med hovedsaklig rolig aktivitet vil du fobrenne ca 2000 kcal om dagen. Så sier du at du har en aktiv jobb, og gikk 15 km. 15 km kan vi regne med forbrenner ca 1200 kcal (1 kcal pr kg kroppsvekt pr km), og legger vi dette til de 2000 fra før, er du oppe i 3200 kcal, så kommer jobbaktivitet og barneaktivitet i tillegg. Når det gjelder min erfaring med fitbit og kaloriberegning ser jeg at den kan både under- og overestimere energiforbruk, alt etter situasjon. Anonymkode: bdd7c...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå