Gå til innhold

REKER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det 'safe' å spise reker når man ammer?

Da mener jeg ikke bare ett smørbrød, men ferske reker man

piller og spiser på loff m majones (som på sommeren!!!)...

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte at man skal være forsiktig mtp skalldyr på grunn av allergi.

Skrevet

Jeg fikk høre at reker og andre skalldyr kunne føre til luft i magen og magevondt til den lille.

Allergi hørte jeg ikke noe om - ellers så har jeg glemt det.

Skrevet

Jeg spiste flere loffskiver med reker før jeg kom på at det kanskje ikke var så lurt... :forvirret:

Men det gikk bra, han reagerte heldigvis ikke på det.

Mine to barn har ikke reagert på noe av maten jeg har spist, men jeg har ikke spist så mye eller ofte av de vanligste matsortene som det kan reageres på heller.

Skrevet

Da jeg fikk førstemann skulle man ikke spise det eller det, fem år senere kunne man spise det men absolutt ikke det... Det er individuelt hva barn tåler - man må prøve seg fram! Alt med måte, så skal du se at du kan spise det meste...;)

Jeg kunne spise både løk og jordbær uten at noen av mine reagerte...;):)

Skrevet

Prøv, så finner du ut hvordan minsten takler det! jeg har alltid kunnet spise alt uten problem

I fht allergi så anbefales det at barnet ikke severes fisk/skalldyr for tidlig.

Skrevet

Her er det allergi i familien (særlig mannen) mot skalldyr og jeg holdt og holder meg unna skalldyr så lenge jeg ammer. Tar rett og slett ikke sjansen. Var litt surt i sommer for da hadde jeg sååå lyst på reker og jeg elsker reker og skalldyr - namm namm. Skal kose meg nå til sommeren når jeg er helt ferdig med amminga :)

Skrevet (endret)

Jeg har spist det meste når jeg har ammet, men prøvde meg frem forsiktig først.

Jeg har ikke spist mest skalldyr når jeg ammet, men spiste det meste

Skrivefeil :rodme:

Endret av Marillia
Skrevet
Jeg har spist det mest når jeg har ammet, men prøvde meg frem forsiktig først.

Men hvis det vil føre til allergi senere i livet, så vil du jo ikke merke det ved å prøve forsiktig...?

Skrevet
Men hvis det vil føre til allergi senere i livet, så vil du jo ikke merke det ved å prøve forsiktig...?

Hun har nok prøvde seg frem m tanke på babyens reaksjon - mageknip, skriking osv.

Når hun ammer er det egentlig greit og spise det meste unntatt ved allergi i nær familie, som far over her. da ville nok jeg også vært forsiktig. men er det ikke det, så er det først når barnet selv skal spise at man bør styre una sjømat i en viss tid.

Skrevet
Hun har nok prøvde seg frem m tanke på babyens reaksjon - mageknip, skriking osv.

Når hun ammer er det egentlig greit og spise det meste unntatt ved allergi i nær familie, som far over her. da ville nok jeg også vært forsiktig. men er det ikke det, så er det først når barnet selv skal spise at man bør styre una sjømat i en viss tid.

Vel, pappan har ikke noen allergier når det gjelder mat, ikke jeg heller.

Derimot har han light astma og atopisk eksem, men det får vel ikke lillegutt gjennom det jeg spiser?

Skrevet
Vel, pappan har ikke noen allergier når det gjelder mat, ikke jeg heller.

Derimot har han light astma og atopisk eksem, men det får vel ikke lillegutt gjennom det jeg spiser?

Spis og kos deg! :)

Skrevet

:Nikke: Nettopp, og i vår familie har ingen skalldyrallergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...