AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #1 Skrevet 24. april 2024 Har fått skikkelig slange/krokodille hud mellom det ene øyet og nesevingen. Er så vanskelig å smøre med noe siden det kommer inn i øyet og øyet blir illerødt. prøver med oljer og kremer men det blir bare verre? Det blir sånn som mange får mellom øyebryn hvis noen kan forestille seg? Det er ikke direkte nupper men det er hvitt flass som ikke flasser heller ….andre kan ikke se det med øyene sånn veldig men jeg KJENNER det veldig godt+ at det blir rødt etter foundation bruk. Har kuttet den siste to ukene. hooff 🙈meg å forklare? Er elendig på dette, men siden det er eksem i genene mine er jeg så redd det aldri skal bli bra. Det er som et lite område som går langs nesa sånn at det går inn til øyekroken. Ganske nært øyebrynet og øyelokket. Jeg har forresten øyebryn veldig nært øyelokkene. Men det er ikke kommet på midten av nesa, bare på siden og inn mot øyet. Noen andre som har fått noe sånnt hvor all fuktighet er borte og huden virker skada og så nært øyet? Anonymkode: 5bd15...294
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #2 Skrevet 24. april 2024 Jeg har et barn med atopisk eksem som får eksem blant annet på øyelokk og inntil øyet. Det smøres med en egen øyesalve med kortison (reseptbelagt) og så 60% fet fuktighetskrem når kortisonsalven har fått trekke inn 15 minutter. Kortisonsalven må følge en smøreplan med planlagt nedtrapping. Ta kontakt med lege, helst hudlege. Det blir bra, altså, men må behandles korrekt og kan blusse opp igjen og må da gjenta behandling. Fastleger har dessverre ofte begrenset kunnskap om eksembehandling. Anonymkode: 4409a...bac
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #3 Skrevet 24. april 2024 det høres dessverre ut som psoriasis for det har en tendens å starte nettopp rundt øyne / hårfeste/ i nesen. Anonymkode: 7ebaa...682
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Skrevet 25. april 2024 Jeg sliter med eksem rundt øynene og når det blusser opp så bruker jeg hydrokortison for å ta den verste kløen og svien. Ellers holder jeg det i sjakk med Weleda sin Skin Food krem, funker gull!! Anonymkode: 7e806...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå