waco Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes hun jeg bor med er fin. Dessverre er det en del andre gutter som også synes det. En venn av meg sa at det er pga at hun er deilig at det er så mange som prøver seg, - og at det er aller mest et kompliment. Men hver gang vi skal ut og ta noen øl så er det alltid noen som veiver til henne, eller vinker til henne eller prøver å få oppmerksomhet fra henne på ikke-verbal måte, er pga at hun er fin? Det er særlig innvandrergutter som oppfører seg sånt, de tror at det bare er å hoie på en dame så får man dem (veldig ofte er det sånn også tror jeg). Men norske gutter er ikke noe mindre frampå, og de prøver seg hele tiden dem også. Hva kan en gjøre? Jeg skjønner jo at samboersken min også trenger selvbekreftelser og oppmerksomhet, og det aller viktigste i kvinners liv er hvordan de tar seg ut for gutter, så det er nok også oppmerksomhetstrang og konstanteringer med i bildet. Så hva gjør man da? Det mest irriterende at det er naturens biologi som gjør at det er hunkjønnet som tross alt velger partner i vår del av verden (og alle andre deler i verden for den saks skyld) slik at egentlig er det lite man får gjort. Og da gjør man? Man begynner å gruble. Man tenker. Man prøver å forstå hva som kan skje og hva som har skjedd og hva som ikke skal skje og hva som ikke har skjedd. Man sier hun er fin. Men er det nok? Skal man få mengder med oppmerksomhet fra gutter så må det være noe mer. Man må være yndig, og man må være passe frempå, det er alltid signaler som blir sendt ut for at det skal kunne være signaler fra andre. All kommunikasjon er jo toveiskommunikasjon. Hva gjør man da?
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Jeg skjønner ikke hva det er du egentlig lurer på her.
Gjest Jalileh Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Ikke jeg heller... Mener ikke å være uhøfflig altså, men... :klø:
Gjest Markus i Oslo Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes du skal være ganske fornøyd med at kjæresten din velger å gå hjem igjen sammen med deg. Dessuten kan det jo tenkes at sånn oppmerksomhet gir et lite kick som får henne til å føle seg litt ekstra vel, men det kan da umulig være noen ulempe? Det er vanskelig å si noe fornuftig om hvordan jeg tror hun tenker, ikke minst fordi jeg ikke er vant med å få sånn oppmerksomhet fra haugevis med jenter.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes du skal være ganske fornøyd med at kjæresten din velger å gå hjem igjen sammen med deg. Dessuten kan det jo tenkes at sånn oppmerksomhet gir et lite kick som får henne til å føle seg litt ekstra vel, men det kan da umulig være noen ulempe? Det er vanskelig å si noe fornuftig om hvordan jeg tror hun tenker, ikke minst fordi jeg ikke er vant med å få sånn oppmerksomhet fra haugevis med jenter. ← Ja, det er sant at det er vanskelig å si noe fornuftig om hvordan hun nekter. Men jeg er ikke enig i det at det ikke kan være noen ulempe å få så mye oppmerksomhet fra andre.
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes faktisk slik oppmerksomhet er alt annet enn smigrende.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes du skal være ganske fornøyd med at kjæresten din velger å gå hjem igjen sammen med deg. Dessuten kan det jo tenkes at sånn oppmerksomhet gir et lite kick som får henne til å føle seg litt ekstra vel, men det kan da umulig være noen ulempe? Det er vanskelig å si noe fornuftig om hvordan jeg tror hun tenker, ikke minst fordi jeg ikke er vant med å få sånn oppmerksomhet fra haugevis med jenter. ← Ja, det er sant at det er vanskelig å si noe fornuftig om hvordan hun tenker. Men jeg er ikke enig i det at det ikke kan være noen ulempe å få så mye oppmerksomhet fra andre. ← Måtte endre det, hehe..skrevet feil isted.
waco Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes det er ganske slitsomt å bli sammenlignet med enhver fjott som er på byen, men slike menn fremprovoserer jo stadig vekk at hun skal ta et valg, - tenk om hun en dag møter på en som hun faktisk passer med da? Faktisk føler jeg meg heldig som i det minste bor med en som misliker internett. Hadde hun surfa rundt på nettet hadde jeg blitt helt gal. Hvorfor er det sånn?
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2006 #9 Skrevet 8. februar 2006 Sammenlikner hun deg med dem da? :klø:
waco Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2006 alle mennesker sammenligner og bedømmer mennesker man møter.
waco Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2006 man danner seg ihvertfall et inntrykk av alle man møter...
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2006 #12 Skrevet 8. februar 2006 Ah. Ja, da er det vel bare noe du må leve med tenker jeg...
waco Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Leve med? Hallo,... jeg er ingen talibaner som mener at jeg skal gjemme henne inne. Jeg bare lurer på hvordan man bør forholde seg til at gutter stadig vekk prøver å sjekke henne opp. Det som er selvbekreftelse for henne kanskje er et problem for meg? Hvordan skal jeg som mann kunne angripe denne problemstillingen hvis jenter en gang ikke forstår problemet? Endret 9. februar 2006 av waco
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2006 #14 Skrevet 9. februar 2006 Jeg sa jo at jeg ikke skjønte det. Skjønner det fortsatt ikke. Hvis hun er som meg bør du heller ha medlidenhet med henne...
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2006 #15 Skrevet 9. februar 2006 Du kan jo benytte anledningen til å vise at hun er din dame, og være stolt?
Gjest Jalileh Skrevet 9. februar 2006 #16 Skrevet 9. februar 2006 Leve med? Hallo,... jeg er ingen talibaner som mener at jeg skal gjemme henne inne. Jeg bare lurer på hvordan man bør forholde seg til at gutter stadig vekk prøver å sjekke henne opp. Det som er selvbekreftelse for henne kanskje er et problem for meg? Hvordan skal jeg som mann kunne angripe denne problemstillingen hvis jenter en gang ikke forstår problemet? ← Tviler på at hun liker all den type oppmerksomhet. Og er det ikke deg hun er med, da? Når hun er med deg så er det jo deg hun har øynene åpne for, skjønner? Jeg er i allefall sånn. Er jeg sammen med en, så klarer da ingen som ev.t sjekker meg opp få meg til å miste interessen for han jeg er sammen med. Hun er da menneske hun også, som deg Waco?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #17 Skrevet 9. februar 2006 waco, ønsker deg lykke til. meget mulig du er heldigere enn meg. min liknende erfaring: var samboer med ei superdeilig jente i 4 år. hun var av en sånn type som alle snur seg etter, jenter som gutter. hun ble modell og fikk oppdrag både her og der. hun var omvermet av vakre, kjekke, rike, sjarmerende, interessante, morsomme og "snille" menn. selv visste jeg hvem jeg var, og kunne eller ville ikke forhindre henne. hun var, som seg hør og bør, være sin egen herre. varselene dukket opp da hun høylytt sammenligna meg og de andre, ønska oftere og oftere at jeg burde være mer ditten og datten. fant mer og mer feil ved meg. og til sist sprakk forholdet, gitt meget mulig det hadde blitt slutt mellom oss uansett av andre grunner, men det fikk vi aldri vite. vi hadde først en pause, og jeg fikk vite senere at hun datet en annen i den perioden, men han ble funnet for "lett". andre gangen var det slutt mellom oss og hun ble ganske kjapt sammen med en annen fyr (selvsagt hadde hun disse to i bakhånd før bruddene, selv om hun nektet for det da). det gikk heller ikke så bra med dem etter et år, og hun ymtet frempå om at vi skulle prøve oss igjen. DENNE gangen skulle hun visstnok ta forholdet mer alvorlig . jeg gav henne en ny sjanse ved 1. anledning, men ikke ved den andre, så jeg takka nei. det gjorde himla vondt å si "nei"-ordet! (angrer fortsatt ikke !) men jeg hadde nok maks uflaks... ikke alle jenter er så utspekulerte, heldigvis
Gjest Jalileh Skrevet 9. februar 2006 #18 Skrevet 9. februar 2006 Jeg tror du gjest over her er en liten tullekopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå