Gå til innhold

Hvilken leilighet burde jeg velge?

Hvilken leilighet burde jeg kjøpe?  

6 stemmer

1. 1. Hvilken burde jeg kjøpe?

• Lamberseter 35
      3
    • Dronningens gate 24
      0
    • Grefsenveien 51
      1
    • Fortsett å lete
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym64
Skrevet (endret)

....

Endret av Anonym64
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke ønsker støy så burde du holde deg unna Grefsenveien leiligheten, der har du både trikk, tog, tbane og en hel drøss med biler.

Anonymkode: 5e5f4...540

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lambertseter er jo utelukket for deg allerede mtp totalpris. Sentrum vil garantert gå over takst. 

Anonymkode: de249...306

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du ikke ønsker støy så burde du holde deg unna Grefsenveien leiligheten, der har du både trikk, tog, tbane og en hel drøss med biler.

Men denne leiligheten ligger på andre siden av bygget, inne i et hjørne. 

Ville gått på visning og prøvt å høre om du kan høre trafikk. Spesielt trikk er grusomt irriterende etter en stund. 

Anonymkode: 01049...212

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men herregud så dyrt Oslo er 😅

Hilsen Ålesund 

Anonymkode: c851e...c6c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bo nær trikkeskinner, det bråker som et hælvete. 

Dronningens gate er støyete, hadde aldri bodd nær Karl Johan. Fulle turister og horer.

Lamberseterveien er jo 100k over budsjett? Men kan jo være det går.

Kjenner mange som bor der og trives, helt vanlig med 30 min reisetid, så lenge man bor nær banen så er det bra, ifølge alle i Oslo.

Eneste er at om du er veeeeeeeeeeeeldig glad i å gå ut, så er det dyr taxi de gangene du ramler utpå en onsdag, og du blir ikke stedet for vorspiel og nachspiel og sånt. Jeg var party animal i mine første år i Oslo og kunne ikke bodd på lamber'n. Vi gikk mye ut med min første jobb, da kunne jeg stikke innom før middagen og skifte og sånt, og bare gå hjem eller ta taxi når som helst, og om noen meldte og sa de satt og tok en pils så kunne jeg bare rusle bort. Jeg bodde på løkka og det var perfekt. Gåavstand til jobben også, til alt egentlig. 

Anonymkode: 3a159...332

Gjest Anonym64
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lambertseter er jo utelukket for deg allerede mtp totalpris. Sentrum vil garantert gå over takst. 

Anonymkode: de249...306

Felleskostnadene på Lamberseter går til fellesgjelden, så selv om totalprisen er 3.65 mil, har jeg råd til den hvis leiligheten selger for prisantydningen på 3.15 mil.

Jeg har sett på mange leiligheter nærmere sentrum, og snakker fra erfaring når jeg sitter at ikke alle leiligheter går over taks. Veldig mange gjør det da. Men jeg ser jo vanligvis på leiligheter som har lavere prisantydning enn det maksprisen min er. Er også åpen for sånt som Kringsjå, siden det er nærmere universitet mitt. Og har sett leiligheter der selge for 3.2 mil.

Endret av Anonym64
AnonymBruker
Skrevet
Anonym64 skrev (6 minutter siden):

Felleskostnadene på Lamberseter går til fellesgjelden, så selv om totalprisen er 3.65 mil, har jeg råd til den hvis leiligheten selger for prisantydningen på 3.15 mil.

Jeg har sett på mange leiligheter nærmere sentrum, og snakker fra erfaring når jeg sitter at ikke alle leiligheter går over taks. Veldig mange gjør det da. Men jeg ser jo vanligvis på leiligheter som har lavere prisantydning enn det maksprisen min er. Er også åpen for sånt som Kringsjå, siden det er nærmere universitet mitt.

Finansieringsbevis er inkludert fellesgjeld. Du må se på totalpris.

• Liker 3
Gjest Anonym64
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Finansieringsbevis er inkludert fellesgjeld. Du må se på totalpris.

Jeg skal betale alt med egenkapital, så trenger ikke finansieringsbevis. Og jeg har totalt 3.4 mil, så vil ha nok penger (men dette er legit alle pengene jeg eier). Jeg har også jobb, så kan betale fellesgjelden ned over tid, så tenker det skal gå fint. 

Endret av Anonym64
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ingenting om støy utenfor så jeg likte best nr. 2. Ikke fordi den var mest sentral, men fordi den hadde koselig stueløsning med fin plass til tv og hvor en ikke sitter og stirrer inn på kjøkkenet. Den har også eget soverom som ser greit ut.

Det eneste som gjør meg skeptisk ved den er at inngangen er rett i kjøkkenet uten gang til å henge fra seg yttertøy. Det hadde jeg derimot løst ved å bytte ut benken ved veggen med et skap til ytterklær. Hadde også ganske raskt byttet ut resten av kjøkkenet for å få plass til oppvaskmaskin. Kjøkkenet der ser ut som et eldre ett som bare er malt, og brunevarene + vasken kan gjenbrukes, så det blir ikke voldsomt dyrt når det er så lite.

Anonymkode: 2c5cd...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange venner som bodde på hybel/1-roms i studietiden, altså sengen i samme rom som stue og kjøkken. De sa at sengetøyet konstant luktet av mat og stekeos. De var veldig opptatt av separat soverom med dør som kan lukkes når de kjøpte egen leilighet etter studier. Så det er noe å tenke på. 

Anonymkode: 724ce...cb7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lite kjennskap til Oslo, og kan ikke bidra til hovedinnlegget. Det som imidlertid slo meg er at dersom du bruker (eller kommer til å bruke) KG regelmessig, er det kanskje ikke ideelt å dele en mulig fremtidig adresse under brukernavn.

Anonymkode: 4a931...94f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har mange venner som bodde på hybel/1-roms i studietiden, altså sengen i samme rom som stue og kjøkken. De sa at sengetøyet konstant luktet av mat og stekeos. De var veldig opptatt av separat soverom med dør som kan lukkes når de kjøpte egen leilighet etter studier. Så det er noe å tenke på. 

Anonymkode: 724ce...cb7

Jeg er voksen (30-årene) og bor på ett-roms i Oslo. Jeg har hittil ikke opplevd at sengetøyet mitt lukter mat/stekeos. Har faktisk ikke tenkt tanken en gang. Min mor har besøkt meg ofte og hun har heller aldri kommentert dette. 

Så ville ikke latt eventuell matlukt avgjort om man kjøper ett-roms eller ikke, for det er ikke sikkert det er et problem. For min del ønsket jeg å bo sentralt i Oslo, samt ha balkong, og da måtte soverom vike. Men jeg skulle absolutt likt å hatt et soverom der jeg kan lukke døren. Min leilighet kostet 4 mill. 

Anonymkode: 2fe00...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Du liker ikke støy, men de alternativene dine svarte vel ikke helt til det? 

Anonymkode: ce07f...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...