AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Er det vanlig med veldig magesmerte ved omgangssyke? Har en 7 åring som begynte å kaste opp i kveld. Nå siste timennhar klaget og skreket over magesmerter. Ligget å vridd seg i sofaen før hun sovnet, våkner et par ganger og sier det er vondt enda Har ikke pmeid å hatt vondt i magen selv ved omgangssyke Anonymkode: 2d53f...b56
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 Synes det høres voldsomt ut. Litt magesmerter kan forekomme ja men det høres jo veldig mye ut? Jeg ville blitt bekymret for blindtarmbetennelse. Anonymkode: 61f17...9eb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Kan og være matforgiftning som kan gi både sterke magesmerter og oppkast. Anonymkode: 61f17...9eb 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Legevakten kan det være lurt å rådføre seg med. Det trenger ikke være omgangssyke selv om hun kaster opp. Kan være noe annet også. Anonymkode: 2d146...2ad
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #5 Skrevet 24. april 2024 Hm, litt magesmerter ja, men på skrike-nivået...ikke vanlig her i huset iaf. Da ville jeg ringt lege/legevakt og fulgt meget godt med på barnet. Det kan være blindtarmbetennelse, det kan utarte seg slik. Følger da ofte feber med tror jeg. men der er det ingen garanti. Eller andre ting inni der som går galt. Men er det noe alvorlig galt tror jeg barnet ville slitt med å sove i det hele tatt for å være ærlig, med mindre det har høy feber eller veldig dårlig almenntilstand som gjør at det sovner. Og da ville jeg tatt en prat med legevakten ja. Anonymkode: 6c2fc...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #6 Skrevet 24. april 2024 Jeg kan få sterke magesmerter ifm omgangssyke. Det får begge barna mine også. Min eldste har i tillegg hatt blindtarmbetennelse, men da var smertene av en annen karakter. Han klarte ikke å gå skikkelig, bare krøket seg sammen. Og feberen steg raskt til over 40 grader. Er du i tvil, ring legevakten (eller fastlegen nå på dagtid) ❤️ Anonymkode: 1772e...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #7 Skrevet 24. april 2024 Jeg hadde helt vanvittige magesmerter sist, ikke hatt det før. Men jeg hadde også Googlet blindtarmbetennelse og gjort de sjekkene man kan gjøre. Trykktest blant annet. Anonymkode: f3811...5e5
Arkana Skrevet 24. april 2024 #8 Skrevet 24. april 2024 Ja, det er helt vanlig. Jeg har ikke pleid å ha det selv, men det er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #9 Skrevet 24. april 2024 Det er vanlig med smerter, ja. Hvor dramatisk er datteren din til vanlig? Hadde min sønn begynt å skrike av smerter, hadde jeg ringt legevakten umiddelbart. Men så er han en type som ikke lager unødvendig dramatikk rundt litt smerter vanligvis. Anonymkode: f11d2...30e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #10 Skrevet 24. april 2024 Jeg hadde sterke magesmerter da jeg hadde omgangssyke for to uker siden. Det var slik at jeg kaldsvettet og kastet opp enda mer pga. smertene, føltes det som. Det varierer veldig, og jeg kan ikke huske å ha hatt så vondt selv tidligere av smittsom omgangssyke. Men jeg har hatt det når jeg har vært matforgiftet. Uansett er det alltid innafor å snakke med legevakt om en er usikker Anonymkode: af2cd...fab
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #11 Skrevet 24. april 2024 Ts, hvordan gikk det? ❤️ Anonymkode: 1fcea...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå