Idunn Skrevet 23. april 2024 #1 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg skal farge håret med en kald askebrun farge, det er en demi-permanent farge. Fargekode 5.1. Problemet mitt er at jeg har lysebrunt-brunt/stråfarget hårfarge fra før av, det er en del gul/oransjskjær i håret. Er redd jeg kommer til å få grønnskjær når jeg farger håret. Tips til hvordan jeg kan løse det? Ungene har en lilla hårfarge/toner i skapet, kunne det hjulpet å farget det lilla først? Eller er det helt idiotisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idunn Skrevet 24. april 2024 Forfatter #2 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) Ingen som har noen gode råd? Endret 24. april 2024 av Iðunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. april 2024 #3 Del Skrevet 24. april 2024 Kan du ikke teste fargen på en liten stripe av håret som ikke synes så godt, før du setter farge i håret? Du kan også bruke en lillasjampo og balsam i håret i noen omganger for å bli kvitt gulskjæret, men ikke farg håret lilla først. Til slutt så kan du la fargen sitte i 5 min kortere enn minste virketid. Det kan hende at du da må farge en gang til, men da tror jeg du unngår å få grønnskjær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idunn Skrevet 24. april 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 24. april 2024 Gulskjæret forsvinner ikke med lillashampo, det har jeg prøvd mange ganger. Men takk for tips om å prøvefarge litt av håret, det kan jeg gjøre! Jeg skulle såklart gått til en frisørsalong å kjøpt toner der, for de kunne hjulpet meg å velge rett farge, men impulsiviteten tok meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #5 Del Skrevet 24. april 2024 Hadde droppet å bruke lillasjampo på forhånd, slik toner sitter ikke lenge i håret, bedre å se hvordan fargen egentlig blir. Det er mye blått i lillasjampo og det er det også i denne askebrune. Korriger heller i etterkant med sjampo for grønt hår dersom det blir grønnskjær. Da blir det en med rødtoner tror jeg? Tror imidlertid ikke du får grønt hår altså, fargepigmentene er sterke nok til å overdøve det som er. Lykke til! Anonymkode: 93a54...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #6 Del Skrevet 24. april 2024 Håret må «fylles» med rødlige pigmenter først. Merk rødlige, ikke knall rødt - da må du ha en veldig mørk brunfarge for å dekke helt over. En gyllen/varm mørk blond vil fungere helt fint. Anonymkode: bf7b9...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg har mye pigmenter i håret som var bleket og litt for varm denne gang.. var blitt lei av mitt lange lyse hår så kjøpte en sval lysbrun farge, ganske kald men pga mine pigmenter blir håret mitt nesten aldri kaldt. Nå er det et fint lite grønnskjær i det 🤪 ikke meget, men i riktig lys ser jeg det godt nok 🙈 men jeg vet å at fargen blir ikke å sitte lenge, gjør det aldri med mørke farger i mitt hår.. Så ja, det er en risk for det Anonymkode: 01085...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #8 Del Skrevet 25. april 2024 Iðunn skrev (På 24.4.2024 den 9.06): Ingen som har noen gode råd? Mitt beste råd er å gå til en frisør. Anonymkode: b141c...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idunn Skrevet 27. april 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 27. april 2024 Takk for svar! Det ble litt grønnskjær, så jeg prøvde å redde det med ketsjup. Nå har håret en fin oransj glød, ikke akkurat det jeg var ute etter. Usikker på hva jeg gjør videre, har en lillashampo i skapet jeg kan prøve. Hadde jeg hatt nok penger, så hadde jeg farget til frisøren. Aner ikke hva det ville kostet, men regner med det hadde blitt endel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå