AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Venter på svar på utredning av barnet vårt. Jeg er ganske sikker på at det ender med diagnosen adhd, og har en følelse av at det kanskje også er autisme. Foreløpig har jeg ikke bekymret meg noe rundt det, og tenker at vi tar det som kommer når det kommer. Men jeg vet at når vi får svar, vil jeg ha masse spørsmål. Dere andre som har barn som har fått noen diagnose hos bup, fikk dere som foreldre noe time i etterkant, hvor dere kunne spørre i vei? Anonymkode: 42fbe...43e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere andre som har barn som har fått noen diagnose hos bup, fikk dere som foreldre noe time i etterkant, hvor dere kunne spørre i vei? Nei. All informasjon fikk jeg via barnet, som ikke visste noenting. Jeg ba om time for informasjon og råd om hvordan jeg skulle forholde meg, men da fikk jeg time hos en sosionom isteden, som ikke hadde vært med på noen del av behandlingen av barnet, og som kun ville snakke om mine problemer… Barnet visste hun ingenting om. Bup her er helt udugelige. Anonymkode: a0165...27d 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Vårt barn ble utredet som 5 åring. Vi fikk tilbud om oppfølgingssamtale i etterkant. Vi kjente ikke på behov for det og takket nei. Vi ble godt informert og ivaretatt gjennom hele prosessen gjennom utredning som konkluderte med lett pu. Anonymkode: d054d...6b3
Capazitet Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. All informasjon fikk jeg via barnet, som ikke visste noenting. Jeg ba om time for informasjon og råd om hvordan jeg skulle forholde meg, men da fikk jeg time hos en sosionom isteden, som ikke hadde vært med på noen del av behandlingen av barnet, og som kun ville snakke om mine problemer… Barnet visste hun ingenting om. Bup her er helt udugelige. Anonymkode: a0165...27d Så amatørmessig av Bup
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 Vi fikk det. Informasjon om det de hadde funnet ut osv. Fikk og tilbud om foreldrekurs. Men siden vi hadde hatt kurs alt i forbindelse med annen diagnose takket vi nei til det. Anonymkode: 1f389...4b3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 Vi fikk informasjon om diagnose i egen time, deretter barnet (som har vært henholdsvis seks og ti år gammel ved diagnostisering). Klok av skade fra tidligere, har vi denne gangen mast oss til ikke å bli utskrevet. Så har vi tilgang på veiledning langsmed så lenge vi klarer å holde oss inne der. Helst skal de jo utskrive til oppfølging i bydel ved autismediagnose, men der er det i praksis ingenting å hente. Anonymkode: 3ca73...7cd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #7 Skrevet 24. april 2024 Siden mitt barn ikke ville prate med de avsluttet de innen 10 min. Anonymkode: cfb8a...568
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #8 Skrevet 24. april 2024 Kan dere ikke spørre BUP psykologen eller legen om de har noen tilbud/oppfølging eller mulighet til samtale? Anonymkode: c4202...2db
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #9 Skrevet 24. april 2024 Vi fikk time etter utredningen var ferdig der det ble gitt veldig mye informasjon om adhd, nødvendig tilrettelegging (nok søvn, mat, aktivitet osv) og info med medisiner. Har aldri opplevd så mye god informasjon forklart i klart språk fra en overlege før, men hun her var eksepsjonell ! Håper du møter på samme kaliber av lege! i tillegg fikk vi adhd kurs, det tror jeg de har på landsbasis. Anonymkode: 10671...c62
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #10 Skrevet 24. april 2024 Etter vår datter fikk autismediagnose var vi på en time eller to før vi ble skrevet ut. Hverdagen vår var så miserabel og vi foreldre (i alle fall jeg som mor) var helt på sammenbruddets rand. Jeg sa til Bup at dere KAN ikke skrive oss ut nå, slik at vi står på bar bakke. Vi MÅ ha hjelp, det å ha et papir med diagnosen hjelper lite i hverdagen. Vår datter MÅ kunne få prate med noen som ikke var oss (det var MYE aggresjon og vold mot oss). Det eneste tilbudet er "førstelinjetjenesten" i kommunen. Da er man prisgitt at man møter den ene, rette, dyktige og samvittighetsfulle medarbeideren som SER en. Det er en lang kamp. Jeg trodde at Bup var målet og redningen. Men det er bare første trinnet på den lange trappa. Anonymkode: 3b690...23c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #11 Skrevet 24. april 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Etter vår datter fikk autismediagnose var vi på en time eller to før vi ble skrevet ut. Hverdagen vår var så miserabel og vi foreldre (i alle fall jeg som mor) var helt på sammenbruddets rand. Jeg sa til Bup at dere KAN ikke skrive oss ut nå, slik at vi står på bar bakke. Vi MÅ ha hjelp, det å ha et papir med diagnosen hjelper lite i hverdagen. Vår datter MÅ kunne få prate med noen som ikke var oss (det var MYE aggresjon og vold mot oss). Det eneste tilbudet er "førstelinjetjenesten" i kommunen. Da er man prisgitt at man møter den ene, rette, dyktige og samvittighetsfulle medarbeideren som SER en. Det er en lang kamp. Jeg trodde at Bup var målet og redningen. Men det er bare første trinnet på den lange trappa. Anonymkode: 3b690...23c Kan jeg spørre hvor i landet dere bor? Fikk datteren din en mulighet til videre oppfølging hos BUP? Er så redd for det samme utfallet... 😐 Jenta vår er under utredning for autisme, og vi fikk endelig komme inn til BUP etter at "førstelinjetjenesten" ga opp. Så dumt at man havner tilbake til startpunktet! Vi har møtt flere dyktige medarbeidere i kommunen, men de har rett og slett ikke nok kunnskap om autisme... Anonymkode: f411d...282
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #12 Skrevet 24. april 2024 Vi og ungdommen hadde et møte med psykolog på bup der vi fikk informasjon om funn og diagnose etter utredning. Vi fikk også tilbud om foreldrekurs og ungdommen fikk også komme på et dagskurs for å lære om diagnosen sammen med flere ungdommer. Anonymkode: 3ca02...c03
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #13 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Venter på svar på utredning av barnet vårt. Jeg er ganske sikker på at det ender med diagnosen adhd, og har en følelse av at det kanskje også er autisme. Foreløpig har jeg ikke bekymret meg noe rundt det, og tenker at vi tar det som kommer når det kommer. Men jeg vet at når vi får svar, vil jeg ha masse spørsmål. Dere andre som har barn som har fått noen diagnose hos bup, fikk dere som foreldre noe time i etterkant, hvor dere kunne spørre i vei? Anonymkode: 42fbe...43e Fikk tilbud om adhd kurs på bup og snakket mrd bup selv. Men merker det er stor forskjell på de som jobbet der. Har hatt flere behandlere til flere barn. Anonymkode: de748...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå