Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Begge barna mine har fått utslett de siste dagene. Først minstemann på 10 år, så fikk eldstemann på 14 år også over natten. 

Det startet i kinnene for så å spre seg til rygg, armer, mage og lår. 

Jeg tenkte litt på 5. barnesykdom? Men, er de ikke litt for gamle for den? Allmenntilstanden til begge to er helt fin. Ingen feber eller smerter. 

Når tar dere kontakt med lege med hensyn til sånt? Burde jeg bestille time når de er i god form ellers?

IMG_6284.jpeg

IMG_6283.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt kontakt med lege for sikkerhets skyld, ja. 
Hvordan er allmenntilstanden ellers?

Er de helt oppdatert på vaksiner?
Klarer de å vri nakken frem og tilbake, side til side som vanlig?

Anonymkode: 6560f...4ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde tatt kontakt med lege for sikkerhets skyld, ja. 
Hvordan er allmenntilstanden ellers?

Er de helt oppdatert på vaksiner?
Klarer de å vri nakken frem og tilbake, side til side som vanlig?

Anonymkode: 6560f...4ab

De virker helt fine. Ingen har feber og de sier selv at de ikke har noen plager. Jeg skal spørre de om de kan vri nakken, er det med hensyn til hjernehinnebetennelse? De er begge oppdatert på vaksiner. Takk for svar, da tar jeg kontakt med lege i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som femte barnesykdom ja. Siden det er et virus er det vel ingen aldersgrense.

Anonymkode: e749b...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowe skrev (3 minutter siden):

De virker helt fine. Ingen har feber og de sier selv at de ikke har noen plager. Jeg skal spørre de om de kan vri nakken, er det med hensyn til hjernehinnebetennelse? De er begge oppdatert på vaksiner. Takk for svar, da tar jeg kontakt med lege i morgen.

Du trenger ikke legetime for femte barnesykdom. Når de virker helt fine bør du heller se det an noen dager. Sannsynligvis går det over av seg selv. Hjernehinnebetennelse er nok ganske utelukket når de er i fin form, og bildene du har lagt ved er ikke petekkier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke legetime for femte barnesykdom. Når de virker helt fine bør du heller se det an noen dager. Sannsynligvis går det over av seg selv. Hjernehinnebetennelse er nok ganske utelukket når de er i fin form, og bildene du har lagt ved er ikke petekkier.

Ok. Takk. Da roer jeg meg litt. Ser det kanskje ann da. Takk for svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser ut som femte barnesykdom ja. Siden det er et virus er det vel ingen aldersgrense.

Jeg også syntes det lignet på det når jeg søkte opp bilder. Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk den femte barnesykdom da jeg var godt uti 30-årene. Ingen aldersgrense der altså, og bildene ligner!

Anonymkode: de1c0...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Fin allmenntilstand, ingen feber og ingen smerter, da er det unødvendig å belaste legekontoret med dette. Avvent, ta heller kontakt med legekontoret om noe plutselig endrer seg. 

Anonymkode: b9c28...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...