Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er prosjektledere hva ligger dere på i lønn? 

Vurderer å søke på en stilling tilknyttet industrien men er ikke villig til å gå noe særlig ned i lønn.

Anonymkode: 19aa2...b61

AnonymBruker
Skrevet

840  000kr. 5 års erfaring.

Anonymkode: 3e7f0...cf5

Skrevet

Prosjektleder er bare en del av jobben - men ligger på en mill med snart 20 års erfaring. Kun 5 år jeg kan kalle relevant for prosjektleder rollen.
Ren prosjektleder uten utførende ansvar kan også ligge på 650.

Skrevet
AnonymMisbruker skrev (20 timer siden):

Prosjektleder er bare en del av jobben - men ligger på en mill med snart 20 års erfaring. Kun 5 år jeg kan kalle relevant for prosjektleder rollen.
Ren prosjektleder uten utførende ansvar kan også ligge på 650.

Hva er de andre rollene du har? Er du feks prosjekterende ingeniør? 

Tenker i utgangspunktet at jeg ikke ønsker gå under 900 000, men frykter jo at de ligger rundt 700 000, har ikke erfaring som prosjektleder tidligere. Men mye relevant kompetanse samt avdelings leder for stor avdeling .

Skrevet
Just now, syra said:

Hva er de andre rollene du har? Er du feks prosjekterende ingeniør? 

Tenker i utgangspunktet at jeg ikke ønsker gå under 900 000, men frykter jo at de ligger rundt 700 000, har ikke erfaring som prosjektleder tidligere. Men mye relevant kompetanse samt avdelings leder for stor avdeling .

Prosjekterende ingeniør kunne vært en passende beskrivelse. 

Samtidig har jeg noen ansvar for å holde kontroll på tekniske ting som det ikke er noen andre som har kompetanse på. Og nesten 20 års erfaring i veldig mange fag. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på. Prosjektledere kan ha lite ansvar, eller veldig stort ansvar.

Jeg har 873  000 pluss mulighet for 20% av årslønn i bonus, som gjorde at jeg bikket millionen i fjor. Har ansvar for prosjekt i flere hundremillionersklassen med flere hundre personer direkte tilknyttet. Synes ikke lønna nødvendigvis reflekterer ansvaret, men jeg takker foreløpig nei når jeg kontaktes av headhuntere fordi det er en veldig spennende jobb med gode kollegaer. Jeg synes det er vel så viktig.

Anonymkode: 7b4f6...45c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kommer jo litt an på. Prosjektledere kan ha lite ansvar, eller veldig stort ansvar.

Jeg har 873  000 pluss mulighet for 20% av årslønn i bonus, som gjorde at jeg bikket millionen i fjor. Har ansvar for prosjekt i flere hundremillionersklassen med flere hundre personer direkte tilknyttet. Synes ikke lønna nødvendigvis reflekterer ansvaret, men jeg takker foreløpig nei når jeg kontaktes av headhuntere fordi det er en veldig spennende jobb med gode kollegaer. Jeg synes det er vel så viktig.

Jeg har forresten 8 års erfaring som prosjektleder i større prosjekter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, er jo greit med en bonusordning med tanke på at man kan påvirke lønn. Hvordan fungerer bonusordninger? Hva baserer det seg på ? 

Til syvende og sist er spennende jobb og gode kollegaer veldig viktig. Jeg har nok brent meg tidligere på lønnsnivå og lenge følt jeg har jobbet "billig" i forhold til ansvar og innsats, sammenlignet med kollegaer som har tilsvarende lønn. Tenker derfor at jeg må vere fornøyd med lønn så ikke det blir fokus ved start i ny bedrift. Er dog ydmyk over at jeg ikke har erfaring med prosjektledelse fra før, men forventer at jeg skal gjøre en god jobb. 

Skrevet
AnonymMisbruker skrev (24 minutter siden):

Prosjekterende ingeniør kunne vært en passende beskrivelse. 

Samtidig har jeg noen ansvar for å holde kontroll på tekniske ting som det ikke er noen andre som har kompetanse på. Og nesten 20 års erfaring i veldig mange fag. 

Ok, alltid noen man ikke kan klare seg uten med oversikt over det meste 😄 i min nåværende arbeidsplass (offentlig) er det fort slik at nyutdannede blir tilsett på nesten tilsvarende lønnstrinn som de med 10-20 års erfaring. De blir målt på stillingen de skal fylle, ikke erfaringen de har på en måte. Hvordan opplever dere det?

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, syra said:

Ok, er jo greit med en bonusordning med tanke på at man kan påvirke lønn. Hvordan fungerer bonusordninger? Hva baserer det seg på ? 

Det varierer sikkert, men det er både objektive og litt mer subjektive krav. Jeg skal nå en viss margin i prosjektet (som gjerne er litt mer "hårete" enn budsjettert), og jeg skal utvise godt lederskap og etterlevelse av bedriftens strategi og mål. Jeg må også nå målene som settes i den årlige medarbeidersamtalen (men disse henger jo sammen med bedriftens strategi).

Skrevet
24 minutter siden, syra said:

Ok, alltid noen man ikke kan klare seg uten med oversikt over det meste 😄 i min nåværende arbeidsplass (offentlig) er det fort slik at nyutdannede blir tilsett på nesten tilsvarende lønnstrinn som de med 10-20 års erfaring. De blir målt på stillingen de skal fylle, ikke erfaringen de har på en måte. Hvordan opplever dere det?

Har sett en del helt nyansatte som kommet inn og havner på samme lønnstrinn som de som har jobbet der i fem år. Synes egentlig ikke det er særlig positivt for de som har vært der lenge. 

Men så anbefaler jeg alltid folk å ha en finger på markedet og gå i intervjuer selv om de ikke er interessert. 

Sist gang jeg byttet gikk jeg opp 30%.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå):

Har sett en del helt nyansatte som kommet inn og havner på samme lønnstrinn som de som har jobbet der i fem år. Synes egentlig ikke det er særlig positivt for de som har vært der lenge. 

Men så anbefaler jeg alltid folk å ha en finger på markedet og gå i intervjuer selv om de ikke er interessert. 

Sist gang jeg byttet gikk jeg opp 30%.

Enig med deg i det, men det er vel en del av gamet 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre med tanker rundt lønnsnivå som prosjektleder? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...