Gå til innhold

Å komme seg unna invitasjoner - ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster og jeg har et litt anstrengt forhold (hun vil være bestevenn og jeg vil være søstre) etter at vi fikk barn blir dette verre og verre. Søskenbarna må jo tilbringe tid sammen.

Vi har bosatt oss i en annen by, men hun planlegger ferier på våre vegne, og forventer at vi deltar. 

Nå i sommer har hun leid en hytte på Sørlandet en uke, og forventer at vi kommer og betaler halvparten. Eneste hun spurte om før hun gjorde dette, var hvilke uker jeg og mannen skulle ha ferie i år. 

Jeg vil ikke, men klarer ikke helt å finne ordene uten at helvete bryter løs. 

Hjelp! 

Anonymkode: 5a24b...50e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at dere allerede har planer den uken og at det ikke passer. Ellers kommer hun til å fortsette å ta avgjørelser i ditt liv over hodet på deg. Lær henne en lekse. 

Har hun booket må hun stå for kostnader og dere er desverre opptatt 

Anonymkode: f5e96...f42

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok la helvete bryte løs. Sett ned foten og si nei, dere er ikke interessert. 

Anonymkode: ba645...040

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Gentleman59
Skrevet

Dette er ingen invitasjon, dette er forsøk på tvang og manipulering av deg og dine.

Dette er veldig enkelt: Si nei. Hun bestemmer ikke over deg og din familie. 
Ordet er altså: NEI.

Generelt medfører en invitasjon, uansett fra hvem, ikke noen forpliktelse til å takke ja. 

Skrevet

Du trenger jo ikke si noe om at du ikke vil tilbringe ferie med henne, bare si at dere vil feriere bare kjernefamilien, enkelt og greit. 

AnonymBruker
Skrevet

"Det passer ikke for oss å feriere på Sørlandet i år". 

Anonymkode: 43650...e9a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes jo hyggelig ut da! Trist at du reagerer sånn. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en søster med barn å bruke ferien min med! Familie er viktig. Takk ja og bli med :) 

Anonymkode: 0b774...933

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette hørtes jo hyggelig ut da! Trist at du reagerer sånn. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en søster med barn å bruke ferien min med! Familie er viktig. Takk ja og bli med :) 

For et idiotisk svar, ts har åpenbart ikke lyst. Ikke en selvfølge at mannen hennes har lyst heller. 

Anonymkode: 5aed7...bdb

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen annen måte enn å si rett ut at dere har andre planer. Neste gang ser dere tegninga og sier fra allerede når hun spør om deres ferieuker. Selv om det å la være selvsagt på ingen måte gir henne rett til å bestille noe på deres vegne. 

Anonymkode: e8c09...411

• Liker 2
Gjest Gentleman59
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et idiotisk svar, ts har åpenbart ikke lyst. Ikke en selvfølge at mannen hennes har lyst heller. 

Anonymkode: 5aed7...bdb

👏

Skrevet

So du ikke ønsker å bruke ferien din på å bo oppå andre. Det er helt innafor. Sier nei til å leie hus med folk jeg elsker å tilbringe tid med også, fordi det er slitsomt. Har fem uker ferie i året, de ønsker iallfall jeg å disponere selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det som er hyggelig er å dra på ferie med familie man liker og kommer overens med, at man planlegger ferien sammen, avtaler hvor og når, og at alle er enige :)

Jeg liker også å dra på ferie med broren min og hans familie. Men det er verken på "tvang" eller at han bestemmer alt. Og så liker vi hverandre.

Rart at du ikke helt skjønner dette

Anonymkode: 43650...e9a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint for deg, kanskje du kan få kontaktinfo og kontonummer til TS' søster? 😅

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi kan ikke. Tenkte å gjøre noe annet i ferien. Spør hun hva, så si dere ikke gar kommet så langt i prosessen.

Anonymkode: 272af...a46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fint for deg, kanskje du kan få kontaktinfo og kontonummer til TS' søster? 😅

Ja, kanskje løsningen er å sende en annen familie?

Anonymkode: b3e93...2f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun sier de har et anstrengt forhold og du tror det blir en hyggelig tur? Det koster å feriere på Sørlandet og hun har ikke fått være med å bestemme hvor? Selv om din familie kanskje har ett bra forhold, så er ikke representativt for alle andre familier.

TS: Du må nesten bare si at å fortelle når du har ferie ikke er ensbetydende med at hun kan planlegge for deres ferie. Det kommer til å eksploderte uansett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Min søster og jeg har et litt anstrengt forhold (hun vil være bestevenn og jeg vil være søstre) etter at vi fikk barn blir dette verre og verre. Søskenbarna må jo tilbringe tid sammen.

Vi har bosatt oss i en annen by, men hun planlegger ferier på våre vegne, og forventer at vi deltar. 

Nå i sommer har hun leid en hytte på Sørlandet en uke, og forventer at vi kommer og betaler halvparten. Eneste hun spurte om før hun gjorde dette, var hvilke uker jeg og mannen skulle ha ferie i år. 

Hjelp! 

Bare si beklager men vi har andre planer. Blir hun sur så får hun bli sur. 

Jeg har heller ikke noe godt forhold til søsteren min, selv om hun vil at vi skal være bestevenner. 

Anonymkode: ff312...015

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelp! 

Du skulle ikke ha svart henne på 'hvilke uker'-spørsmålet uten å gjøre det klart at du ikke samtykker til noe fellesferie. 

Anonymkode: 5ca8e...149

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke alle som har så godt forhold til søskenet sine. Du kan godt få min søster, men du da må du forvente sinneanfall, slag, spark, biting og at hun later som ingenting og vil være bestevenn igjen etterpå. 

Anonymkode: ff312...015

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du skulle ikke ha svart henne på 'hvilke uker'-spørsmålet uten å gjøre det klart at du ikke samtykker til noe fellesferie. 

Anonymkode: 5ca8e...149

TS her - jeg vet. Men hun spurte foran barna i påsken. Hun er en mester i å få viljen sin. 

Får også vondt av tantebarna, som helt sikkert har fått vite at de skal på tur med oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...