AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Har akkurat byttet bank til Bulder. I den forrige banken betalte jeg regninger fra en opprettet sparekonto for å kunne tjene flest mest mulig renter på penger. Nå ser det ikke ut til at Bulder tillater dette. Banken svarer ikke, så jeg håper kanskje noen av dere kan bekrefte eller avkrefte. Er det mulig å betale regninger fra en sparekonto i Bulder bank? Anonymkode: 75558...e58
HelgeK Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har akkurat byttet bank til Bulder. I den forrige banken betalte jeg regninger fra en opprettet sparekonto for å kunne tjene flest mest mulig renter på penger. Nå ser det ikke ut til at Bulder tillater dette. Banken svarer ikke, så jeg håper kanskje noen av dere kan bekrefte eller avkrefte. Er det mulig å betale regninger fra en sparekonto i Bulder bank? Anonymkode: 75558...e58 Neppe. Det er normalt ikke mulig.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 HelgeK skrev (1 minutt siden): Neppe. Det er normalt ikke mulig. Danske Bank tillater dette. Derfor har jeg minimalt med penger på brukskonto, men alt på diverse sparekontoer. Alle regninger trekkes fra en regningskonto som er opprettet som sparekonto. Anonymkode: 75558...e58
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Har sparebank 1 og der kan man betale regninger med sparekonto. Så det kommer nok an på banken. Anonymkode: 9e360...e82
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det mulig å betale regninger fra en sparekonto i Bulder bank? Nei. Anonymkode: 71c9f...a94 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #6 Skrevet 24. april 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Har sparebank 1 og der kan man betale regninger med sparekonto. Så det kommer nok an på banken. Anonymkode: 9e360...e82 Ja, i Obos-banken kan jeg også betale regninger fra sparekonto. Der er det 24 uttak i året, så må passe på at det ikke går over. Men blir noen ekstra kroner i året i renter hvis jeg lar feks pengene til husleia og visaregningen stå på den kontoen istedenfor brukskonto. Anonymkode: a06a5...c21
Million Skrevet 24. april 2024 #7 Skrevet 24. april 2024 Det tar bare noen øyeblikk å opprette en brukskonto hos Bulder Bank. Når det er gjort, overfører du bare den nødvendige mengden penger fra sparekontoen til brukskontoen og betaler så regningen. Du kan ha en brukskonto stående hos Bulder Bank til slike tilfeller. Jeg har Bulder Bank. Siden jeg har boliglånet der, måtte jeg ha en brukskonto de kan trekke boliglånsavdragene fra, så det ble opprettet. Har en sparekonto ved siden av hos dem også. Men dagligbanken min er i en annen bank (brukskonto med bankkort osv). Jeg hadde et bankkort tilknyttet brukskontoen hos Bulder Bank også, det ble tilsendt automatisk, men jeg slettet det etter en stund fordi jeg ikke hadde bruk for det og ikke gadd å betale årsgebyr for et kort jeg ikke trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #8 Skrevet 24. april 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja, i Obos-banken kan jeg også betale regninger fra sparekonto. Der er det 24 uttak i året, så må passe på at det ikke går over. Men blir noen ekstra kroner i året i renter hvis jeg lar feks pengene til husleia og visaregningen stå på den kontoen istedenfor brukskonto. Anonymkode: a06a5...c21 Du får uansett best rente på kontoer med begrenset antall uttak i året, gjerne 4. 4,90 % i Bank2. Anonymkode: fbd35...15b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #9 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du får uansett best rente på kontoer med begrenset antall uttak i året, gjerne 4. 4,90 % i Bank2. Anonymkode: fbd35...15b 4.5 i Bulder og ingen begrensninger. Og renter overføres hver måned. Anonymkode: 0f923...708 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Skrevet 25. april 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Du får uansett best rente på kontoer med begrenset antall uttak i året, gjerne 4. 4,90 % i Bank2. Anonymkode: fbd35...15b Jeg har konto Maritime og merchant med 5,05%, den bruker jeg til sparing. Har da 11 uttak i året, og det holder i massevis til sparing. Men gidder ikke overføre penger jeg har stående til regninger fra en annen bank, så der bruker jeg Obos og overfører til regningskontoen dagen før det skal betales. Anonymkode: a06a5...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå