AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Har til nå brukt hormonplaster for overgangsplager, men det er så og si umulig å få tak i med jevne mellomrom. Har nå fått noe som skal tilsvare dette hormonplasteret, og det er en spray og noen tabletter. Noen som har vært borti denne sprayen? Er den enkel å bruke? Den må jo bli fort tom, da den skal brukes 2 ganger daglig? Anonymkode: a888d...6e6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 Lenzetto. Enkel å bruke, se på bruksanvisningen i boksen. Dusj to forskjellige flekker på armen og la tørke. Anonymkode: 32a28...e1b 1
rinne Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 De fleste jeg har byttet fra plaster til Lenzetto vil ikke bytte tilbake, da er så fornøyde med sprayen.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Sprayen er helt grei å bruke. Fordelen med spray er at men kan justere dosen enkelt, jeg skal i utgangspunktet ta to spray men noen dager er ikke det nok så da tar jeg to på morgenen og en på kvelden (merker det er en syklus på det hos meg). Anonymkode: 2fd9b...957
Kvinne49 Skrevet 29. april 2024 #5 Skrevet 29. april 2024 Kanskje dumt spørsmål; skal man la være å ta sprayen de dagene man tar tablettene? Det står ikke noe om dette i pakningsvedlegget eller på resepten🫣
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #6 Skrevet 29. april 2024 Kvinne49 skrev (6 minutter siden): Kanskje dumt spørsmål; skal man la være å ta sprayen de dagene man tar tablettene? Det står ikke noe om dette i pakningsvedlegget eller på resepten🫣 Det vet jeg ikke men hvis ikke du får svar her så kan du melde deg inn i Femi Positiv på Facebook, der får man svar på det meste. Anonymkode: 2fd9b...957 1
Angelheart2 Skrevet 29. april 2024 #7 Skrevet 29. april 2024 Jeg har nettopp startet på hormonbehandlng og fikk egentlig resept på plaster. Siden det så og si er umulig å få tak i dette så fikk jeg også resept på Livial-tabletter. Spurte etter Lenzetto, da jeg hadde hørt mye bra om det, men fikk beskjed av legen at jeg ikke kunne gå på det fordi jeg fortsatt har livmor? Det er for øvrig over ett år siden sist mens, om det er et poeng. Har gått på tablettene nå litt over en uke og har absolutt ikke hatt noen effekt enda. Hvor lang tid skal det ta, da?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #8 Skrevet 29. april 2024 Angelheart2 skrev (1 time siden): Jeg har nettopp startet på hormonbehandlng og fikk egentlig resept på plaster. Siden det så og si er umulig å få tak i dette så fikk jeg også resept på Livial-tabletter. Spurte etter Lenzetto, da jeg hadde hørt mye bra om det, men fikk beskjed av legen at jeg ikke kunne gå på det fordi jeg fortsatt har livmor? Det er for øvrig over ett år siden sist mens, om det er et poeng. Har gått på tablettene nå litt over en uke og har absolutt ikke hatt noen effekt enda. Hvor lang tid skal det ta, da? Jeg har livmor og har brukt Lenzetto i snart to år. Har fortsatt mensen ca hver tredje måned, men hvis det går mer enn 3 måneder mellom hver mens, må jeg ta Provera-tabletter i 14 dager slik at livmorslimhinnen ikke blir for tykk. Blir den for tykk kan man få kreft i den. Anonymkode: f355d...e18
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #9 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har livmor og har brukt Lenzetto i snart to år. Har fortsatt mensen ca hver tredje måned, men hvis det går mer enn 3 måneder mellom hver mens, må jeg ta Provera-tabletter i 14 dager slik at livmorslimhinnen ikke blir for tykk. Blir den for tykk kan man få kreft i den. Anonymkode: f355d...e18 Man skal ta Provera minst 12 dager sammenhengende i HVER 28-dager syklus man går på Lenzetto, om man fremdeles har livmor. Dette for nettopp å forhindre/minske risikoen for livmorkreft. Jeg gjør dette. Hør med legen/gynekologen din/apoteket om dette. Anonymkode: 76909...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #10 Skrevet 30. april 2024 Jeg har akkurat startet på Lenzetto (da plasteret jeg til nå har brukt aldri er å få tak i, virker det som). Fått beskjed om å bruke 2 spraydusjer daglig, og 1 tablett i 14 dager med Provera hver 3 mnd. Har ikke hatt mensen på en del år, men i dag har jeg blødd..... Er friskt blod, så regner med at det ikke er noe farlig. Anonymkode: a888d...6e6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #11 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man skal ta Provera minst 12 dager sammenhengende i HVER 28-dager syklus man går på Lenzetto, om man fremdeles har livmor. Dette for nettopp å forhindre/minske risikoen for livmorkreft. Jeg gjør dette. Hør med legen/gynekologen din/apoteket om dette. Anonymkode: 76909...8d7 Jeg gjør slik gynekologen sa. Går også til gyn-kontroll en gang årlig. Anonymkode: f355d...e18
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #12 Skrevet 30. april 2024 Jeg er også der at jeg bruker hormonplaster, og når denne pakken er tom så vurderer jeg Lenzetto spray. Har hatt endel småblødninger på plaster, dere som har byttet til spray, vil det vedvare eller stoppe? Erfaring? Anonymkode: a65d5...fae
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #13 Skrevet 30. april 2024 Jeg står på plaster (fjerna «alt»). Måtte over på sprayen pga mangel. Hatt mye plager, vondt i underliv, mage, oppblåst mage,bekken og veldig sliten. Hjalp å øke til to spray. Noen dager, så vondt igjen. Klarte å få tak i plaster i dag (to forskjellige doser, må kombinere for å oppnå min dose). Så den sprayen var ikke noe for meg 😕 Anonymkode: 9cb98...ff1
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Skrevet 1. april Kvinne49 skrev (På 29.4.2024 den 9.28): Kanskje dumt spørsmål; skal man la være å ta sprayen de dagene man tar tablettene? Det står ikke noe om dette i pakningsvedlegget eller på resepten🫣 Eg lurer også på om ein skal la vere å ta sprayen dei dagane ein tar Provera-tablettar. Fann du nokongong ut av det Kvinne49? ❤️ Anonymkode: 40541...57c
AnonymBruker Skrevet 2. april #16 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen? Anonymkode: 40541...57c Jeg har brukt sprayen samtidig med tablettene. Anonymkode: f355d...e18 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #17 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 0.22): Sprayen er helt grei å bruke. Fordelen med spray er at men kan justere dosen enkelt, jeg skal i utgangspunktet ta to spray men noen dager er ikke det nok så da tar jeg to på morgenen og en på kvelden (merker det er en syklus på det hos meg). Anonymkode: 2fd9b...957 Hvordan merker du det? Hvordan avgjør du om du skal øke med et ekstra pump? Anonymkode: 9c73c...cb9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå