Gå til innhold

Er barn av lærere de verste mobberne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som har lagt merke til det?

Anonymkode: 98ee9...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hva baserer du dette på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærere/ bhg lærere og Spl 

Anonymkode: 4c564...6c4

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Nei, hva baserer du dette på?

Bare egne erfaringer. Syns det var påfallende. Så ville bare høre andres erfaringer 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke det inntrykket. Gikk i klassen til 1 der begge foreldre var lærere. Hyggeligste karen jeg har møtt, var grei med alle han møtte på.

Anonymkode: b59a3...022

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den tanken har aldri slått meg. De lærerne jeg kjenner har veloppdragne og fine barn. Jeg kjenner også en rektor som fikk et fosterbarn født med abstinenser av en rusmisbruker, veldig skadet av dette og har hatt alle odds mot seg, men han har blitt en utrolig fin, tålmodig og smart gutt :)

Anonymkode: be434...c8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noen erfaring med lærerbarn som mobbere. Noen ser mobbere i hvem som helst så kan være foruttatthet. På den annen side kan mange lærere være opptatt av læring og barna kan ha lært ting tidlig og får dermed et forsprang. 

Anonymkode: 491f1...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme inntrykk...

Anonymkode: 4eb32...2b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer og har mange lærervenner. Våre barn er like forskjellige som alle andre. Noen mobber og de fleste andre, gjør ikke det. Personlig hadde vi noen utfordringer med nr 2 hos oss. Han forsto ikke alltid de sosiale kodene og kunne mobbe uten at han forsto det. Med tett oppfølging har han blitt en fin ung mann. De tre andre har ikke mobbet noen og ter seg veldig godt. Har aldri fått tilbakemelding på at de mobber eller utestenger noen. 

Anonymkode: 2f9d2...a18

AnonymBruker
Skrevet

Ja de blir ikke tatt. Samme gjeder barn av forelre med status

Anonymkode: 6f97e...813

AnonymBruker
Skrevet

Ja de to verste jentene fra min barndom hadde foreldre som var Barnehagelærer og lærer

hei Anette og Marita 👋

Anonymkode: b693e...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en stor barneskole og føler ikke unger av lærere mobber mer enn andre. Det jeg har sett er at det er en del barn med foreldre som har høy status i samfunnet som slipper unna med mye mer enn andre. 

Anonymkode: 5d689...d75

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om et par fæle mens de fleste andre barna er kjekke. 

Anonymkode: 9fc4c...a4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, du er ikke alene om å reagere på oppførselen av lærerunger... særlig hvis begge foreldrene er lærere...

Anonymkode: a8249...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prestebørn er ofte de verste, sier ordtaket. Det er min erfaring også. Lærerbarn derimot, fine folk. 

Anonymkode: be87d...780

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt motsatt inntrykk her. Over gjennomsnittlig velfungerende barn, med god selvfølelse og sosial kompetanse. 

Anonymkode: 502d4...b32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei kan ikke si jeg er enig i sen påstanden. Barna mine har flere venner med foreldre som er lærere. De er velloppdratte, høflig og kjekke unge. 

Tror helt ærlig ikke at foreldres yrke har super stor innvirkning på om barna er mobbere eller ikke. Heller mer hvor mye foreldrene er involvert i sine barns liv og deres oppdragelsesevne. 

Anonymkode: e7032...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...