AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Hei. Er det noen som vet om dette er mulig å få? Det har vært en svært effektiv behandling for meg men det koster meg nesten en hel månedslønn å gjøre behandlingen.. Eg bor ikke i nærheten av sykehus som tilbyr dette. Anonymkode: 6543f...13a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 Hva hjelper det for? Anonymkode: 0de8b...6e4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Hva hjelper det for? Anonymkode: 0de8b...6e4 Det er veldig effektivt mot blant annet behandlings resistent depresjon. Svært god effekt med svært få bivirkninger. Anonymkode: 6543f...13a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Tvilsomt at det gis støtte til psykedelika. Og poenget med at behandlingen skal virke raskt og gi gode resultater innen 3-4 uker. Det er ikke noe man skal gå på i månedsvis ettersom ketamin er i samme gruppe som blandt annet LSD og fleinsopp Anonymkode: 0ad8d...908 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 I følge denne kan man få ketamin på blå resept; https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/palliasjon-i-kreftomsorgen-handlingsprogram/okonomiske-ytelser/legemiddelinformasjon-refusjon-over-bla-resept Anonymkode: 3d4cf...93f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tvilsomt at det gis støtte til psykedelika. Og poenget med at behandlingen skal virke raskt og gi gode resultater innen 3-4 uker. Det er ikke noe man skal gå på i månedsvis ettersom ketamin er i samme gruppe som blandt annet LSD og fleinsopp Anonymkode: 0ad8d...908 Skal ikke gå på det i månedsvis nei, men om man skal ha de behandlingene som blir anbefalt (4) samt timene man trenger før oppstart, og psykoterapi etter hver av de fire ketamin-behandlingene blir det rundt 40-50 000. Så kommer reise/opphold i tillegg. TS, Axon-klinikken i trheim har 10% rabatt på deler av behandlingen om du er ufør. Har tenkt å gå til denne selv når jeg har spart mer penger. Anonymkode: 9d190...bf3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #7 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I følge denne kan man få ketamin på blå resept; https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/palliasjon-i-kreftomsorgen-handlingsprogram/okonomiske-ytelser/legemiddelinformasjon-refusjon-over-bla-resept Anonymkode: 3d4cf...93f Det er vel ikke relevant? Poenget er jo ikke å sitte hjemme å skyte ketamin alene. Det er hele behandlingsopplegget (med snakke-terapi) som har vist seg å funke på svært mange Anonymkode: 9d190...bf3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #8 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I følge denne kan man få ketamin på blå resept; https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/palliasjon-i-kreftomsorgen-handlingsprogram/okonomiske-ytelser/legemiddelinformasjon-refusjon-over-bla-resept Anonymkode: 3d4cf...93f Se på linken din... https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/palliasjon-i-kreftomsorgen-handlingsprogram/okonomiske-ytelser/legemiddelinformasjon-refusjon-over-bla-resept Det er snakk om døende kreftpasienter. Per nå foreligger det kun ett forslag sendt inn av spesialisthelsetjenesten på sykehuset østfold om bruk av ketamin for depresjon. Kan aldri tenke meg det går gjennom eller at det blir særlig utbredt, det er snakk om ett ekstremt potent stoff som bruker til å legge og holde folk i narkose og kostnaden vil nok ikke være verdt det fra ett økonomisk ståsted, det finnes så mange andre billigere og tryggere preparater og metoder for å behandle depresjon i Norge, men også under utvikling og testing. Anonymkode: 80f60...bcf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #9 Skrevet 23. april 2024 Det vet de garantert ved det/de aktuelle behandlingssted(ene) Anonymkode: eb8e0...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #10 Skrevet 23. april 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Se på linken din... https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/palliasjon-i-kreftomsorgen-handlingsprogram/okonomiske-ytelser/legemiddelinformasjon-refusjon-over-bla-resept Det er snakk om døende kreftpasienter. Per nå foreligger det kun ett forslag sendt inn av spesialisthelsetjenesten på sykehuset østfold om bruk av ketamin for depresjon. Kan aldri tenke meg det går gjennom eller at det blir særlig utbredt, det er snakk om ett ekstremt potent stoff som bruker til å legge og holde folk i narkose og kostnaden vil nok ikke være verdt det fra ett økonomisk ståsted, det finnes så mange andre billigere og tryggere preparater og metoder for å behandle depresjon i Norge, men også under utvikling og testing. Anonymkode: 80f60...bcf Hvilke andre behandlinger finnes det for de som ikke får effekt av anti depressive eller samtaleterapi? Anonymkode: 6543f...13a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #11 Skrevet 23. april 2024 Det er fortsatt regnet som eksprementiell behandling og skal ikke støttes før godkjenning. Godkjennes på fritak hos de enkelte helseforetak, da får du det gratis om du er innenfor kravene til målgruppen pt. dog: de første dødsfallene er under undersøkelse hos h.tils Anonymkode: 0a4db...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #12 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke andre behandlinger finnes det for de som ikke får effekt av anti depressive eller samtaleterapi? Anonymkode: 6543f...13a ECT Anonymkode: 538c4...16f 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #13 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke andre behandlinger finnes det for de som ikke får effekt av anti depressive eller samtaleterapi? Anonymkode: 6543f...13a Lotto? Tur ut? Kognitiv terapi? Homeopati? Anonymkode: 0a4db...2a1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #14 Skrevet 23. april 2024 Problemet med slike behandlinger er at det ikke gir så mye penger inn i kassa til legemiddelselskapene. Anonymkode: e7dac...f5b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #15 Skrevet 23. april 2024 Har du prøvd ECT? Det er min siste mulighet om medisinen jeg går på nå ikke virker. Anonymkode: 535b5...a85
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #16 Skrevet 23. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd ECT? Det er min siste mulighet om medisinen jeg går på nå ikke virker. Anonymkode: 535b5...a85 Nei. Eg må innrømme at konseptet ikke virker veldig fristende. Eg har fått ketaminbehandling før og vet at eg har god effekt av den, så tror eg vil holde meg til det. Anonymkode: 6543f...13a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #17 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Eg må innrømme at konseptet ikke virker veldig fristende. Eg har fått ketaminbehandling før og vet at eg har god effekt av den, så tror eg vil holde meg til det. Anonymkode: 6543f...13a Okei, skjønner. Høres dyrt ut da 😕 Anonymkode: 535b5...a85
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #18 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 19.21): ECT Anonymkode: 538c4...16f SYKT at ECT fortsatt er lov. Det er lobotomering med elektrosjokk. Hadde litt sosial omgang med en som hadde tatt det via hobby og han var helt "fjern". Andre der som kjente ham før sa han ble slik etter ECT. Man ble "frisk" av lobotomi også. ECT depression therapy should be suspended, study suggests (bbc.com) Anonymkode: 19c03...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå