AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Vil ikke utdype hva i frykt for å bli gjenkjent. Men det er snakk om symptomer som kan være alvorlige, om ikke livstruende i noen tilfeller. Det er i alle fall umulig å vite uten rykte undersøkelser. Mannen klager ofte over disse symptomene, men nekter å dra til legen. Jeg er bekymret. Vi har også to små barn. Er livredd for at det er noe alvorlig og hvis det ikke sjekkes opp i kan det være for sent. Må nevne at jeg ikke er hypokonder. Dette er reelle symptomer. Hva sier jeg? Har tatt samtalen maaaange ganger. Anonymkode: a2ffd...75c 2
Sofakona Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 Du kan si at jeg mistet pappa til dette..han dro alt for seint til legen. Eventuelt kan du bestille time og si at han må bli med deg 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Ring moren hans 😅 Anonymkode: f1896...302 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Om du har prøvd med å ‘lokke og lure’ og være pedagogisk korrekt, prøv å bli sint neste gang han klager over symptomene. ‘Slutt å klag, kom deg til legen!’ Om du er skikkelig bekymret, legg til: ‘Du kan i verste fall dø fra oss’ Også går du og sjekker forsikringene deres for å se om det utløses noe om han faktisk faller fra. Anonymkode: b853f...bd4 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 Men hva oppgir han som grunn? Han kan jo ikke bare si "nei vil ikke" som en unge i trassalderen. Hvis han ikke mener det er alvorlig kan du jo spørre han om hvilken medisinsk kompetanse han mener han har som gjør at han egner seg til å avgjøre det? og så bare tvunget han med på en digital legetime. Mye enklere og da forstår han kanskje alvorlighetsgraden. Anonymkode: aa074...800 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 Si rett ut «Enten går du til legen ellers så klapper du igjen nebbet og fikser testamentet før du stryker med fra både meg og barna» Anonymkode: 5f8fd...80c 9 6
tussi84 Skrevet 23. april 2024 #7 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vil ikke utdype hva i frykt for å bli gjenkjent. Men det er snakk om symptomer som kan være alvorlige, om ikke livstruende i noen tilfeller. Det er i alle fall umulig å vite uten rykte undersøkelser. Mannen klager ofte over disse symptomene, men nekter å dra til legen. Jeg er bekymret. Vi har også to små barn. Er livredd for at det er noe alvorlig og hvis det ikke sjekkes opp i kan det være for sent. Må nevne at jeg ikke er hypokonder. Dette er reelle symptomer. Hva sier jeg? Har tatt samtalen maaaange ganger. Anonymkode: a2ffd...75c Vel du har tydeligvis tatt dette opp allerede med han en gang eller flere og oppfordret han til å gå til legen, utenat han gjør det/er enig. Beklager men da får du ikke gjort noe mer. Han må selv ta ansvar for sin egen helse. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #8 Skrevet 23. april 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har prøvd med å ‘lokke og lure’ og være pedagogisk korrekt, prøv å bli sint neste gang han klager over symptomene. ‘Slutt å klag, kom deg til legen!’ Om du er skikkelig bekymret, legg til: ‘Du kan i verste fall dø fra oss’ Også går du og sjekker forsikringene deres for å se om det utløses noe om han faktisk faller fra. Anonymkode: b853f...bd4 Se der kom den moderne feministen frem i deg også 😂 Anonymkode: dd071...0cb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #9 Skrevet 23. april 2024 Du kan si at det er jo faktisk ikke legen som gir oss sykdommer! De vil kun hjelpe oss med den sykdommen vi evt har! Det er jo ikke sånn at legen sitter inne på kontoret og sier "muhaha, han neste som kommer inn skal jaggu få rabies!" Snakk også om hvor godt det kan være å få et svar og en forklaring, en betryggelse om at dette var ufarlig, i stedenfor å gå i uker og måneder og gruble og uroe dere! Tenk så godt å sove om natta og legge fra seg dette. Og om det skulle være noe - så er det utrolig viktig å få hjelp med en gang ❤️ Hilsen tidligere kreftpasient som er sjeleglad jeg gikk til fastlegen ❤️ Anonymkode: 13cae...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #10 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ring moren hans 😅 Anonymkode: f1896...302 Det gjorde jeg med min for maaaange år siden🤭etter de trenger jeg bare true med å ringe🤣 Anonymkode: a8182...f5d 3 1 1
Trøndere1 Skrevet 23. april 2024 #11 Skrevet 23. april 2024 Folk bestemmer over eget liv. Dere som i tillegg skal sjekke testamente og forsikringer bør jo i det minste skjemmes. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #12 Skrevet 23. april 2024 «det er ikke bare deg dette går ut over. Du har faktisk en familie. Hvorfor syns du det er greit å påføre oss slik stress?» Anonymkode: 7660c...e5d 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #13 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vil ikke utdype hva i frykt for å bli gjenkjent. Men det er snakk om symptomer som kan være alvorlige, om ikke livstruende i noen tilfeller. Det er i alle fall umulig å vite uten rykte undersøkelser. Mannen klager ofte over disse symptomene, men nekter å dra til legen. Jeg er bekymret. Vi har også to små barn. Er livredd for at det er noe alvorlig og hvis det ikke sjekkes opp i kan det være for sent. Må nevne at jeg ikke er hypokonder. Dette er reelle symptomer. Hva sier jeg? Har tatt samtalen maaaange ganger. Anonymkode: a2ffd...75c Hadde samme mannen selv, eksen min. Han så ikke hensikten i det. Så fikk han sterke smerter øverst i magen, det var visst gallestein. Da måtte han til legen uansett hva, han målte da trykket som skyhøyt. Så var kanskje en mening med at skulle få smerter. Anonymkode: 94003...f21 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #14 Skrevet 23. april 2024 En venninne kom til meg med samme problemet, de vi klekket ut gjorde at mannen faktisk bestilte time. Hun sa noe slikt som.. jeg er så redd fordi du ikke drar til legen, får ikke sove osv osv, og fordi jeg er redd for framtiden. Jeg har henta fram alt av lånepapir o.l og ønsker å selge unna blant annet campingvogn og spikketelt så jeg og barna har en buffer om vi skal bli alene pga din stahet. Siden jeg eier halvparten kan det kreves av meg. Det er ikke det jeg ønsker men jeg føler jeg må for å forsikre meg og barna, vi vil slite maks om du forlater oss å da er de så fint om vi iallefall slipper å selge huset de første årene.. mannen fikk fart på seg, her var de snakk om et megahøyt blodtrykk og høy puls, som ordnet seg:) Anonymkode: a8182...f5d 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #15 Skrevet 23. april 2024 Trøndere1 skrev (4 minutter siden): Folk bestemmer over eget liv. Dere som i tillegg skal sjekke testamente og forsikringer bør jo i det minste skjemmes. Har man satt barn til verden så har man et ansvar som forelder. Det øverste punktet der er å være til stede. Man sjekker ikke ut av livet bare fordi man ikke gidder gå til lege eller behandling hvis man blir syk. Anonymkode: 5f8fd...80c 1 5
Trøndere1 Skrevet 23. april 2024 #16 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man satt barn til verden så har man et ansvar som forelder. Det øverste punktet der er å være til stede. Man sjekker ikke ut av livet bare fordi man ikke gidder gå til lege eller behandling hvis man blir syk. Anonymkode: 5f8fd...80c De aller fleste som har behov for lege går dit av egen fri vilje. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #17 Skrevet 23. april 2024 Trøndere1 skrev (1 minutt siden): De aller fleste som har behov for lege går dit av egen fri vilje. Er man singel og barnløs gjør man akkurat som man vil. Anonymkode: 15f23...05f 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #18 Skrevet 23. april 2024 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): De aller fleste som har behov for lege går dit av egen fri vilje. Ganske mange (spesielt mannfolk), gjør ikke det før det er for sent. Spesielt kreft er det flere kvinner enn menn som overlever , nettopp fordi mannfolk er for sent ute med å gå til lege. Anonymkode: 5f8fd...80c 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #19 Skrevet 23. april 2024 "Hvor har du lagt testamente ditt, og er det underskrevet av vitner?" Der åpner du samtalen neste gang. Anonymkode: 34299...baa 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #20 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er man singel og barnløs gjør man akkurat som man vil. Anonymkode: 15f23...05f Han er ingen av delene står det i HI... Anonymkode: a5648...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå