Gå til innhold

Vil en mann som virkelig elsker en kvinne fri uansett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at om en mann virkelig elsker en kvinne så kommer han til å fri og hvis han ikke frir på romantisk vis, så elsker han ikke kvinnen egentlig? 

Anonymkode: b536a...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Er ikke alle som vil gifte seg. Det har ingenting med hvor mye eller lite man elsker hverandre.

• Liker 9
Skrevet

Ikke alle er så ivrige på å gifte seg.

• Liker 4
Skrevet

nei, det har ingenting med saken å gjøre. for mange er ekteskap bare signaturer og papirer og har ingenting med kjærlighet å gjøre.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han vet at hun vil, ja. Ellers vil jo ikke alle gifte seg

Anonymkode: 0ffa7...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi elsker hverandre men har ingen plan om å gifte oss :) 

Anonymkode: 64c58...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei? 
I Norge er det omtrent like vanlig med samboerskap som med ekteskap, og man har gode muligheter til å lage likeverdige juridiske avtaler.

Anonymkode: b3ba3...57e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det et stadig færre som ønsker å gifte seg. Ekteskap har ingenting med kjærlighet å gjøre.

Anonymkode: a1836...c37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har iaf sagt at han trodde han aldri ville gifte seg uansett. Så møtte han meg og kjente at han ville VIRKELIG gifte seg, og fridde i løpet av to år. 

Anonymkode: cf0e1...443

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de virkelig fine forholdene, der man føler på å være den andres sjelevenn  og har en dypere connection, der frir man og vil ha hele pakka.. resten.. 90% av alle andre forhold er mye begrunnet med praktiske hensyn for å ikke gjøre det..

Anonymkode: ad5a4...67b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sannsynligheten er nok stor for at han vil fri, men noen har den innstillingen at de ikke vil gifte seg av div. årsaker. Han kan være utrolig glad i kvinnen sin, men likevel ikke ønske å gifte seg. Det ene utelukker ikke det andre.

Endret av Mayer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ja, fins sikkert unntak men hvis en virkelig elsker en person over alt på jord og ønsker å tilbringe resten av livet sammen tror jeg man vil offentliggjøre det og «put a ring on it»

Anonymkode: d5e74...9d5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Giftemål i 2024? Humbug.

Giftemål er avlengs, dere drepte det 😂

Anonymkode: 6c1c9...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke.

Anonymkode: 002af...511

Skrevet

Selvfølgelig ikke. 

Å elske noen betyr ikke at man "må" inngå ekteskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke.

Jeg elsket min samboer (nå kone) veldig høyt, vi har to nydelige barn sammen, men ekteskap og det å gifte seg satt veldig langt inne for min del. Det har med min personlighet, min identitet og min "frihet" i mangel på et bedre ord. Min personlighet er veldig individualistisk av meg. Det betyr ikke at jeg ikke så for meg resten av livet sammen, men tanken om ekteskap og "gå fra to til en" var et stort fjell å bestige.

Men hun gjorde det klart at hun ville gifte seg, og da ga jeg etter hvert etter. Jeg hadde aldri fridd eller giftet meg om ikke hun ville det. Jeg ser egentlig på ekteskap som en antikvitet fra fortiden, hvor den eneste funksjonen den har i dag er tradisjonell romantikk. Alle andre praktiske og juridiske ting kan man avtale seg frem til via samboerkontrakter og testamente.

Anonymkode: a19c2...449

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Jeg er ikke interessert å gifte meg. Det er heller ikke mannen. Vært samboere i 22 år, og - tro der eller ei- elsker hverandre

Anonymkode: 8ee29...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...