AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Er deprimert ja.. Har ikke klart å gå meg en tur på flere uker. Klarer ikke rydde. Badet mitt har aldri vært så skittent. Klarer å ta noen "skippertak" hvor jeg går med søpla, vasker kjøkkenbenkene og dusjer, men da er jeg utmattet resten av kvelden. Samtidig er jeg jo trøtt og sliten av å bare sitte i ro. Legen vet alt, blir ikke gjort så mye, er ikke så mye å gjøre, skjønner ikke hvordan jeg skal komme i gang. Begynner å gråte bare ved tanken, jeg er så lei at jeg har ikke ord Anonymkode: 8a235...498 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er deprimert ja.. Har ikke klart å gå meg en tur på flere uker. Klarer ikke rydde. Badet mitt har aldri vært så skittent. Klarer å ta noen "skippertak" hvor jeg går med søpla, vasker kjøkkenbenkene og dusjer, men da er jeg utmattet resten av kvelden. Samtidig er jeg jo trøtt og sliten av å bare sitte i ro. Legen vet alt, blir ikke gjort så mye, er ikke så mye å gjøre, skjønner ikke hvordan jeg skal komme i gang. Begynner å gråte bare ved tanken, jeg er så lei at jeg har ikke ord Anonymkode: 8a235...498 Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalder? Anonymkode: 2e7b4...65f 1
Mayer Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er deprimert ja.. Har ikke klart å gå meg en tur på flere uker. Klarer ikke rydde. Badet mitt har aldri vært så skittent. Klarer å ta noen "skippertak" hvor jeg går med søpla, vasker kjøkkenbenkene og dusjer, men da er jeg utmattet resten av kvelden. Samtidig er jeg jo trøtt og sliten av å bare sitte i ro. Legen vet alt, blir ikke gjort så mye, er ikke så mye å gjøre, skjønner ikke hvordan jeg skal komme i gang. Begynner å gråte bare ved tanken, jeg er så lei at jeg har ikke ord Anonymkode: 8a235...498 Har du andre tegn på depresjon? Har du opplevd mye motgang og er utmattet? Alder? Jobber eller studerer du, eller ingrn av delene akkurat nå?
svartkatt Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Bruker du ikke antidepressiva? Hvorfor ikke? Har dere sjekket blodtrykk, blodsukker, søvnapne osv..?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor gammel er du? Kan det være overgangsalder? Anonymkode: 2e7b4...65f 28 Anonymkode: 8a235...498
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 Mayer skrev (37 minutter siden): Har du andre tegn på depresjon? Har du opplevd mye motgang og er utmattet? Alder? Jobber eller studerer du, eller ingrn av delene akkurat nå? Jada, sykemeldt, aldri kommet i gang med studier. Ser ikke poenget med å leve. Legen er klar over det. svartkatt skrev (37 minutter siden): Bruker du ikke antidepressiva? Hvorfor ikke? Har dere sjekket blodtrykk, blodsukker, søvnapne osv..? Ja, blodtrykk og blodsukker er bra, men har en del vitaminmangler, diverse B-vitaminer. Jo bruker antidepressiva. Fungerer ikke. Anonymkode: 8a235...498
Cerx Skrevet 23. april 2024 #7 Skrevet 23. april 2024 https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/glad-igjen-9788202620523 Denne boken.
Mayer Skrevet 23. april 2024 #8 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jada, sykemeldt, aldri kommet i gang med studier. Ser ikke poenget med å leve. Legen er klar over det. Ja, blodtrykk og blodsukker er bra, men har en del vitaminmangler, diverse B-vitaminer. Jo bruker antidepressiva. Fungerer ikke. Anonymkode: 8a235...498 Vil anbefale degå begynne å trene regelmessig (hvis du ikke allerede gjør det). Gjør noe du liker, gjerne styrketrening, løping eller noe annet. Fokuser på én aktivitet så det ikke blir for mye. En lektor på Universitetet jeg gikk på mente at trening var like effektivt som antidep. med., og at det er forskning som taler for at disse medisinene faktisk ikke er bra. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #9 Skrevet 23. april 2024 Mayer skrev (3 timer siden): Vil anbefale degå begynne å trene regelmessig (hvis du ikke allerede gjør det). Gjør noe du liker, gjerne styrketrening, løping eller noe annet. Fokuser på én aktivitet så det ikke blir for mye. En lektor på Universitetet jeg gikk på mente at trening var like effektivt som antidep. med., og at det er forskning som taler for at disse medisinene faktisk ikke er bra. Ja, det stemmer at trening fungerer. Men det er jo dette med å komme seg i gang. Føler meg idiot og håpløs ikke minst. Ingen tror på meg og jeg tror ikke på meg selv heller, Anonymkode: 8a235...498 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Skrevet 25. april 2024 B- vitamin er jo en potensielt alvorlig mangel og noe som påvirker formen mye! Da må jo legen skrive resept. Anonymkode: 88a58...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #11 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 16.59): Er deprimert ja.. Har ikke klart å gå meg en tur på flere uker. Klarer ikke rydde. Badet mitt har aldri vært så skittent. Klarer å ta noen "skippertak" hvor jeg går med søpla, vasker kjøkkenbenkene og dusjer, men da er jeg utmattet resten av kvelden. Samtidig er jeg jo trøtt og sliten av å bare sitte i ro. Legen vet alt, blir ikke gjort så mye, er ikke så mye å gjøre, skjønner ikke hvordan jeg skal komme i gang. Begynner å gråte bare ved tanken, jeg er så lei at jeg har ikke ord Anonymkode: 8a235...498 Ta blodprøver på D-vitaminer, jern og jernlager (ikke bare HB-hemaglobin), folsyre osv. Anonymkode: 8332d...32e
Roci Skrevet 25. april 2024 #12 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 18.36): .... bruker antidepressiva. Fungerer ikke. Anonymkode: 8a235...498 Hør med legen din om å prøve en anne type medisin. Det hender man må prøve flere før man finner en som virker. Jeg byttet fra Cipralex til Brintellix, og er sikker på at det bidro til å få meg ut av depresjonen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #13 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 16.59): Er deprimert ja.. Har ikke klart å gå meg en tur på flere uker. Klarer ikke rydde. Badet mitt har aldri vært så skittent. Klarer å ta noen "skippertak" hvor jeg går med søpla, vasker kjøkkenbenkene og dusjer, men da er jeg utmattet resten av kvelden. Samtidig er jeg jo trøtt og sliten av å bare sitte i ro. Legen vet alt, blir ikke gjort så mye, er ikke så mye å gjøre, skjønner ikke hvordan jeg skal komme i gang. Begynner å gråte bare ved tanken, jeg er så lei at jeg har ikke ord Anonymkode: 8a235...498 Har du en hobby du er glad i, som ikke stiller så store krav til "skippertak" ...? For min del er det også et evig kaos rundt meg, men bare det å legge fingrene på instrumentet jeg liker å spille på og la dem bevege seg, er nok til å fortsette å spille og igjen finne livsgnist, som så kan overføres til andre ting. Anonymkode: a0108...f54
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #14 Skrevet 25. april 2024 Hvis jeg var deg hadde jeg reist på en 14 dagers retreat (eller enda lengre). Der er fokus på avslapping, ingen telefon, ren mat og meditasjon. Kroppen din sier ifra, og noen ganger hjelper det veldig å komme seg bort en periode. Være i helt andre omgivelser. Ha tro på at du kommer deg ut av dette. Turer i skogen, frukt og grønnsaker, vann og vitaminer hjelper. Prøv rosenrot-eksteakt. Det hjelper når jeg er deppa. Lykke til♥️ Anonymkode: e41e3...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå