Gå til innhold

Snart et år etter p-pille og syklusen er bare kaos

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det snart er år siden jeg gikk av p-pilla og syklusen min er ikke regelmessig. Er dette vanlig? Den varierer alt fra 32 dager, 26 dager, 43 dager osv… hva kan jeg gjøre for å få den regelmessig igjen?

Har et vanlig kosthold, kunne sikkert begrenset søtsaker enda mer, men jeg er vanligvis flink til å lage næringsrike middager, holder meg i form, drikker ikke alkohol osv.

Vurderer å ta en måned der jeg trener enda mer og høyt fokus på enda mer masse grønnsaker og ikke ultraprosessert mat. Kutte ut kaffe. Vil dette det noe å si? Hører mange snakke om hormoner i ubalanse, kan det være at jeg må bedre livsstilen?
Jeg mååå få en regelmessig syklus nå, vi prøver å få barn, men det virker umulig når syklus bare tuller hele tiden. 

Anonymkode: 953be...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har pcos/endometriose eller en eller annen hormonubalanse. Ta deg en tur til legen og sjekk deg opp

Anonymkode: 2020c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du har pcos/endometriose eller en eller annen hormonubalanse. Ta deg en tur til legen og sjekk deg opp

Anonymkode: 2020c...058

Takk for svar. Jeg tror ikke det, jeg sjekka meg for endometriose for en stund tilbake. Syklusen var normal før jeg begynte på p-piller. Jeg trodde den ville gå tilbake etter noen måneder, ikke at der skulle gå et år…

ts

Anonymkode: 953be...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange får påvirkning på syklusen av å gå over til lavkarbo kosthold. Kan være verdt å sjekke ut.

Anonymkode: 1b691...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...