Gjest sorben Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Vi holder på å restaurere et hus. Nå i sluttfasen finner vi stadig ut ting som vi skulle hatt, men som vi ikke er sikre på hvor vi skal få tak i. Nå håper jeg at noen der ute kan hjelpe oss... Vi har laget kott, hvor vi trenger hyllepapir, slik at klærne vi har der skal bli ødelagte når de ligger rett på hyllene. Vi har også en kjeller (tidligere potetkjeller) som er ganske fuktig. Der nede tenkte jeg å lagre blomsterpottene og blomstervasene mine bl.a. Kunne tenke meg å sette det i en hylle. Samboeren min mener at vi ikke kan sette trehyller der nede, for de vil råtne... Hvor får jeg tak i "bokhyller" i metall da tro Rådløs for øyeblikket!
Sovesmurf Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Vet at på de lagerhyllene du får kjøpt på IKEA i tre får du med sånne gummidingser som du setter nederst på hyllebeina slik at treet ikke kommer i kontakt med underlaget. Litt dårlig forklart, men det blir nesten som å sette gummistøvler på hyllene. Da går det helt fint å bruke de i kjeller. Hyllepapir kan du få tak i hos fargehandlere og gjerne hos velutstyrte Jernia-butikker.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Ville tatt en tur på Ikea jeg, om du har det i nærheten. Der er jeg temmelig sikker på at du finner begge deler.
Octavia Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Ikea har også hyllesystem i metall, mener også at de snart skal ha "noen-dagers-tilbud" på det (eller deler av det). Står helt fremst eller bakerst i Ikea katalogen. Har funnet det! OMAR hylle, nedsatt fra 249 til 98, 21.-24. mars.
Grooo Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Vi hadde et slikt treskap der vi leide før, og til det kjøpte vi slik "plast" i kjøkkenavdelingen på IKEA, sånn som vel egenltig er til å ha i skuffer og slikt tror jeg. Ganske tykk (4 mm?) og går ikke så lett i stykker som hyllepapir.
*Ariel* Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Hyllepapir har de vel i de fleste matvareforetninger. I hvertfall rundt her. Spesielt i de små lokale, som har litt mer av alt for de som ikke orker å dra til de store sentrene:)
Shea Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Om dere har så mye fukt i det kjeller rommet burdet dere vel egentlig gjøre noe med fuktproblemet. !!!!! Skal da virkelig noe til før treet råttner av fukt i luften. Har selv en bod som tilbygg på huset. På viteren er det kun 5 grader der inne og fukt. Det er trereoler som har stått der laget av sponplater i hyllen. Dem har vært like gode i 25 år. Er det så fuktig kan du være ganske sikker på at stål reolene vil ruste. Skal du kjøpe reoler i rustfritt stål vil det koste en liten formue. Om du fremdeles er interessert i det burde du ta kontakt med ulike kontor utstyrs butikker. Noen møbelforettninger forhandler også slikt. Se. http://www.torco.no/index.php/plain/kontor/torco_1000
Gjest Embla s Skrevet 9. februar 2006 #8 Skrevet 9. februar 2006 har nettopp innredet et lagerrom med Gorm hyller fra IKEA. De er rimelige, har fleksible løsninger og passer kjempebra til lager
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #9 Skrevet 9. februar 2006 Jeg har klippet til en voksduk som jeg har brettet rundt kanten stiftet på mine bodhyller. Enkelt å vaske, slitesterkt masse koselige mønster.
Grooo Skrevet 9. februar 2006 #10 Skrevet 9. februar 2006 Det er jo uansett ikke lurt å oppbevare ting i et rom med fukt, det vil jo bli mugg og sopp og muggsopp og råte ganske fort selv om du ev. bruker reoler som ikke råttner. Lufta er jo like rå den og!
Gjest gjesta Skrevet 9. februar 2006 #11 Skrevet 9. februar 2006 Jeg har klippet til en voksduk som jeg har brettet rundt kanten stiftet på mine bodhyller. Enkelt å vaske, slitesterkt masse koselige mønster. ← Takk for et godt tips. Jysk har forresten billig voksduk også. Du trenger jo ikke akkurat å like mønsteret når det skal være i boden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå