Gå til innhold

Hvordan klarer folk å bli sammen med tidligere dømte pedofile og mordere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det å bli kjæreste med noen som har drept, vært voldelig eller misbrukt barn og blitt dømt og sonet for det, er for meg uforståelig.

Anonymkode: b7a95...a0b

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De vet det kanskje ikke, eller de tror det er feil dom.

Anonymkode: d7aed...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Eller de er voldelige selv.

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke. Men det er vel stort sett kvinner som blir sammen med menn som er dømt for disse tingene? Går det noen gang andre veien? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner velger menn som er dømt for mord fordi en liten ulogisk del av dem føler seg beskyttet. Siden han har drept noen, kan han drepe noen igjen for å beskytte henne. Finnes også mange som velger å tro at pedofile er feil dømt, noe jeg ble offer for da min mor trodde han var uskyldig. 

Anonymkode: b86f8...537

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oooo badboys, jeg skal redde de, de er jo bare Såååå misforståtte!!!!! De ble jo tvunget til å gjøre det av vennen i skogen.

ooo ja han banka bare opp eksen fordi hun var crazy

osv 

osv

osv

Anonymkode: 801fd...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det å bli kjæreste med noen som har drept, vært voldelig eller misbrukt barn og blitt dømt og sonet for det, er for meg uforståelig.

Folk kan ha tatt livet av noen ved et uhell, det er derfor det er mange grader av en slik tiltale.

Man kan derimot ikke misbruke noen ved et uhell, så det er no go. 

Anonymkode: 0b1b5...d64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De kriminelle gir kanskje inntrykk av at de aldri har hatt en så fantastisk dame før, og aldri elsket noen så høyt. Så pga denne sterke kjærligheten, så kan de endelig bli kurert og bli snille. Det må jo være et kjempestort kompliment som mange vil falle pladask for.

Anonymkode: 35be9...517

• Nyttig 3
Skrevet

De får vel høre en røverhistorie om at dommen var feil ellernoe, eller lager unnskyldninger for seg selv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ex kriminelle.  Og tro det eller ei. De er ganske vanlige personer.  Du vil ikke se på en person at de har drept noen.

Dette er folk jeg kjenner via jobben og ikke privat.

Jeg tenker det er håp for alle, med litt åpenhet, grenser og tålmodighet. 

Jeg har syntes at det er viktig at vedkommende er står for det de har gjort og ikke bortforklarer det og unskylder det. Om de forklarer bakgrunnen for at det ble som det ble. Er en forklaring på hvordan de havnet der de gjorde. 

Jeg hadde nok aldri blitt sammen med en sånn.

Men siden du spør om hvordan noen kan falle for noe sånne  kan jeg iallefall si at de to jeg tenker på nå er ganske joviale  folk  når de er på rette siden. Så jeg kan skjønne at noen faller for dem. Selv om det ikke er meg

Anonymkode: 11d2e...9bd

AnonymBruker
Skrevet
Callisto83 skrev (4 timer siden):

Aner ikke. Men det er vel stort sett kvinner som blir sammen med menn som er dømt for disse tingene? Går det noen gang andre veien? 

Ja vet om ei. Hun hadde type hun viste frem like etter løslatelsen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som slike menn vekker et slags morsinnstinkt i noen psyko kvinner, akkurat som om de får behov for å endre han til det bedre. Ser jo hvor mye frierbrev mordere får, selv Breivik får det 

Anonymkode: c339d...58b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg leste en plass at det var en dame som hadde blitt seksuelt misbrukt av faren sin, de fikk tre barn. Etter at at alt det helvete var over, fikk faren seg ny kjæreste med datter. Dette fikk hun datteren som hadde barn med egen far vite og forsøkte å si i fra og advare faren sin nye dame. Den nye dama nektet å ta dette til seg og det hele endte med at stefar misbrukte stedatter. Altså 😮😮 hvorfor ville ikke hu nye dama lytte og ta det seriøst??

Anonymkode: b7b01...145

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De vet det kanskje ikke, eller de tror det er feil dom.

Tenker at de er klar over det ja.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vet om ei. Hun hadde type hun viste frem like etter løslatelsen

Var hun dømt for seksuelle overgrep mot barn eller drap?

Synes dette temaet er veldig interessant. Man hører ofte om mannlige innsatte som har gjort de frykteligste ting, som får både frierbrev og gaver. Men jeg kjenner ikke til så mange eksempler på menn i samfunnet gjør det mot domfelte kvinner bak murene. Jeg tenker kanskje at menn generelt sett trekker seg litt unna sånt, i mens noen få kvinner ser et slags potensiale, eller utvikler medfølelse. "Jeg ser han for den han virkelig er" osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De lukker øynene og later som ingenting. 

Helt vanlig at det er ofrene for overgrep som blir utstøtt. Mødre, søsken osv later som ingenting. De vil ikke vite sannheten.

Ungen vokser opp, flytter vekk, "problem løst". Har sett det igjen og igjen, dessverre. Jobber på overgrepsfeltet.

Anonymkode: b6d38...2f2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en som voldtok å mishandlet sin samboer gjennom mange år, han var så brutal med henne, den saken var grusom. Men han er i dag gift med en lege , jeg forstår ikke tankegangen til konen der, hun har egne barn som hun burde beskyttet.  Vet mannen sier at samboeren var sinnssyk å at alt er løyn, å mannen der går rundt å sier samboeren har masse diagnoser. 
Jeg kjenner situasjonen godt å vet gjennom papirer at hun verken har diagnoser eller er gal, men hun vil ikke stå opp for seg selv å si han imot.
Tror mange farlige mennesker er gode på å manipulere å snu ting til sin fordel.   

Anonymkode: f3676...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...