Gå til innhold

Røde små nupper på overarmene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som vet om det er fruktsyrer i Biotherm Lait corporel?

Jeg er 99% sikker på at det ikke er det. Da må du ha spesialkremer, og for at de skal være virksomme, må de ha et ganske høyt innhold av fruktsyrer (over 10%), og i tillegg en PH-verdi på 4 eller lavere. :hudpleienerd:

Skrevet

Jaokai.

Lurte bare fordi jeg bruker den, og synes det til en viss grad blir bedre på armene hvis jeg smører meg to ganger daglig et par tre dager.

Men da blir det kanskje enda bedre med en av de andre kremene du nevnte :smile:

Skrevet

Enig med Sniglå. Jeg bruker den også og synes den hjelper litt. Men jeg tror heller ikke det er fruktsyrer i den.

Skrevet
her anbefaler jo lommelegen forskjellige kremer som kan hjelpe mot disse nuppene..
Skrevet

ser også noen anbefaler vaselin tilsatt to prosent salicylsyre mot dette også.. har aldri tenkt på at dette var vanlig jeg. Greit å vite egentlig :)

Skrevet
her anbefaler jo lommelegen forskjellige kremer som kan hjelpe mot disse nuppene..

Ser at de anbefaler Locobase LPL. Har de den på apotek?

Skrevet
ser også noen anbefaler vaselin tilsatt to prosent salicylsyre mot dette også.. har aldri tenkt på at dette var vanlig jeg. Greit å vite egentlig :)

Får man kjøpt det i butikker/apotek, eller må det lages spesielt?

Skrevet
Ser at de anbefaler Locobase LPL. Har de den på apotek?

Locobase får man kjøpt på apotek, tror Apobase er omtrent det samme. Veldig fete kremer begge to..

Skrevet

Jeg hadde også sånne nupper (høres iallefall like ut) da jeg var i tenårene.. De forsvant "over natta" da jeg gikk ned noen kilo i vekt og ble kvitt det verste valpefettet.. ;)

Skrevet

Det er mulig det er tilfeldig, men etter at jeg begynte å bruke Natusan Body Lotion (Vartalovoide) med vitamin e, har det blitt merkbart bedre hos meg..

Gjest Queenblue
Skrevet

Takk for mange fine svar :) .

Leste i et fint dameblad mens jeg ventet hos frisøren (type "Elle" eller lignende) og der var det bilde av en kvinnekropp og det ble pekt på problemer hele veien. På overarmene sto det røde nupper skyldes vitaminmangel.. så ble det min tur og jeg fikk ikke lest ferdig.

Skal prøve noen av kremene som ble anbefalt her.

Gjest Tristessa
Skrevet

Sliter med det samme selv, synes HTH bodylotion eller krem på tube hjelper litt, selv om de er en smule klissete. Styr unna Carbaderm fra apoteket, den gjorde lite eller ingenting for meg i alle fall...

• 3 år senere...
Gjest kvinne25
Skrevet

Jeg er også plaget med røde nupper på overarmene, hadde tidligere også MYE på forsiden av lårene. Helt ufarlig, bedre om sommeren. Om vinteren kunne jeg få mye. Fikk vite med legen at dette var noe hormonstyrt og at mange kvinner kommer borti dette.

Fikk beskjed om å kjøpe en salve med 2%salicylsyre, smøre meg inn om kveldene da det er veldig klissete. Fungerte kjempebra. Er ikke plaget av det lengre, bare litt på overarmene, det er så lite at det bryr meg ikke.

Salven mener jeg også brukes på babyer, mot utslett.

• 2 år senere...
Gjest Benedicte
Skrevet

Det kan også forkomme av om hun får i seg for mye melkeprodukter. Om hun kutter melk en perriode kan hun se stor forskjell. Jeg har selv hatt det, og lot være å drikke ren melk og mindre melkeprodukter, og WOPS så var de nesten HELT borte. Me selvfølgelig, jeg har noen små røde prikker her og der, som nesten ikke er synlige men det tror jeg at jeg har fått som arv. Derfor går de sikkert ikke HELT bort. Men prøv tipset mitt, kutt melk :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg hadde sånne på armene da jeg var gravid. De gikk bort av seg selv. Sønnen min fikk de da han var tenåring, og legen sa det var et slags virus. Forresten har begge sønnene mine disse prikkene, har ikke forsvunnet hos noen av dem, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Tull tull og atter tull at dette skyldes vitamin-mangel.

Dette er rent genetisk, kalles keratosis pilaris, og skyldes høy talgproduksjon i de områdene der nuppene oppstår.

Kan behandles med kremer som brukes mot hudormer. Hør med hudpleier/apotek eller lege.

Men ikke kast bort penger på vitamintilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...