AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Skrevet 23. april 2024 Hei, jeg har sertifikat, men har ikke bil og kjører ikke bil. Har helsepersonell lov å inndra lappen/kreve Peth-prøve for å beholde sertifikat når man ikke kjører? Anonymkode: 1b562...bc5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 De vet vel ikke om du kjører andre biler. Men, alkohol er ikke ulovlig, hvorfor skal de ta fra lappen? Anonymkode: ecff4...7bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De vet vel ikke om du kjører andre biler. Men, alkohol er ikke ulovlig, hvorfor skal de ta fra lappen? Anonymkode: ecff4...7bf I så fall bare fordi jeg er i rusbehandling. Anonymkode: 1b562...bc5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Her er litt relevant info om førerkortforsikriften og førerkortveilederen, som leger bruker. Det er bakgrunnen for at det vurderes om du kan beholde sertifikatet ditt. PEth prøver og førerkort - oppklaring - Rusinfo Ønsker deg lykke til med rusbehandlingen din, forresten! Anonymkode: face2...62e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 Såspesielt. Jeg hadde aldri stolt på legen igjen om hun inndro lappen på bakgrunn av peth-prøver alene. Anonymkode: ac451...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Skrevet 23. april 2024 Det er lovlig, ja. Men jeg som helsepersonell hadde nok ikke gjort det dersom du likevel ikke eier en bil og kjører. Det er også slik at man i rusbehandling er mer restriktiv med å frata folk førerkort, da det for pasienten ofte blir en grunn til å ikke fortsette behandlingen. Anonymkode: 24c4c...ca5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå