Gå til innhold

Loafers? Er det fint å bruke til alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en komfortabel type og liker ikke å gå med "vonde" sko. Jeg har nå i flere år gått for Sneakers trenden i alle anledninger, til både kjole, dress og  Casual.  
Nå lurer jeg på om jeg skal hive meg på Loafers trenden? Er dette sko som er fint til alt? Både sommerkjole, kjole sammen med strømper, dress og Casual?

Jeg trenger egentlig ikke svar som sier at jeg kan gå med hva jeg vil, det er jeg fullstendig klar over.
Grunnen til at jeg spør her er hva andres meninger er🙂

Anonymkode: 945ba...4c3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv på sneakers, og gjerne de med kun elastisk overside, ikke snøring. Eventuelt ballerina. 

Flere kolleger og venninner bruker loafers, og jeg må ærlig si at jeg ikke synes det er fint. 
For meg er det "gammel dame sko", og jeg forbinder det mest av alt med bestemor og oldemor. 
Men jeg ser at det er populært blant kvinner på min alder (30 årene). 

Anonymkode: f36d1...8fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er selv på sneakers, og gjerne de med kun elastisk overside, ikke snøring. Eventuelt ballerina. 

Anonymkode: f36d1...8fb

Hvordan ser disse skoene ut, elastisk overside og uten snøring? Er de fine til alt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker flere varianter av chunky loafers. Syns det ser pent ut til f.eks. dressbukser og løse kjoler, men ikke tettsittende kjoler og bukser - da blir føttene seende litt "klumpete" ut. Har de på bildene under her

Chunky loafer Maria Brun
Hovedbilde 3, Forstørre

Anonymkode: e1810...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Loafers er fint til bukser, men ser ikke bra ut til kjoler. Chunky loafers, som det er bilde av over her, et totalt upassende til kjoler.

Anonymkode: 09170...7be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Loafers er fint til bukser, men ser ikke bra ut til kjoler. Chunky loafers, som det er bilde av over her, et totalt upassende til kjoler.

Anonymkode: 09170...7be

Det var litt det jeg tenkte også. Jeg har en kjole som er litt sommerlig, rekker til knærne. Blir litt kaldt med bare ben og tenker strømpebukser, men hvilke sko??

Skrevet

Loafers er kjempefint og kan brukes både til bukser og kjole, syns jeg :) Liker ikke chunky så godt. Smak og behag :) 

AnonymBruker
Skrevet

De ser helt jævlig ut og kan ikke brukes til noe. 

Anonymkode: 706d4...ad6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes kun loafers som er nette, ikke chunky, kan være fine. Da helst til jeans eller dressbukse med ankel lengde. Kan vel passe til skjørt/kjole også, men ikke fotsidt a la hippietypen.

Anonymkode: 7b1fd...03f

• Liker 1
Skrevet

Loafers kan brukes til "alt", men ikke alle loafers passer like godt til alle antrekk. Likevel: til kjole er alle loafers 1000 skritt framover fra sneakers. Sneakers til kjole er aldri fint. Joda: alle, inkludert meg selv, bruker det, men fint er det virkelig ikke. Bare behagelig. 

Chunky loafers er ikke min favoritt til skjørt og kjoler, men av og til fungerer det også. De loaferene som er nettere, med tynnere såler og ikke så store detaljer, fungerer ofte bedre til kjoler og skjørt. 

Denne artikkelen har mange styling-tips, også noen for skjørt og kjoler: 

https://thefoxandshe.com/how-to-wear-loafers/

Legg merke til at de forteller om loaferens historie: den opprinnelige loaferen er faktisk norsk, nemlig Aurlandsskoen. Det er en undervurdert klassiker som vi burde vært mer stolte av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...