AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Del Skrevet 23. april 2024 Minste-datteren fyller 18 til høsten og får utenlandstur sammen med foreldrene, som de andre barna også har fått. Hun ønsker å studere i Irland fra neste år og derfor har vi lyst til å reise til Dublin i høstferien, for å bli litt kjent med landet. Er det noen som har tips til ting vi bør gjøre, se og oppleve på noen dager i Dublin. Ingen av oss drikker øl eller whisky, så ser at vi nok ikke passer helt inn i mange av attraksjonene i byen, men det må da være noe mer å finne på? Anonymkode: b4305...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Del Skrevet 23. april 2024 Google hjelper deg Anonymkode: 6ae64...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Del Skrevet 23. april 2024 https://www.kilmainhamgaolmuseum.ie Tur til Glendalough og Cliffs of Moher. Anonymkode: 712ea...c98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Del Skrevet 23. april 2024 Når det gjelder øl og whiskey så handler opplevelsene om annet enn å drikke alkoholen. Guinness museet er spennende i seg selv, og så kan man avslutte med en alkoholfri drink som del av pakke. Samme på whiskey museet, historien om whiskey er også en del av Dublins historie. Book of Kells, Emigrantmuseet, zoo + parkliv, rock and roll museet, fengselsmusset... Og utflukt for å se det virkelige Irland, som allerede linket over. Anonymkode: dcf45...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Del Skrevet 23. april 2024 Ta en tur til Galway, dra til Aran Islands om dere kan. Se litt av det ekte Irland, ikke bare den kjedelige europeiske storbyen som ikke er storby Dublin. I Dublin: Kilmainham Gaol Anonymkode: d846b...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når det gjelder øl og whiskey så handler opplevelsene om annet enn å drikke alkoholen. Guinness museet er spennende i seg selv, og så kan man avslutte med en alkoholfri drink som del av pakke. Samme på whiskey museet, historien om whiskey er også en del av Dublins historie. Book of Kells, Emigrantmuseet, zoo + parkliv, rock and roll museet, fengselsmusset... Og utflukt for å se det virkelige Irland, som allerede linket over. Anonymkode: dcf45...d49 Enig, Guinness er verdt et besøk selv om du ikke drikker! Jeg dro dit som gravid og syntes det var spennende. Det er bare én øl man får tilbudt på slutten, det er ikke som at man blir skjenket full gjennom hele omvisningen. Anonymkode: 4365a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #7 Del Skrevet 23. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Enig, Guinness er verdt et besøk selv om du ikke drikker! Jeg dro dit som gravid og syntes det var spennende. Det er bare én øl man får tilbudt på slutten, det er ikke som at man blir skjenket full gjennom hele omvisningen. Anonymkode: 4365a...837 Man kan også få alkoholfri Guinness Anonymkode: d846b...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #8 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan også få alkoholfri Guinness Anonymkode: d846b...a74 Ja, men jeg liker ikke øl, så jeg tok ikke imot det, heller. 🙈 Anonymkode: 4365a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 24. april 2024 #9 Del Skrevet 24. april 2024 Cliffs of Moher, Giant's causeway (Nord-Irland) og ta en tur med Black cabs (de forteller deg om historien) i Nord-Irland også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #10 Del Skrevet 24. april 2024 Aristoteles skrev (5 minutter siden): Cliffs of Moher, Giant's causeway (Nord-Irland) og ta en tur med Black cabs (de forteller deg om historien) i Nord-Irland også. Ja, anbefaler alle disse! Man kjører på kryss og tvers av landet og får sett mye fint landskap fra bussen. Utrolig spennende å bli kjørt rundt i Belfast i en black cab, av noen som vokste opp under The Troubles. Anbefaler også Kilmainham Gaol som noen andre her skrev, har vært der mange ganger selv. Anonymkode: 3ba61...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #11 Del Skrevet 24. april 2024 Støtter Kilmainham Gaol, les dere litt opp på forhånd og besøk gjerne museet i Hovedpostkontoret også. Billettene til Kilmainham blir ofte utsolgt god tid i forveien, så lønner seg å bestille. Anonymkode: bbd12...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #12 Del Skrevet 24. april 2024 TS her: Takk for mange gode tips. Ser flere foreslår Guinness da man kan få alkoholfritt. Jeg drikker alkohol, men kan ikke fordra øl eller brunt brennevin, så det hjelper ikke at det er alkoholfritt... Men skjønner jo at det kan være interessant allikevel. Ser også at de fleste foreslår ting utenfor selve Dublin. Vi har allerede planer om å reise ut av byen, så det er ting å se inne i selve byen vi er ute etter tips på. Vi skal blant annet ta tog til Cork, da det er der datteren ønsker å studere. Har kun 3 dager til rådighet, og en av disse ønsker vi å bruke i byen. Men da skjønner jeg at det er det jeg har googlet meg frem til, at de fleste severdighetene i Dublin er enten utenfor byen eller knyttet til øl og whisky. Anonymkode: b4305...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #13 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her: Takk for mange gode tips. Ser flere foreslår Guinness da man kan få alkoholfritt. Jeg drikker alkohol, men kan ikke fordra øl eller brunt brennevin, så det hjelper ikke at det er alkoholfritt... Men skjønner jo at det kan være interessant allikevel. Ser også at de fleste foreslår ting utenfor selve Dublin. Vi har allerede planer om å reise ut av byen, så det er ting å se inne i selve byen vi er ute etter tips på. Vi skal blant annet ta tog til Cork, da det er der datteren ønsker å studere. Har kun 3 dager til rådighet, og en av disse ønsker vi å bruke i byen. Men da skjønner jeg at det er det jeg har googlet meg frem til, at de fleste severdighetene i Dublin er enten utenfor byen eller knyttet til øl og whisky. Anonymkode: b4305...af9 De har drikke for barn der også. Selv på whiskeyturene var det alltid med mindreårige. Dessuten nevnte jeg fem spennende opplevelser i byen, som ikke har noe med alkohol å gjøre. Så det siste du skriver stemmer jo ikke i det hele tatt. Anonymkode: dcf45...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #14 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har drikke for barn der også. Selv på whiskeyturene var det alltid med mindreårige. Dessuten nevnte jeg fem spennende opplevelser i byen, som ikke har noe med alkohol å gjøre. Så det siste du skriver stemmer jo ikke i det hele tatt. Anonymkode: dcf45...d49 Jeg skrev at DE FLESTE skrev om opplevelser utenfor byen og at DE FLESTE severdighetene var utenfor. Dine 5 forslag var jo veldig bra, så de er jo ikke blant de jeg snakker om som DE FLESTE. Takk også for tips om at de serverer annen drikke, det visste jeg ikke. Anonymkode: b4305...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #15 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg skrev at DE FLESTE skrev om opplevelser utenfor byen og at DE FLESTE severdighetene var utenfor. Dine 5 forslag var jo veldig bra, så de er jo ikke blant de jeg snakker om som DE FLESTE. Takk også for tips om at de serverer annen drikke, det visste jeg ikke. Anonymkode: b4305...af9 Hyggelig menneske, du, når man prøver å hjelpe. Anonymkode: dcf45...d49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #16 Del Skrevet 24. april 2024 Både Kilmainham og GPO er i byen, blir ikke mer sentralt enn GPO midt på O'connell street. Det er også kommet et nokså nytt emigrantmuseum, Epic. Anonymkode: bbd12...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #17 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her: Takk for mange gode tips. Ser flere foreslår Guinness da man kan få alkoholfritt. Jeg drikker alkohol, men kan ikke fordra øl eller brunt brennevin, så det hjelper ikke at det er alkoholfritt... Men skjønner jo at det kan være interessant allikevel. Ser også at de fleste foreslår ting utenfor selve Dublin. Vi har allerede planer om å reise ut av byen, så det er ting å se inne i selve byen vi er ute etter tips på. Vi skal blant annet ta tog til Cork, da det er der datteren ønsker å studere. Har kun 3 dager til rådighet, og en av disse ønsker vi å bruke i byen. Men da skjønner jeg at det er det jeg har googlet meg frem til, at de fleste severdighetene i Dublin er enten utenfor byen eller knyttet til øl og whisky. Anonymkode: b4305...af9 Guinness er interessant selv om man ikke drikker alkoholfritt øl også. Been there, done that! Fengselet som noen nevnte er også verdt et besøk. Jeg var på immigrasjonsmuseet (husker i farta ikke hva det heter, men det ligger midt i sentrum), og det var ikke helt det jeg forventet og jeg ble litt underwhelmed. Jeg liker Dublin, men jeg elsker ikke byen, den havner er stykke ned på lista over europeiske hovedsteder jeg vil tilbake til. Støtter å reise ut av byen også (det har jeg aldri rukket, dessverre). Anonymkode: 4365a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #18 Del Skrevet 24. april 2024 Trinity college er også verdt et besøk. Anonymkode: 4365a...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #19 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Guinness er interessant selv om man ikke drikker alkoholfritt øl også. Been there, done that! Fengselet som noen nevnte er også verdt et besøk. Jeg var på immigrasjonsmuseet (husker i farta ikke hva det heter, men det ligger midt i sentrum), og det var ikke helt det jeg forventet og jeg ble litt underwhelmed. Jeg liker Dublin, men jeg elsker ikke byen, den havner er stykke ned på lista over europeiske hovedsteder jeg vil tilbake til. Støtter å reise ut av byen også (det har jeg aldri rukket, dessverre). Anonymkode: 4365a...837 Emigrasjon var det ja, EPIC! Som den over her nevnte. Anonymkode: 4365a...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå