Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk menstruasjon tilbake for 6-7 mnd siden, og har siden da blødd ekstremt mye. Det renner/drypper i do når jeg tar ut tampongen, har store klumper med blod (beklager den ekle beskrivelsen) og må bruke både tampong og ob. Har også fått svært vondt i vaginaen under mens, i beinet på en måte, noe jeg ikke hadde før. Hadde jernnivå på 10 sist jeg var til lege som er svært lavt. Er dette normalt? 

Anonymkode: fb301...b8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måte. Barnet er 19 mnd. Trodde bare det er sånn det er blitt liksom. Slitsomt. Brukte 1 blå tampong i maksantall timer før, nå blør jeg gjennom den grønne på et par timer de verste dagene 😱

Anonymkode: 4e1b7...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som får syklusendringer etter et svangerskap, noen til det bedre og noen til det verre, dessverre. Jeg hadde ingen naturlig syklus før jeg fikk barn og første barnet måte det medisiner til for å unnfange. Men etterpå fikk jeg uregelmessig syklus men altså en naturlig syklus i alle fall. Og nr.2 ble unnfanget spontant. Spent på hvordan syklusen blir etter ammeslutt denne gangen.

At du får vondt i symfysen (antar jeg), hadde du bekkenleddsmerter i svangerskapet?

Anonymkode: 64282...b77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk menstruasjon tilbake for 6-7 mnd siden, og har siden da blødd ekstremt mye. Det renner/drypper i do når jeg tar ut tampongen, har store klumper med blod (beklager den ekle beskrivelsen) og må bruke både tampong og ob. Har også fått svært vondt i vaginaen under mens, i beinet på en måte, noe jeg ikke hadde før. Hadde jernnivå på 10 sist jeg var til lege som er svært lavt. Er dette normalt? 

Ja, varte i 3 år etter fødsel. 

Anonymkode: 4e945...a25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mye kraftigere menstruasjon, blør i tillegg på en annen måte, så tydelig at det har skjedd litt ommøblering (jeg merker ikke noe til akkurat det). 

Anonymkode: cf1c2...342

AnonymBruker
Skrevet

Samme her 🙋‍♀️ kraftigere menstruasjon. 

Er nå gravid med nummer 2. Satt på første forsøk så selv om menstrasjonen var anderledes. 

Anonymkode: 63547...f95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gravid med nummer to før eldste var 6 måneder, så merket ikke noe til det da.

Jeg fikk mensen tilbake fort etter nummer to, men da var den punktlig og syklusen var 28 dager. Som før, bare litt mindre blødninger.

Yngste var 1 år nå i mars, og siden før jul har jeg hatt kraftige blødninger. Det er som om jeg blør alt jeg før hadde blødd på 5 dager, men nå på 1,5-3 dager. Syklusen veksler også mellom 21-35 dager. Siden det blør så mye på kort tid så starter det med et pang, så jeg må være forberedt hele tiden😅

Jeg trodde det skulle være omvendt, at det startet uregelmessig, for så å stabilisere seg etter et års tid. Sånn var det ikke. Jeg har tidligere slitt med depresjoner med hormonprevensjon, og har hatt to fødselsdepresjoner, så er ikke veldig gira på å bruke prevensjon for å stabilisere det.

Anonymkode: 35464...d37

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 08766...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og hatt kraftigere og litt annerledes mens etter jeg fikk barn. Har bare ett barn. Fikk tilbake mens 3 mnd etter fødsel.

Har og smerter i vagina ved mens nå som jeg aldri hadde før :(

Anonymkode: c3587...2ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 23.32):

Fikk ogsp mye mer kraftige blødninger ja. Det gadd jeg ikke, så har nå hormonspiral og såvidt mensen 1 dag om den i det hele tatt kommer. Var kommet en ny med lav dose hormoner, så har ikke så kjempemange bivirkninger heller, utover redusert sexlyst kanskje. Er 42 år..venter på overgangsalderen 😛 

Anonymkode: 545c5...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...