Gå til innhold

Hva handler du i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller tanken med bensin. Etter at Sverige kuttet noen avgifter knyttet til bensin er det mye billigere.

På matbutikken kjøper jeg melk, typen Bris, som har lang holdbarhet. Kjøper gauda-ost, brie, manchego, mozzarella, halloumi. Rustica pizza når den er på tilbud (ofte). I kjøttdisken: bacon, Leiv Vidar pølser, Falu-korv, grytebiff, karbonadedeig.

Annet: croissanter «på boks» fylles med det man vil og stekes på et blunk, pasta, pizzabunn, frukt, tomater er ofte billig, grønnsaker, toalett-og tørkepapir.

Handler det meste i Sverige og sparer mye! Fiskeboller og andre ting er dyrere i Sverige. Men Dolmio, Toro osv handles der.

Drar en gang pr mnd og handler alt på den turen, samt bensin som holder til neste tur (stor tank). Hver tur blir på rundt kr. 4000,-

God tur!:)

Anonymkode: e7bad...e8f

• Liker 1
Skrevet

mye av det som er nevnt! men kjøper også ofte fler nesespray, ibux/Ipren, parapet etc, c-vitamin brusetabletter, vitamin brusetabletter etc

Skrevet
Hinkepinke skrev (1 minutt siden):

mye av det som er nevnt! men kjøper også ofte fler nesespray, ibux/Ipren, parapet etc, c-vitamin brusetabletter, vitamin brusetabletter etc

Det tenkte jeg ikke på engang, reseptfritt er veldig billig i Sverige. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
bvp skrev (6 timer siden):

Det tenkte jeg ikke på engang, reseptfritt er veldig billig i Sverige. :)

Kan man kjøpe med så mange paracet man vil eller er det grense på max en i hver butikk, slik det er i Norge? Kan man ta ut resepter også, og er det også rimeligere i Sverige enn i Norge?

Anonymkode: abcbd...adf

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 25 min unna grensen til Sverige så vi handler naturligvis ofte der. Handler stort sett det vi trenger uten noen spesiell strategi. For oss så er det utvalget som er det viktigste. Selv om vi er der veldig ofte så er det alltid noe nytt å finne, norske butikker er ekstremt kjedelige og uinsprerende. Disse dadlene med forskjellige smaker som alle skal ha for tiden kjøpte jeg i Sverige for over ett år siden, der koster de forøvrig 25kr og i Norge koster de 39-49kr.

Anonymkode: 98f2c...d23

• Nyttig 1
Skrevet

Allergimat om noen trenger det. Oumph (vegansk) sine produkter har blitt nesten umulige å finne i Norge, og de er gode, lett tilgjengelige og til grei pris i Sverige. Jeg liker særlig Salty and Smokey. Tofu er også billigere. Finner du røkt så er ofte de veldig gode 😋 Jeg elsker tofu 😁😋

Jeg bor langt unna Sverige, men sett litt av utvalget for allergimat i allergigrupper på Facebook og det er som å være i himmelen 🥰 Vegetar har de også fryktelig mye mer av. Vet også en del handler i asiabutikker til gode priser, og eksotisk frukt har en del funnet billigere.
Beter kjøper en venninne av meg mye av når hun er i Sverige. Både bedre utvalg, og billig. 

Som flere har vært inne på så må en jo kalkulere inn reise, men det er helt klart en del en enda kan spare mye på å reise til Sverige for, særlig om en ikke har lange veien over grensa, handler litt, og er bevisst. 

God shopping, jeg misunner deg her 😁

AnonymBruker
Skrevet

Medisiner er ofte billigere, men du må ha papirresept. Melk, egg, kvarg, kaffe, te, ost, vaskepulver og såpe. Diesel er litt billigere. I forrige uke fylte jeg for 18,19 kr literen. 

Anonymkode: cda57...887

Skrevet (endret)
Gentleman59 skrev (12 timer siden):

Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk!

Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? 
Jeg forstår at noen som bor rett  ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"? 

Masse. Bor 20 minutter unna. Hadde det ikke vært billigere så hadde jeg dratt over uansett pga utvalget de har. Alt for kjedelig og lite variasjon av mat i Norge.

Er digg og slippe det trauste kun 400 grams kjøttdeigen man får i Norge. Hvorfor i all verden finnes der ikke større pakker av det i Norge? 

Har tesla også så det årner sæ. 😆

Endret av Margit777
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan man kjøpe med så mange paracet man vil eller er det grense på max en i hver butikk, slik det er i Norge? Kan man ta ut resepter også, og er det også rimeligere i Sverige enn i Norge?

Det er ingen grense i butikken men jeg regner med det er ei grense i tollen, du kan ta ut resepter men da må det være papirresepter, tror ikke man sparer noe særlig på det da.

Skrevet
Gentleman59 skrev (13 timer siden):

Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk!

Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? 
Jeg forstår at noen som bor rett  ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"? 

Jeg bor 79 km fra nærmeste svenske butikk og er i Sverige rundt en gang i måneden, selv med fossilbil sparte jeg mye og nå med batteribil enda mer, det er ikke bare prisene i Sverige som er lavere men utvalget er enormt, jeg bruker Eurocach og det er som Meny men med enda bedre utvalg, bruker man appen "Min shopping" får man grei oversikt over tilbud også Eurocash eies forresten 50% av Norgesgruppen, så både de og Coop Øst har mye av ansvaret for at folk handler i Sverige siden de bygger opp butikker på svensk side.

Skrevet (endret)

.

Endret av Disney Adult
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sjekk gjerne nettsiden før du reiser om de har medisinen inne og pris 😄 Sjekket de tre ulike apotekene på Nordby nå - og samme medisin varierte i pris. En sparer fortsatt en hundrings vel og merke på det som var aktuelt for meg.

Anonymkode: f3798...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...