AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #21 Skrevet 22. april 2024 Jeg har aldri vært i Sverige, men vurderer det nå. Bor i Asker. Hvor i Sverige kjører jeg til da og vil det lønne seg med tanke på avstand? Har diesel bil. Hvordan gjør dere det med frys og kjølevarer? Har dere med frysebag med kjøleelementer? Anonymkode: abcbd...adf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #22 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri vært i Sverige, men vurderer det nå. Bor i Asker. Hvor i Sverige kjører jeg til da og vil det lønne seg med tanke på avstand? Har diesel bil. Hvordan gjør dere det med frys og kjølevarer? Har dere med frysebag med kjøleelementer? Anonymkode: abcbd...adf Jeg ville reist til Svinesund, men det er der jeg "trives" best selv 😅 Man kan kjøpe fryseposer i matbutikken, men om du har frysebag og kjøleelementer, så ville jeg tatt med det. Anonymkode: 95823...396
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #23 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville reist til Svinesund, men det er der jeg "trives" best selv 😅 Man kan kjøpe fryseposer i matbutikken, men om du har frysebag og kjøleelementer, så ville jeg tatt med det. Anonymkode: 95823...396 Holder frysebaggene de helt fryst til du kommer hjem? Er de dyre? Anonymkode: abcbd...adf
bvp Skrevet 22. april 2024 #24 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært i Sverige, men vurderer det nå. Bor i Asker. Hvor i Sverige kjører jeg til da og vil det lønne seg med tanke på avstand? Har diesel bil. Hvordan gjør dere det med frys og kjølevarer? Har dere med frysebag med kjøleelementer? Anonymkode: abcbd...adf Bor du i Asker så vil det ofte lønne seg med en tur til Sverige, nærmeste for deg regner jeg med blir Tøckfors, så Charlottenberg og så Nordby, jeg bruker vanligvis kjølepose som selges i butikken, det holder hjem for meg i all fall, bruker vel en halvtime mindre enn deg.
bvp Skrevet 22. april 2024 #25 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Holder frysebaggene de helt fryst til du kommer hjem? Er de dyre? Anonymkode: abcbd...adf De holder, mener de koster 20-30 kroner, har flere så det er lenge siden jeg kjøpte.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #26 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Holder frysebaggene de helt fryst til du kommer hjem? Er de dyre? Anonymkode: abcbd...adf De holder til jeg kommer hjem, men de koster en del, så om du har bag og elementer så vil det lønne seg. Anonymkode: 95823...396
Blåttvann Skrevet 22. april 2024 #27 Skrevet 22. april 2024 Handler ikke kjøtt da det meste er av dårlig kvalitet. Mye kjøtt i Sverige er importert. Norsk kjøtt er best! Men jeg kjøper mest produkter vi ikke har i Norge så pris er ikke relevant. Drar mest til Sverige for turens skyld. Kunne sikkert heller dratt til ulike steder i Norge, men det er mange fine steder i Sverige og de har større utvalg.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #28 Skrevet 22. april 2024 bvp skrev (2 minutter siden): Bor du i Asker så vil det ofte lønne seg med en tur til Sverige, nærmeste for deg regner jeg med blir Tøckfors, så Charlottenberg og så Nordby, jeg bruker vanligvis kjølepose som selges i butikken, det holder hjem for meg i all fall, bruker vel en halvtime mindre enn deg. Er Tøckfors, Charlottenberg og Nordby like bra? Så jeg burde velge Tøckfors hvis det er det som er nærmest Asker? Anonymkode: abcbd...adf
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #29 Skrevet 22. april 2024 Nå er det noen år siden jeg var i Sverige, dessverre, men jeg kjøpte alltid klær. Anonymkode: 7bf2f...3e2
bvp Skrevet 22. april 2024 #30 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er Tøckfors, Charlottenberg og Nordby like bra? Så jeg burde velge Tøckfors hvis det er det som er nærmest Asker? Anonymkode: abcbd...adf Jeg synes Tøckfors har blitt veldig bra etter utvidelsen, på høyde med Charlottnberg, forskjellen er at de ikke har vanlig systembolag, Ingen av dem kan sammenlignes med Nordby da, det er nesten for stort.
K.B. Skrevet 22. april 2024 #31 Skrevet 22. april 2024 Tar meg 20 minutter med bil til Svinesund handlesenter, 5 minutter mer til Nordby og 10 minutter mer til Strømstad. Handler så og si alt. Ikke alt er radikalt billigere, men pålegg, kjøtt, bakevarer, frukt og grønt, vin, sprit, godis, brus, juice, ost er alt mye billigere i Sverige. Røyker eller snuser du, så er det vel enda mer å spare. Noen varer er det lite å spare på eller de er faktisk dyrere, ting som shampoo, tannpasta, bind osv. er rimeligere på Normal her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #32 Skrevet 22. april 2024 Kjøper oksekjøtt, kylling,flesk,kjøttboller,falukorv,potetmos,potetgull, pålegg,ost,smør,mel,sukker,kjeks,yoghurt, juice osv. Noe fordi det er billigere,og noe fordi det ikke finnes i Norge. Anonymkode: 9eaec...15a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #33 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man handler ikke i Sverige, man kjøper norsk! Anonymkode: 9bb7d...8aa Du svarer i feil tråd! Jeg kjøper Karbonadedeig Ost Monster Pålegg Kyllingfilet Anonymkode: bd350...f02 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #34 Skrevet 22. april 2024 Vi handlet forrige helg. Dumplings (under halv pris), kyllingfilet, kyllingindrefilet, karbonadedeig, koteletter, bacon, bacon i bit, div kjøttpålegg, og mer kjøtt til middager (grill). Kalkunfilet og snitzel, spareribs. Kaffe var ganske dyrt, så det droppet vi denne gangen. Krydder og oljer, div oster, brie , jarlsberg og parmesan. må se på prisene, ikke alt er billigere. Mineralvann, øl og vin og bensin. Anonymkode: c88d3...4e7
bvp Skrevet 22. april 2024 #35 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man handler ikke i Sverige, man kjøper norsk! Anonymkode: 9bb7d...8aa Handler i nesten norsk butikk i Sverige, Eurocash eies 50% av Norgesgruppen, Coop Øst eier 100% av Maximat på Nordby og Svinesund, de eier også Nordby Supermarket, mener de eier 50% av de andre Maximat-butikkene også.
bvp Skrevet 22. april 2024 #36 Skrevet 22. april 2024 Blåttvann skrev (16 minutter siden): Handler ikke kjøtt da det meste er av dårlig kvalitet. Mye kjøtt i Sverige er importert. Norsk kjøtt er best! Men jeg kjøper mest produkter vi ikke har i Norge så pris er ikke relevant. Drar mest til Sverige for turens skyld. Kunne sikkert heller dratt til ulike steder i Norge, men det er mange fine steder i Sverige og de har større utvalg. Morsomt at du nevner det, var i Sverige for noen år siden sammen med ei som har utdannelse fra Oslo Kokk & Stuertskole og jobbet på Continental, hun sa kjøttet holdt i all fall samme kvalitet som det norske, vi nevnte svensketuren på en chat og da var ei som sa svenskekjøtt var så dårlig, det visste hun alt om, det viste seg at hun hadde vært ansatt i Gilde i over 20 år, er man en smule inhabil da? 1
bvp Skrevet 22. april 2024 #37 Skrevet 22. april 2024 En ting som er viktig, si dere skal betale med svenske kroner, betaler man med norske kan butikken sette kursen selv.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #38 Skrevet 22. april 2024 Det beste med å handle i Sverige er at utvalget er så mye større. Såå lei Kiwi,Rema og de andre butikkene i Norge med samme dårlige utvalget. Handler forskjellig kjøtt ,blant annet Døner kebab og div dressinger som ikke finnes i Norge. Te,melk, yoghurt (elendig utvalg i Norge!) Juice,pålegg,masse kylling,asiatisk,brus,godteri,snus(halv pris) Alkohol, energidrikker,ost,egg. Jeg bor i Fredrikstad og kjører elbil så kostnaden ved å kjøre er jo minimal. Jeg sparer masse på å handle i Sverige. Anonymkode: 24ba5...529 1
Blåttvann Skrevet 22. april 2024 #39 Skrevet 22. april 2024 (endret) bvp skrev (25 minutter siden): Morsomt at du nevner det, var i Sverige for noen år siden sammen med ei som har utdannelse fra Oslo Kokk & Stuertskole og jobbet på Continental, hun sa kjøttet holdt i all fall samme kvalitet som det norske, vi nevnte svensketuren på en chat og da var ei som sa svenskekjøtt var så dårlig, det visste hun alt om, det viste seg at hun hadde vært ansatt i Gilde i over 20 år, er man en smule inhabil da? Hva baserte hun det på? I Norge bruker vi mindre kraftfôr og mindre antibiotika. Dyra har det bedre fordi vi har mindre gårder og krav til dagslys og plass. Det er det verdt å betale for. Sverige er svært avhengig av importert kjøtt, gjerne fra Tyskland. Og det er ikke bra kjøtt. Endret 22. april 2024 av Blåttvann 3
bvp Skrevet 22. april 2024 #40 Skrevet 22. april 2024 Blåttvann skrev (5 minutter siden): Hva baserte hun det på? I Norge bruker vi mindre kraftfôr og mindre antibiotika. Dyra har det bedre fordi vi har mindre gårder og krav til dagslys og plass. Det er det verdt å betale for. Hun baserte det på kunnskapen hun hadde som kokk og ikke politisk svada som "Det er typisk norsk og være god!" som Groggie klarte å si en gang, med det jeg vet om norsk fisk så stoler jeg ikke på det som selges i Norge fra norsk landbruk, mulig det er bedre norsk kjøtt i Sverige for laksen som selges i Norge oppfyller ikke kravene til eksportfisk, altså kjøper vi dritten i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå