AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #1 Skrevet 22. april 2024 Hva handler du når du er over grensen? 😊 Trenger tips til gode kjøp og gjerne varer som du ikke finner i Norge. Anonymkode: f3798...926
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #2 Skrevet 22. april 2024 Monster, brus, karbonadedeig, kylling, kvarg, saft, burgere, barebells, kjøttpålegg, polarbrød er det vi kjøper mest Anonymkode: c6558...6f1
isw Skrevet 22. april 2024 #3 Skrevet 22. april 2024 (endret) Du kan typisk spare en del på godteri, kjøtt, brus, alkohol og røyk/snus. Men du sparer mer på å ikke røyke eller snuse, ha et moderat alkoholforbruk, spise mindre kjøtt og godteri. Så jeg tenker heller sånn. Endret 22. april 2024 av isw 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #4 Skrevet 22. april 2024 Man handler ikke i Sverige, man kjøper norsk! Anonymkode: 9bb7d...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #5 Skrevet 22. april 2024 Ikke så mye. Noen år siden jeg var over i Sverige sist. Anonymkode: 545b5...40c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #6 Skrevet 22. april 2024 Generelt kjøtt - men mest karbonadedeig og kylling, bacon og grillkjøtt som grillribbe, sommerkoteletter, indrefilet osv. Nuggets, mozzarellasticks. Ost, pålegg, juice, brus, saft, fryste grønnsaker, ris og pasta. I tillegg til husholdningsartikler, snus og godis innimellom. Handler også klær på en del outletbutikker Anonymkode: 74606...3cd 1
Gjest Gentleman59 Skrevet 22. april 2024 #7 Skrevet 22. april 2024 Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk! Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? Jeg forstår at noen som bor rett ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #8 Skrevet 22. april 2024 Kyllingfond og peanøttsmør! Det bruker vi jevnlig, og får akkurat samme merke til halv pris 🙌 Og så en cider som ikke selges i Norge, som er min favoritt over alle jeg har smakt: Briska demi-sec med smak av riesling og fersken 😍😱🤩 Anonymkode: 4133c...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #9 Skrevet 22. april 2024 Gentleman59 skrev (5 minutter siden): Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk! Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? Jeg forstår at noen som bor rett ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"? Vi sparer mye selv med transportkostnader, vi bor nærme Anonymkode: c6558...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #10 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kyllingfond og peanøttsmør! Det bruker vi jevnlig, og får akkurat samme merke til halv pris 🙌 Og så en cider som ikke selges i Norge, som er min favoritt over alle jeg har smakt: Briska demi-sec med smak av riesling og fersken 😍😱🤩 Anonymkode: 4133c...c3f Den cideren hørtes skikkelig god ut, skal testes👏🏻😍 Anonymkode: f3798...926
VetAlt Skrevet 22. april 2024 #11 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Generelt kjøtt - men mest karbonadedeig og kylling, bacon og grillkjøtt som grillribbe, sommerkoteletter, indrefilet osv. Nuggets, mozzarellasticks. Ost, pålegg, juice, brus, saft, fryste grønnsaker, ris og pasta. I tillegg til husholdningsartikler, snus og godis innimellom. Handler også klær på en del outletbutikker Anonymkode: 74606...3cd Karbonadedeigen i Sverige har mye mer fett enn den norske.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #12 Skrevet 22. april 2024 VetAlt skrev (6 minutter siden): Karbonadedeigen i Sverige har mye mer fett enn den norske. Selvfølgelig klar over det, men det var jo ikke det som ble spurt om. Anonymkode: c6558...6f1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #13 Skrevet 22. april 2024 VetAlt skrev (5 minutter siden): Karbonadedeigen i Sverige har mye mer fett enn den norske. Jeg foretrekker den, for jeg synes norsk karbonadedeig har litt for lite fett, blir lett tørr, mens norsk kjøttdeig har for mye fett. Og svensk karbonadeig har 10% fett, som er midt i mellom. Anonymkode: 9de2c...866 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #14 Skrevet 22. april 2024 Gentleman59 skrev (12 minutter siden): Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? Jeg handler i all hovedsak glutenfritt i Sverige, og på det sparer jeg ca 1500 kr på hver tur etter at transportkostnader er trukket fra. Og så kommer de mindre besparelsene på kjøtt, kylling og diverse i tillegg. Totalt sparer vi 2000-2500 kr på hver tur. Jeg handlet alt glutenfritt i Norge før, men etter at grunnstønaden ble redusert med 2/3 ble merkostnadene for store. Anonymkode: bc088...424 3
Påkrevd Skrevet 22. april 2024 #15 Skrevet 22. april 2024 Gentleman59 skrev (5 minutter siden): Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk! Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? Jeg forstår at noen som bor rett ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"? Kjøper vin, kjøtt, hudprodukter og snus. Jeg har null dårlig samvittighet når det er nærmest halv pris. Med 6-7 kilo kjøtt, kvota på Systembolaget og en rull med snus er det en betydelig sum, egentlig. Så skal man ikke glemme asiatisk buffét, med «spis så mye du vil» for 139,- Billig middag, det👍😁 Ca 80-100kr t/r i bensin + en liten neve kroner i bom. Ofte ligger bensinen litt under i pris over grensa også, så om jeg fyller der samtidig, er den utgiften mer eller mindre nullet ut. Tar den turen sånn hver 3-4 uke omtrent. På slutten av året når jula kommer, sier jeg til meg selv at den er «gratis». Det jeg har spart i løpet av året på harryhandel, er omtrent det samme jeg bruker på hele julehandelen, inkl. gaver, julemat, julemarkeder osv. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #16 Skrevet 22. april 2024 Sparer ca 3000kr på og månedshadle i Sverige. Da er drivstoff, bom og slitasje med i regnestykket. Vi er flere som må ha glutenfritt pga allergi så kjøper selvfølgelig glutenfritt men kjøper også alt annet til husholdningen. Noen kan være dyrere om du bare ser pris,men tar du med at du gjerne får større størrelse/mer pr. Kg sparer du fortsatt mye. Anonymkode: 3cb47...27f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #17 Skrevet 22. april 2024 Gentleman59 skrev (36 minutter siden): Som sagt av andre: Man handler ikke i Sverige, man kjøper i Norge, fortrinnsvis norsk! Det sagt; dere som handler i Sverige, hvor mye sparer dere når dere regner inn transportkostnader? Jeg forstår at noen som bor rett ved grensen kan kjøre til butikken over grensen som ligger like nær som butikken i Norge, men hva med de som bor i Bærum, på Hamar, på Hønefoss og så videre - blir totalen tatt med i "sparingen"? De 200-300 kronene det koster meg å reise til Sverige, "sparer" jeg lett inn. Kjøpte nettopp nok kjøtt til 16 middager, nok ost til 2 måneder, og nok mel til 5-10 runder med baking. Skulle jeg handlet det samme her, så ville det kostet meg i hvert fall 1000 kroner mer. Så har du da snusen som samboeren min kjøper, som koster halvparten i Sverige. I en perfekt verden ville jeg selvsagt kun handlet norsk, men sånn som prisene er, så er det faktisk lønnsomt med en tur til Sverige. Anonymkode: 95823...396 1
Kvist Skrevet 22. april 2024 #18 Skrevet 22. april 2024 Drar av og til, er ikke så langt herfra og jeg synes det er ålreit med en og annen handletur til butikk med mer utvalg. Kjøper noen av klassikerene som bacon og karbonadedeig, leverpostei, mel, melk, kaffe, smør, fløte og sånt. Av ting jeg ikke har funnet i norge er en smøreost på tube med chili og paprika en favoritt, samme med potetgull med Grill-smak (løk og salt). Cheddarost, brie, mozzarella er mye rimeligere enn i Norge. Samme med en del grønnsaker (men bare noen, greit å følge litt med), særlig sellerirot koster ofte 1/3 av norsk pris og er bedre kvalitet. Plaster er også veldig veldig mye billigere, spesielt de litt større som gjerne kommer 5 i pakka. Dekker hele skrubbsåret Og så liker jeg å kjøpe øl med 3,5 eller helt uten alkohol. En Peroni i solveggen uten alkohol smaker helt likt for meg, og jeg kan kjøre bil etterpå om det trengs. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #19 Skrevet 22. april 2024 snus, glutenfri produkter(koster 1/4 av prisen i Norge), yoghurt, energidrikke, proteinbarer, proteinpudding, vegetar"kjøtt" Anonymkode: 75774...de2
bvp Skrevet 22. april 2024 #20 Skrevet 22. april 2024 (endret) Nå som det går mot grillsesong så er det i all fall grill-cobra, kaffe, noe kjøtt-pålegg, øl og laktosefri melk, man får forresten kjøpt vin og sterkere saker der det ikke er Systembolag også. Endret 22. april 2024 av bvp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå