Gå til innhold

Folk som glaner på forulykkede

Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Vi var på et kjøpesenter som ligger rett ved en stor og traffikert vei. Da vi kom ut oppdaget vi at det hadde vært en bilulykke ute på veien. Ambulanse og politi var på plass.

Sjokkert ble vi vitner til at folk kavet seg fram i snøen, opp skråningen til veien for å se på! Noen hadde til og med småunger på armen eller på slep! Ambulansen sto parkert med bakdøra midt imot "publikum".

Etterpå fikk vi høre at det var en veldig stygg ulykke, og at en av de forulykkede var omkommet senere, på sykehuset.

Når jeg er ute og kjører bil, tenker jeg noen ganger på muligheten av å være først på et ulykkessted, og at jeg da er pliktet til å stoppe og hjelpe. Jeg håper inderlig at jeg aldri trenger å oppleve det, aller minst når jeg har barna mine med.

Hva er det som får folk til å utsette seg selv og ungene sine for sånt frivillig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Truls_*

Hva er det som får folk til å utsette seg selv og ungene sine for sånt frivillig?

Det har jeg også tenkt på, og jeg har kommet fram til at det er de mindre intelligente av oss, som oppfører seg slik. De tror vel at blålys og sirener betyr:

her er det show! Kom og se!

Må være ille å havne i en ulykke, og det gjør det ikke bedre at mange idioter skal stå og glo på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at vi er noen nysgjerrige skapninger, men å stille seg opp å stirre på en ulykke er helt grusomt. Så fremst du ikke kan bidra med noe på åstedet bør du snareste fjerne deg slik at ambulanse, politi eller brannvesen kan komme frem til åstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Ja, det finnes tydeligvis. Var vitne til en bilulykke selv en gang. Da samlet folk seg rundt personen som lå livløs på bakken.

Selv så snudde jeg meg og gikk der i fra (ja folk hadde ringt ambulansen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å være vitne til en dødsulykke m/bil. Var dessverre førstemann på stedet, og måtte ringe ambulanse. I det tilfellet tok en av de mange tilskuerne og løftet opp småbarnet sitt så han skulle få "se bedre" :sur: ! Han fikk heldigvis passet sitt påskrevet da politiet kom til stedet! Utrolig hvor lite ansvar folk tar, tror de ikke slike bilder fester seg i et barnesinn? Og hvilke signaler gir de barna sine, - at slike hendelser er for underholdningen å regne? :sur: Skjønner ikke at voksne folk orker å se på slike tragedier heller , slike hendelser slipper ikke taket i meg på flere dager ihvertfall :tristbla: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare. Selv får jeg meg ikke til å se på slikt, så ser det ikke ut som om min hjelp trengs går jeg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jalileh
Jeg har også opplevd å være vitne til en dødsulykke m/bil. Var dessverre førstemann på stedet, og måtte ringe ambulanse.  I det tilfellet tok en av de mange tilskuerne og løftet opp småbarnet sitt så han skulle få "se bedre"  :sur:  ! Han fikk heldigvis passet sitt påskrevet da politiet kom til stedet! Utrolig hvor lite ansvar folk tar, tror de ikke slike bilder fester seg i et barnesinn? Og hvilke signaler gir de barna sine, - at slike hendelser er for underholdningen å regne? :sur:  Skjønner ikke at voksne folk orker å se på slike tragedier heller , slike hendelser slipper ikke taket i meg på flere dager ihvertfall  :tristbla: .

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...