Gå til innhold

Flyreise på kveld/natt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med flyreise på kveld/natt med barn? Har lyst å reise, men er redd det skal bli styrete med reise så sent. Barnet er 5 år. Gode tips mottas med takk 😁

Screenshot_20240422_183440_Chrome.jpg

Anonymkode: 96dc4...2a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette charter? Det største problemet sånn som jeg ser det er at dere sannsynligvis må sjekke ut av rommet i 11-12 tiden.

Anonymkode: 8635b...e85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette charter? Det største problemet sånn som jeg ser det er at dere sannsynligvis må sjekke ut av rommet i 11-12 tiden.

Ja. Det er jo også noe å tenke på. Hva gjør man på i timene fra utsjekk til avreise? 

Anonymkode: 96dc4...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skyr slike flytider som pesten.

Det at man må sjekke ut mange timer før man må til flyplassen, gjør at reisen for min del føles lengre. Det er masete med overtrøtte barn på flyplass. Men det går jo, om det er den tiden som er mulig.

Å fly på natten er supert, men da skal vi være på flyet før det er alt for sent og fly så langt/gjennom så mange tidssoner at det er morgen når vi er fremme, helst.  

Anonymkode: d701e...a93

• Liker 3
Skrevet

Selve flyvningen ville gått fint da våre var 5, de var veldig fleksible i døgnrytmen.

Men det å være uten noe sted å være såpass lenge (med mindre dere bestiller hotell for en ekstra natt) er pyton, uansett om man er barn eller voksen, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid kjørt på natten..da er det billigste he he. Men det har gått greit..vi ankommer hotellet ca 00.00-02.00

Men selfølgelig når du skal hjem må du ut av hotellet 12.00 og da blir du ofte ikke hentet før ca 19-20.00 

Men vi har alltid fått tiden til å gå ..vi har badet i basseng, så dusjer vi..så går vi oh spiser og bruker siste tiden i byen eller rundt hotellet 

AnonymBruker
Skrevet

Genialt å fly sent, ungen sover og det blir en behagelig reise😄

Eller, nå sist var barnet 6 år, og holdt seg våken hele turen🙃

Anonymkode: 86458...835

Skrevet

Jeg var veldig skeptisk til nattefly hjem fra Rhodos, men det gikk over all forventning. Vi betalte litt ekstra for sen utsjekk slik at vi hadde dagen på hotellet, ungene holdt det greit gående på flyplassen fram til flyet gikk kl 1 eller hva det nå var. 8 og 3 år. Alle sov på flyet hjem, og noen timer etter at vi kom hjem, og så hadde vi hele dagen på å pakke ut og lande. 

AnonymBruker
Skrevet

En på 5 bør forstå. Ellers elsket vi kveld og natt-flygninger da barna var små. Vi la pledd ved beina, skiftet på barnet til pysj og la det ned som i en seng. Sovna raskt og sov godt pga duringen.

Anonymkode: 1d403...786

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes slike flyvninger går overraskende greit.

Vi har gjort det slik at vi pakker koffertene, som låses inn på hotellets koffertrom når vi sjekker ut på formiddagen. Så har vi også pakket en dag-bag. Så tilbringer vi dagen ved bassenget eller stranda som ellers. Bader og koser oss. Så går vi på restaurant og spiser middag sen ettermiddag. Så tilbake på hotellet, henter ut koffertene, har reise-klesskift liggende lett tilgjengelig øverst. Bytter på toalettet, putter strand-greiene i kofferten, sekken/baggen får innhold tilpasset reise. Vipps så er vi reiseklare. Slapper av litt i lounge, buss henter oss 20-21 når avgang er 23. 

Alle i familien har filmer/serier lastet ned på telefon/nettbrett i reisesekken. Vann og litt mat. Ta gjerne med en pute i sekken til en 5-åring, og et tynt teppe/stort skjerf som ikke tar så stor plass, men er godt å ta rundt seg. Sørg for jevn tilgang på vann og mat, gode sko, lette bevegelige klær. En mini legopakke til flyreisen, noe tegnesaker eller klistremerkehefte, ha litt "nytt" på luringa til potensielt kjedelige stunder. Og litt drops hvis alt annet feiler.

Anonymkode: f153c...0be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fløyet slik flere gager med mine da de var mindre. Ofte kan du betale et lite beløp så får du sen utsjekk på hotellet, så du kan bruke dagen ved bassengt eller noe, så møte opp til sen bussavgang mot flyplass.

Heller sent enn fly klokken 0700

Anonymkode: 22e9d...0bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke bare å leie en ekstra natt?

Anonymkode: 6687a...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem her. Barnet var 1,5 år og vi fløy fra 23-02 ca. Sov nesten hele veien. Satt på mitt fang.

Anonymkode: 72d5d...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...