Gå til innhold

Nå var det slutt på å sove etter nattevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått nye naboer over oss. En familie fra Ukraina med 2 barn. Jeg har bodd her i 10 år og kan telle på 1 hånd de gangene jeg ikke har fått sovet etter nattevakt pga bråk. Og da var det pga veiarbeid ute. Men nå er det bråk fra naboen. Ungene springer og springer over gulvet hele tiden. Tror de har sko på. Og det dunker i gulvet med noen leker. 

Har prøvd ørepropper, men hører dunk fra barn som springer og hopper. Hvor mye bråk fra springende barn inne bør vi tåle? . De har kun bodd her i 1 uke, så vil ikke si fra allerede 

Anonymkode: 863c4...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enn skal jo ta noe hensyn men samtidig så skal det jo ikke være veldig ro/stille på dagtid. Det er ikke lagt opp til hensyn skal tas slik at nattarbeidere skal kunne sove etter jobb pga samfunnet normer. Med det tenker jeg våken på dagen 07 - 23, og rolig på natt 23 - 07. Veldig dumt å bo et sted med naboer over seg da.

Vet ikke om du kan gjøre så mye? Forsøke å snakke med de å forklare situasjonen kanskje, og håpe på at de kan kommunisere på norsk eller engelsk? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

har du soverom rett under stua deres? Eller barnas rom? Kanskje du kan lage deg en feltseng et annet sted i leiligheten?

Anonymkode: 6a938...05a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har fått nye naboer over oss. En familie fra Ukraina med 2 barn. Jeg har bodd her i 10 år og kan telle på 1 hånd de gangene jeg ikke har fått sovet etter nattevakt pga bråk. Og da var det pga veiarbeid ute. Men nå er det bråk fra naboen. Ungene springer og springer over gulvet hele tiden. Tror de har sko på. Og det dunker i gulvet med noen leker. 

Har prøvd ørepropper, men hører dunk fra barn som springer og hopper. Hvor mye bråk fra springende barn inne bør vi tåle? . De har kun bodd her i 1 uke, så vil ikke si fra allerede 

Lykke til TS. Jeg var igang med flytting fra underleilighet da noen fra Ukraina flyttet inn oppe.

Var der kun på dagtid pga utvask, ting jeg satte utenfor leiligheten ble borte, og helt likt som du beskriver det.. Var en kvinne med 3 barn. Virket ikke som hun hadde kontroll på dem i det hele tatt...

Kjempeglad for at jeg slapp å bo der lenger. De som bodde der før hørte jeg lite fra (selv om det var lytt og de hadde et barn på 1 år. ).

Anonymkode: cf0ed...3c7

AnonymBruker
Skrevet

Du mener barna ikke skal få løpe inne i egen bolig...? Veldig spesielt å mene at de skal tilpasse seg deg og din jobb.

Anonymkode: d4ba8...6f8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal prøve bedre ørepropper? Skikkelige ørepropper stenger jo det meste av lyd ute.

Ellers så må jo barn få lov til å løpe inne hos seg selv på dagtid. Det sier seg jo selv..

Anonymkode: e5f38...fae

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du skal prøve bedre ørepropper? Skikkelige ørepropper stenger jo det meste av lyd ute.

Ellers så må jo barn få lov til å løpe inne hos seg selv på dagtid. Det sier seg jo selv..

Anonymkode: e5f38...fae

Litt løping er jo greit. På Fredag var det nesten konstant fra kl 10-18 

AnonymBruker
Skrevet

Inviter dem på kaffe og få i gang en dialog. Kanskje kan barna la være å leke i en bestemt del av leiligheten på dagtid. 

Anonymkode: 4e6c1...7e8

• Nyttig 2
Skrevet

At de er fra Ukraina har ingenting med saken å gjøre. 

Gå opp, ring på, og bruk Google translate for å forklare at du må sove på dagtid. 

De er jo ikke synske. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må si ifra, vi trenger folk på jobb om nettene også. De fleste vil forstå at du trenger ro for å sove.

Anonymkode: 19e5c...507

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da ikke kreve at livet til andre stopper pga at man jobber nattevakt. Jeg har også naboer som bråker når jeg skal sove etter natt, men det er bare noe man må finne seg i. Du blir nok vant med det etterhvert. 

Anonymkode: 67e01...f55

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja? De er barn, og barn skal leke, hoppe og løpe store deler av dagen. Her har du ingen sak.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis må jo disse barna i barnehagen snart? Skal de bare være hjemme hele dagen på hverdager? Det lover ikke godt for foreldrenes integrering. Eller barnas, for den skyld.

Anonymkode: 5b237...9df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja? De er barn, og barn skal leke, hoppe og løpe store deler av dagen. Her har du ingen sak.

Eh ingen i dette huset får løpe ellee hoppe inne

Anonymkode: 6fd6b...cd8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Merkelige svar du får i trpden men det er vel sånn det har blitt, barn skal visst få lov til alt og ikke vise hensyn 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eh ingen i dette huset får løpe ellee hoppe inne

Stakkars barn.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars barn.

Stakkars barn for at de ikke får hoppe eller løpe inne? Løpe, hoppe og skrike kan ungene gjøre ute. Vi lærte i egen oppvekst at det er forskjell på utelek og innelek, og det har vi videreført. Vi har hus men det er da ikke lov å hverken løpe eller hoppe inne. En trenger ikke la det være greit at ungene er helt apekatter inne. Det de lærer hjemme tar de gjerne med seg videre på besøk.

En ser stor forskjell på barn som er hjemme på besøk  her i forhold til de som får gjøre akkurat som de vil og de som faktisk har regler på hva som er greit eller ikke. Vet veldig godt hvilke av disse barna en vil ha besøk av. 

Anonymkode: 180b9...0eb

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da tar de jo faktisk hensyn. De kunne sikkert starter 07.

Anonymkode: afe7e...fc6

• Nyttig 2
Skrevet

Ta en prat med dem, gjerne via google translate. Forklar at det er fryktelig lytt i leiligheten og spør om barna vær så snill kan gå med sokker inne. Ville også som en foreslo å finne det rommet som er minst lytt og så sove er på dagtid. Madrass eller feltseng. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og barn må absolutt løpe med sko, slik at det høres ut som om 3. verdenskrig allerede har begynt ...?

Endret av - Brian
  • Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...