Gå til innhold

Nysgjerrig på hvor vanlig det er å dusje før bading i svømmehallen

Dusjer du før du går i bassenget?  

41 stemmer

1. 1. Pleier du å dusje kropp og hår med såpe før bading i svømmehallen?

• Ja
      21
    • Nei
      1
    • Vasker kun kroppen, ikke håret
      14
    • Skyller kun med vann
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før tenkte jeg ikke så mye over det, jeg dusjer meg selv og ser ikke så mye rundt meg akkurat. Men etter at jeg fikk barn som er på svømmekurs og mye i svømmehallen ellers så er jeg begynt å legge merke til at nesten ingen dusjer kroppen med såpe før de går i bassenget. Barna har også kommentert at de andre slipper. Det vanligste ser ut til å skylle kroppen kjapt med vann. Det er også det jeg er vant med fra da jeg hadde svømming på skolen, og skolebarnet dusjer heller ikke med såpe før svømming. Så da blir det jo litt kunstig å skulle trumfe igjennom dusjing på fritida.

Har vært flinkis men er det egentlig et poeng når alle andre driter i det? Hva er vanlig der dere bor? Kjør uformell poll 🏊‍♀️

Anonymkode: ea17e...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var påbudt å dusje før?

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer alltid og såper inn hele kroppen før jeg går i bassenget. Da setter ikke kloren seg i huden, og jeg kan skylle meg i dusjen kun med vann etterpå. Og jeg slipper å lukte klor resten av dagen. Akkurat dette tror jeg det er mange som ikke er klar over.

Anonymkode: ff693...e5b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt dusjer jeg i varmt vann og vasker meg. Skikkelig grisete å gå i bassenget uten å ha vasket seg skikkelig

Anonymkode: 8c30a...5b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Trodde det var påbudt å dusje før?

Tja, det henger jo plakat ved inngang til garderobe og ved dusjen men man kan jo ikke tvinge folk. Vil de ikke så slipper de jo lett unna. Har ikke dusjvakt, som på Island er det vel. -ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er takket være de som ikke gjør det at det stinker klor! For ren klor lukter ikke, men med en gang det kommer i kontakt med bakterier begynner det å lukte.

Anonymkode: de4b4...f6d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dusjer alltid og såper inn hele kroppen før jeg går i bassenget. Da setter ikke kloren seg i huden, og jeg kan skylle meg i dusjen kun med vann etterpå. Og jeg slipper å lukte klor resten av dagen. Akkurat dette tror jeg det er mange som ikke er klar over.

Anonymkode: ff693...e5b

ja, dette står på plakat ved dusjen og jeg merker stor forskjell på skikkelig dusj og kun kattevask. Luktet  alltid klor etter jeg hadde hatt svømming på skolen, og da dusjet vi ikke skikkelig før svømmetimen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er takket være de som ikke gjør det at det stinker klor! For ren klor lukter ikke, men med en gang det kommer i kontakt med bakterier begynner det å lukte.

Anonymkode: de4b4...f6d

I følge Wikipedia lukter klor. 

AnonymBruker
Skrevet
anonym 4545 skrev (3 minutter siden):

I følge Wikipedia lukter klor. 

Fri klor, som man bruker i basseng, lukter ikke før det kommer i kontakt med bakterier 

Anonymkode: 8c30a...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Når folk er så sløve må mer klor til,oftere rens og dyrere ingangsbilett.Så griser,ta dere en vask🙈Kan da ikke være så vansklig

Anonymkode: 0f86e...1b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk ikke dusjer må svømmehallen tilsette mer klor i bassenget, så ta den dusjen!

Anonymkode: 26380...3c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer bare i vann før jeg går i bassenget. Men det er alltid under 12 timer siden sist jeg dusjet, ofte bare noen få timer. 

Hvis jeg hadde sepet meg inn og vasket håret ville det blitt 3 ganger på en dag og det tåler ikke min hud..

Anonymkode: 7c39f...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...